handdator

Visa fullständig version : Går alltid upp i vikt i början av deff, varför?


mak
2011-03-12, 20:53
Precis som rubriken lyder, varför händer detta?
är det nån annan som känner igen sig?

MVH

vicarious
2011-03-12, 20:56
Precis som rubriken lyder, varför händer detta?
är det nån annan som känner igen sig?

MVH

Aldrig hänt mig. Däremot brukar man tappa några extra kilon rätt snabbt (vätska.)

Vad menar du med "i början?" Första dagen eller första veckorna?

sp123ltd1
2011-03-12, 20:58
Om det är första dagarna så kan det kanske bero på att du äter mer mat viktmässigt?

mak
2011-03-12, 21:10
Aldrig hänt mig. Däremot brukar man tappa några extra kilon rätt snabbt (vätska.)

Vad menar du med "i början?" Första dagen eller första veckorna?

första veckorna, men sen släpper det. tycker det verkar så konstigt liksom..

Sheogorath
2011-03-12, 21:14
första veckorna, men sen släpper det. tycker det verkar så konstigt liksom..

Tror du att du hade gått upp även om du inte hade ätit någonting överhuvudtaget i början av deffen? Knappast, va?

Möjliga slutsatser: du överskattade ditt energibehov alternativt åt någonting som gjorde dig väldigt förstoppad och/eller vätskefylld. Men med tanke på att man brukar dra ner på kolhydraterna tror jag inte att vätskeinlagring kan förklara det hela.

RobbanColeman
2011-03-12, 21:41
Precis som rubriken lyder, varför händer detta?
är det nån annan som känner igen sig?

MVH

Japp det gör jag.

Skit i vågen! Man ska bli hård, inget annat.
Att rasa flera kilo första veckan är det sämsta man kan göra om du frågar mig. Låter som bantarbjörn...

Att pissa bort trycket ur kroppen det första man gör, jag saknar ord.
Varför gå ner 15kg om det räcker med 10...

mikaelj
2011-03-12, 21:54
Japp det gör jag.

Skit i vågen! Man ska bli hård, inget annat.
Att rasa flera kilo första veckan är det sämsta man kan göra om du frågar mig. Låter som bantarbjörn...

Det låter som muskelglykogen.

Att pissa bort trycket ur kroppen det första man gör, jag saknar ord.

Beroende på hur mycket du tränar har du olika bra insulinkänslighet. Då kanske det inte är optimalt att försöka gå ned i vikt på väldigt hög andel kolhydrater i kosten.

RobbanColeman
2011-03-12, 22:08
Det låter som muskelglykogen.



Beroende på hur mycket du tränar har du olika bra insulinkänslighet. Då kanske det inte är optimalt att försöka gå ned i vikt på väldigt hög andel kolhydrater i kosten.

Jag ligger på 90g kolhydrat om dagen mestadels, cyklar det, ibland 180g.

Detta till mina ca 92-93kg känns inte som nån direkt glykogenladdning...

mikaelj
2011-03-12, 22:16
Jag ligger på 90g kolhydrat om dagen mestadels, cyklar det, ibland 180g.

...plus 50% av det protein du äter. 400g? Så 290-380g kh/dag.

Om vi bortser från det argumenterar du emot dig själv nu: du skrev först att man inte skall pissa bort sitt muskelglykogen, sedan berättar du hur du äter väldigt lite kolhydrater.

Klagade du just inte på bantarbjörn som blir av med sitt muskelglykogen? Tror du att det är ett medvetet val av bantarbjörn att göra? Jag förstår inte ditt resonemang.

Tolkia
2011-03-12, 22:42
Om det är så att man börjar äta mer grönsaker än vad man annars gör kan det vara så enkelt som att man har mer grejs i tarmsystemet när man väger sig. Givet att vikten börjar gå nedåt över tid, förstås.

RobbanColeman
2011-03-13, 07:56
...plus 50% av det protein du äter. 400g? Så 290-380g kh/dag.

Om vi bortser från det argumenterar du emot dig själv nu: du skrev först att man inte skall pissa bort sitt muskelglykogen, sedan berättar du hur du äter väldigt lite kolhydrater.

Klagade du just inte på bantarbjörn som blir av med sitt muskelglykogen? Tror du att det är ett medvetet val av bantarbjörn att göra? Jag förstår inte ditt resonemang.

Jag pissar inte bort något glykogen, jag behöver det då jag tränar till skillnad mot många andra, skulle vara omöjligt utan.

Tog mått och midjan är nu nere på 86,5cm till skillnad mot för nio dagar sedan, då hade jag 88cm. Jag väger same. same. Jag kan inte vara mer nöjd. Magen hårdnar och jag väger samma. Ådrorna kommer i överarmarna, måttet, same, same. Alla mått är inte samma givetvis men vikten är densamma, 92kg...

Jag deffar, jag bantar inte som Björn.

Jag gör en vanlig deff, vad jag kallar deff, iaf.

mikaelj
2011-03-13, 09:21
Jag pissar inte bort något glykogen, jag behöver det då jag tränar till skillnad mot många andra, skulle vara omöjligt utan.

Vem tror du medvetet pissar bort glykogen? Förklara dig!

RobbanColeman
2011-03-13, 09:38
Vem tror du medvetet pissar bort glykogen? Förklara dig!

De som bantar så klart! Jag hade kunnat gått ned 10kg nu ist för 1kg totalt. Detta på samma tid, men vad är vitsen med det, jag vill ju vara muskulös.

Klart det är medvetet, man mäter resultaten via vikten inte fettprocenten(att man blir hårdare).

mikaelj
2011-03-13, 10:01
De som bantar så klart!

Vad är det som gör att de medvetet kan välja mellan att pissa ut muskelglykogen eller behålla det i musklerna?

Jag hade kunnat gått ned 10kg nu ist för 1kg totalt. Detta på samma tid, men vad är vitsen med det, jag vill ju vara muskulös.

Nu låter det nästan på dig som att du tycker att muskelglykogen är detsamma som muskelmassa.

RobbanColeman
2011-03-13, 10:29
Vad är det som gör att de medvetet kan välja mellan att pissa ut muskelglykogen eller behålla det i musklerna?



Nu låter det nästan på dig som att du tycker att muskelglykogen är detsamma som muskelmassa.

Den som inte förstår att muskelglykogen och vatten är en stor del av "muskelmassan" kommer aldrig bli grov, varför tror du jag tjatar om högvolymträning, det är ju det som är bodybuilding. Att på alla sätt maximera volymen av kroppen. Det är ju det jag försöker förklara hela tiden, gång på gång.

Hur skulle jag annars kunna väga t e x 85kg stenhård på 174cm, utan anabola steroider? Det är ju isf helt omöjligt!

Ristretto
2011-03-13, 10:31
Den som inte förstår att muskelglykogen och vatten är en stor del av "muskelmassan" kommer aldrig bli grov, varför tror du jag tjatar om högvolymträning, det är ju det som är bodybuilding. Att på alla sätt maximera volymen av kroppen. Det är ju det jag försöker förklara hela tiden, gång på gång.

Hur skulle man annars kunna väga t e x 85kg stenhård på 174cm, utan anabola steroider? Det är ju isf helt omöjligt!

Menar du att då inte går att tömma den fyllda kroppen på glykogen under en diet för att sedan fylla den igen utan att tappa muskelmassa?

RobbanColeman
2011-03-13, 10:43
Menar du att då inte går att tömma den fyllda kroppen på glykogen under en diet för att sedan fylla den igen utan att tappa muskelmassa?

Ja det menar jag. Jag tror på tryck...

Vem gör så som är grov och aldrig har använt AAS?

mikaelj
2011-03-13, 11:06
Hur skulle jag annars kunna väga t e x 85kg stenhård på 174cm, utan anabola steroider? Det är ju isf helt omöjligt!

Vem har sagt att det är helt omöjligt?

Och vad har det med att pissa ut muskelglykogen? Du är dålig på att hålla dig till ett argument i en diskussion och försvara din ståndpunkt. Istället blandar du in andra saker som har låg relevans för din argumentation.

RobbanColeman
2011-03-13, 11:12
Vem har sagt att det är helt omöjligt?

Och vad har det med att pissa ut muskelglykogen? Du är dålig på att hålla dig till ett argument i en diskussion och försvara din ståndpunkt. Istället blandar du in andra saker som har låg relevans för din argumentation.

Jag säger att det är omöjligt om jag inte tränar bodybuilding. Alla har olika kroppar, finns de som knappt räcker till AF fast dem väger 90kg hårda på 180cm också.

Det är just det, det går inte att delas upp i bitar. Allt hör ihop.