handdator

Visa fullständig version : Vad hände i min höft?


Springer
2011-03-11, 20:44
Jag kör stående benspark med rakt ben framåt, utåt, bakåt, inåt i kabelmaskinen. Runt 20 kg, och håller inte i något. 2x12

Okej, när jag kör högre benet inåt så går det bra, men det sista repsen så "släpper jag iväg" benet utåt utan att hålla emot, och då knakar det till och känns lite konstigt. Inte ont, bara annorlunda... Men slutför utan problem. Höften är lite knakig, så det är väl som det brukar tänker jag,.

Sen, när jag skall byta ben och göra spark framåt, så gör det tväront när jag spänner musklerna. Lite i svanskotan, lite kring leden och lite i framåt ljumsken ungefär (svårt att lokalisera smärta, jag vet). Får försöka 3, 4 ggr innan jag klarar en spark, sedan kan jag fortsätta med det benet utan större problem.

Nu när jag sitter framför datorn känns det lite, spännerjag en muskel (tex för att lägga vänstra benet ovanpå det högra) så hugger det tvärt till, men avtar ung. lika fort.

Någon som haft något liknande? Hoppas inget gick sönder, utan det bara är något som "hoppade konstigt" och hoppar tillbaka igen. Jag har haft et tidigare, men inte så tydligt som nu. Mest nyfiken, jag vet att det kommer gå över.

Springer
2011-03-13, 18:37
Idag verkar det utvilat och klart i alla fall. Nu har jag andra problem i vänstra knäet istället. ;)

thenut
2011-03-13, 18:44
Agående höften, låter ungefär som något jag råka ut för på innebandyn för ett par år sen. Tydligen hade jag lyckats stuka höften, sjukgymnasten jag pratade med var rätt förvånad, han sa att knät brukar ryka först :P

Var ett h-vete att bli av med, för jag började träna för tidigt ett par gånger, det kändes helt ok men efter 5-10 minuters löpning så började det kännas igen.

Nu har jag ingen som helt utbildning eller något så jag ska inte säga att det var vad du råkat ut för, men symptomen påminner om det jag hade...

Springer
2011-03-16, 15:33
En sträckning kanske, det känns ltie grand fortfarande vid ansträngning "inåt" med benet.