handdator

Visa fullständig version : Feedback och förslag på övningar önskas...


Snatch
2011-03-11, 21:49
Tja!

Brukar träna när jag är på jobb (fartyg), vi har fint gym med en hel del fria vikter. Roddmaskin, crosstrainer och löpband av samma slag som gymmen använder. Bra grejjor alltså. Jag skiver är vad jag gör för övningar och ber om förslag på övningar från er. (mest fria vikter). Skriv vad övningarna kallas så kollar jag hur jag gör i "övningsbanken" här på forumet. När jag är hemma på ledigt blir det löpning och Tahiboxning som träning.

I dag körde jag: Bröst och Biceps.

Bänkpress 8 reps 3 set vikt 45kg

Bänkpress med "Snedbänk" 6 reps 3 set vikt 45 kg. (Tungt kändes det).

"Snedbänk" Hantelflyes 8 reps 3 set vikt 17kg på varje hantel.

Det var bröst övningarna, till Biceps:

Curlstång 6 reps 3 set vikt 27kg

Hammercurl 6 reps 3 set 27kg varje hantel

Biceps Curl med hantel. 8 reps 3 set 12kg varje hantel. det var för lite kände jag. Skall plocka i hop en uppsättning hantlar på 15kg till nästa gång.

I morgon: Ben, triceps och axlar. Ge mig förslag på övningar!!

Benböj med stång, mer ben? Vi har en "Kombimaskin" där man kan köra en mängdövningar också... Triceps med "Rep drag" t.e.x

Övermorgon: Rygg och mage.

Jag försöker begränsa mig till en timme styrketräning ungefär. Värmer upp med 15-20 minuter Rodd, crosstrainer eller löpning.

Hade tänkt 3 gånger i vekcan ungefär och de övriga tre dagarna rodd, cross eller löpning och den sjunde dagen vila.

TACKSAM för hjälp/Feedback. målte är ju muskler förstås, men mer "atletisk," inte så grovt... Eller hur jag skall utrycka det : )

Arf Pingvin
2011-03-11, 22:05
Du behöver inte värma upp med konditionsträning om du inte vill. Du kan träna konditionen de andra dagarna.

Kör z_bumbis tredagarsschema istället för att hitta på eget: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Snatch
2011-03-13, 02:19
Ser bra ut.. Provar det istället..