handdator

Visa fullständig version : Skadat knät, antagligen av dynamisk strechning


Silencer
2011-03-12, 17:42
Jag tränar styrketräning och thaiboxning. Nu ska jag gå min första match och därför tog jag stretchningen till en ny nivå. Jag misstänker att det är stretchningen som skadat mig, men är inte säker.

Hursomhelst, pga skadan kan jag inte sparka med högra benet längre. Det gör ont som fan i knät så fort jag särar på benen på ett klassiskt splitmanér. Hela knät känns obehagligt och instabilt även om jag försöker med mjuk stretchning.

http://www.the-fitness-motivator.com/images/groin_stretch.jpg

Cirka en vecka före jag kände smärtan första gången prövade jag stretchning av modellen som visas på bilden. Skillnaden var att jag körde dynamiskt, jag stod upprätt och svingade benet så hårt jag kunde ut/upp åt sidan för att tvinga musklerna att mjuka upp sig. Efter några dagar av detta så började knät göra ont som jag har beskrivit ovan.

Har nu lagt ner den där typen av stretchning och övar med benspark och balansplatta för att det ska sluta göra ont. Nu har det gått en vecka och jag känner ingen förändring.

Någon som vet vad jag ska göra eller är det sjukgymnast som gäller? Matchen är om två veckor och jag vill verkligen inte missa den. :(