handdator

Visa fullständig version : Byta träningsprogram?


Spooted
2011-03-11, 10:05
jag har tränat med samma sorters träning program nu i cirka ett år, jag är nöjd med programmet och det går alltid framåt, jag kör 4 veckor högreps och sedan 4 veckor lågreps för att hålla upp variationen för muskel träningen, men om jag nu är nöjd med mitt program men vill ha ännu bättre resultat skulle jag kunna få bättre resultat om började att använda mig av andra övningar ett tag för att öka variationen ytterliga ett snäpp :P? Kom gärna med förslag!

Adama
2011-03-11, 10:14
jag har tränat med samma sorters träning program nu i cirka ett år, jag är nöjd med programmet och det går alltid framåt, jag kör 4 veckor högreps och sedan 4 veckor lågreps för att hålla upp variationen för muskel träningen, men om jag nu är nöjd med mitt program men vill ha ännu bättre resultat skulle jag kunna få bättre resultat om började att använda mig av andra övningar ett tag för att öka variationen ytterliga ett snäpp :P? Kom gärna med förslag!

Tjaa, om du är nöjd med det du gör nu och har fått bra resultat så borde ju det bara vara att köra på.

Om du bara vill byta för att du är utråkad så kan du ju alltid prova någon någon 5x5-variant under en tid för att försöka bli starkare.

Här är en recension från en på forumet som gjorde just detta. (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=139416&highlight=5x5+recension)

Spooted
2011-03-11, 10:44
Jo det ligger nog något i det :P vi får se hur jag gör ^^

collieweed
2011-03-11, 14:51
vet inte riktigt vad du har för ambitioner med träningen men jag själv förespråkar att byta program lite då och då. Det är ganska kul att byta lite då och då faktiskt!

Spooted
2011-03-11, 18:25
Jo variation har ju ingen dött av :P ingen jag känner iaf ^^

collieweed
2011-03-11, 18:29
den gamla klyschan passar perfekt.... Om inte annat så kan byte av program o upplägg funka som lite extra tändvätska. I perioder kanske man känner för discopump o ett tag senare känner man för gamla hederliga sovjetövningar.

kettlebellGuden
2011-03-11, 19:12
Jag förstår inte det här med variation som ett ändamål i sig själv. Välj ett mål, lägg upp din träning för att nå ditt mål.