handdator

Visa fullständig version : Valio - Efterlysning!


Arwen
2003-11-24, 21:47
Min stora passion, Valio Cottage Cheese har försvunnit från butikshyllorna i Helsingborg. Har utan framgång mailat Valio för att höra om produkten plockats bort ur sortimentet, eller det bara är lokal inkompetens som ska åtgärdas.

Någon på forumet som vet något om denna produkts vidare öden?:cryout: :confused: :furious:

Action
2003-11-24, 21:59
Originally posted by Arwen
Min stora passion, Valio Cottage Cheese har försvunnit från butikshyllorna i Helsingborg. Har utan framgång mailat Valio för att höra om produkten plockats bort ur sortimentet, eller det bara är lokal inkompetens som ska åtgärdas.

Någon på forumet som vet något om denna produkts vidare öden?:cryout: :confused: :furious:

Finns i ICA´s sortiment.. så va på din lokala ICA handlare så kan han nog fixa hem några burkar åt dig...

Arwen
2003-11-25, 07:35
ska ta ett nytt allvarligt snack med ansvarig för mejeridisken....:smash:

King Grub
2003-11-25, 16:08
Affärerna häromkring brukar också har "problem" att ta hem den, och när man frågar skyller personalen på Valio. När man frågar varför Valio:s yoghurt går bra att ta hem men inte grynosten ser personen i fråga ut som ett stort frågetecken och fånflinar generat utan att ha ett vettigt svar. :insane: Jag brukar ladda upp med en skottkärra burkar när det finns; här går det åt så pass många att bäst-före-datum bara existerar i teorin. :cool:

Olsson
2003-11-25, 19:33
jag va nyss på maxi i helsingborg, och där hade dem Valio Cottage Cheese hemma ialla fall. så det är bara att traska dit :thumbup:

Diana
2003-11-26, 20:18
Valios cottagde cheese o ofta oxå matyoghurten brukar va märka med antingen "slut i lager" ,"produktionsstörning" o ibland står de bara "antal levererat: 0" på följesedeln, de e alltså oftast leverantören som inte har den i sortimentet iaf Axfood brukar va dåliga med detta:whipped: :whipped: de enda butiken kan göra för att verkligen säkra en leverans e att beställa minst 4v i förväg tyvärr..

Arwen
2003-11-26, 21:06
ska dyka in på Maxi i Hbg imorgon...därefter ska jag ringa upp Valio eftersom de inte svarar på mail. Varför kan inte ett svenskt mejeri justera Keso´n så att man får en likvärdig produkt?