handdator

Visa fullständig version : kreatinpyruvat ?


skumpah
2011-03-11, 15:07
Har en kreatinpyruvat burk som jag använder nu. Det står på förpackningen att man ska ta 5g 30 minuter innan träning. Kollade kreatintråden och där står det att 5g om dagen är det man ska ta ? Men med kreatinpyruvat ska man ta det 30 minuter innan träning ? Jag tränar varannan dag så det blir ju 5g varannan dag då. Är det tillräckligt för att hålla uppe kreatin nivåerna osv ?

SiSenior
2011-03-11, 15:19
Tro inte för mycket på det som står på burken. Kör dina 5g varje dag, när du vill under dagen.

lind3r
2011-03-11, 15:19
5g om dagen oavsett om du tränar den dagen eller inte.
Tidpunkt för intag är frivilligt.

Citerar ur den tråd du påstått har läst:

Man bör inta runt 5g kreatin dagligen oavsett om man tränar den dagen eller inte.

Man har inte kunnat påvisa någon akut effekt av kreatin utan effekten kommer av de höjda kreatinnivåerna i muskulaturen. Detta innebär att det inte spelar någon stor roll när man intar sitt kreatin under dagen.

sweaberg
2011-03-11, 16:02
monohydrat ska tas 5g om dagen när som helst, men pyruvat är väl mest till som PWO ?

lind3r
2011-03-11, 16:15
monohydrat ska tas 5g om dagen när som helst, men pyruvat är väl mest till som PWO ?
Mycket möjligt. I så fall tar jag tillbaka mitt påstående och lämnar det till er mer pålästa =)

skumpah
2011-03-11, 16:20
monohydrat ska tas 5g om dagen när som helst, men pyruvat är väl mest till som PWO ?

jo därav jag var lite osäker :/ någon som har mer koll på om man ska ta pyruvat varje dag också ?