handdator

Visa fullständig version : hjälp ang. träningschema!


sandberg93
2011-03-12, 23:39
Hej, har nu sedan jag börjat träna kört 2 muskelgrupper per dag, 6-7 dagar i veckan. men skulle vilja ha lite variation så funderar på att köra såhär:

rygg och biceps:

marklyft
latsdrag
rodd
hantelrodd

curl
cons curl
hammercurl

delts pecs trics:
hantelpress
flyes
lutande hantelpress

axelpress
sidolyft
reverse flyes

scullcrusher
enarms extension i CCn

ben vader mage:
benböj
benpress
bencurl
benspark

muslimen ccn
crunches maskin
kanske dragonflyes.

vadpress?
hade tänkt att träna med dessa pass 5-6 ggr i veckan, hur skulle ni lägga upp det då?

solari
2011-03-13, 00:51
Jag kör ungefär så, skillnaden är att jag splittat upp tredje dagen och kör den med de andra.
1. Biceps, rygg, baksida, vader.
2. Bröst, triceps, axlar, framsida.
Mage kör jag lite då och då när jag känner för det...

Jag känner att det är enklare då jag inte behöver planera in veckan så hårt då.

sandberg93
2011-03-17, 15:44
har inte fått några svar, kom igen nu folk :D

Optimistic
2011-03-18, 07:47
Upplägget funkar helt klart. Dock skulle jag lägga till chins på ryggdagen (eventuellt byta ut latsdragen eller köra både och tills du klarar av flera chins). Personligen skulle jag även ta bort en bicepsövning, just nu kör du mer biceps än triceps, jag tycker att det ska vara tvärtom.

sandberg93
2011-03-18, 15:45
Upplägget funkar helt klart. Dock skulle jag lägga till chins på ryggdagen (eventuellt byta ut latsdragen eller köra både och tills du klarar av flera chins). Personligen skulle jag även ta bort en bicepsövning, just nu kör du mer biceps än triceps, jag tycker att det ska vara tvärtom.

vf inte lägga till en triceps övning ist?

raQblad
2011-03-18, 15:48
Hej, har nu sedan jag börjat träna kört 2 muskelgrupper per dag, 6-7 dagar i veckan. men skulle vilja ha lite variation så funderar på att köra såhär:

rygg och biceps:

marklyft
latsdrag
rodd
hantelrodd

curl
cons curl
hammercurl

delts pecs trics:
hantelpress
flyes
lutande hantelpress

axelpress
sidolyft
reverse flyes

scullcrusher
enarms extension i CCn

ben vader mage:
benböj
benpress
bencurl
benspark

muslimen ccn
crunches maskin
kanske dragonflyes.

vadpress?
hade tänkt att träna med dessa pass 5-6 ggr i veckan, hur skulle ni lägga upp det då?Sjukt många øvningar - hade du tænkt att køra igenom alla på varje pass eller varva mellan de olika? Hur många set?

Less is more. Lægg fokus på de større øvningarna och ta ett par komplement till dessa så ska du se resultat, det ær mitt tips.

Optimistic
2011-03-18, 17:39
Klart du kan lägga till en tricepsövning. Men jag tycker att det isf blir lite obalanserat, isf kör du t.ex. 3 bicepsövningar och 3 tricepsövningar, men bara 3 bröstövningar.. vilket kommer resultera i att dina triceps får mer stryk än vad ditt bröst kommer få, och jag anser att dom största musklerna ska tränas mest. T.ex. när jag kör bröst/axlar/triceps så har jag 3 bröstövningar, 2 axelövningar och 2 tricepsövningar. Även för att axlar och triceps hjälper till vid bröstövningarna.