handdator

Visa fullständig version : När ska jag ta whey 80?


Cappe
2011-03-10, 22:16
Hej har inskaffat whey 80 star nutrion pulver, när ska jag ta det enbart efter träning? Och vad är det för skillnad på gainer proteinpulver?

Trisse
2011-03-10, 22:21
Efter träning och om du behöver hölja ditt dagliga proteinintag. Behöver du höja ditt proteinintag kan du ta det när som helst på dagen.

Bwall
2011-03-10, 22:23
Och vad är det för skillnad på gainer proteinpulver?

En gainer innehåller betydligt mer kolhydrater, och betydligt mindre protein.

Sheogorath
2011-03-10, 22:23
Hej har inskaffat whey 80 star nutrion pulver, när ska jag ta det enbart efter träning? Och vad är det för skillnad på gainer proteinpulver?

Gainer är ett proteinpulver som spätts ut med snabba kolhydrater. Det finns ingen mening med en gainer för någon som försöker optimera sin muskelbyggnad såvida det inte är det enda sättet personer känner att han/hon kan få upp sitt energiintag.

Whey-80 kan du ta både före, under och efter träningen. Ska du välja en av de tre så ta det efter. Det kan också användas som mellanmål eller som en del av en måltid för att få upp proteinintaget under dagen.

Cappe
2011-03-10, 22:33
Tack, har nämligen hört att folk äter det till frukost också, tänker ta det enbart efter träning, finns så mycket tillskott att köpa så blev inte riktigt klok på vad jag ska köpa, men håller mig till whey 80 efter träning vill bara bygga muskler :P

Sheogorath
2011-03-10, 22:37
Tack, har nämligen hört att folk äter det till frukost också, tänker ta det enbart efter träning, finns så mycket tillskott att köpa så blev inte riktigt klok på vad jag ska köpa, men håller mig till whey 80 efter träning vill bara bygga muskler :P

Det är viktigt att du får i dig tillräckligt med protein överlag, alltså inte bara efter träning. Men du behöver ju inte få dig i protein i pulverform. Kött, ägg, mjölk, ost, fisk, fågel mm är de viktiga proteinkällorna, men t.ex. pasta, havregryn, ris mm bidrar också med proteiner, särskilt eftersom man gärna äter stora mängder. Det är inget fel i att dricka proteindrink som en del av frukosten om man känner att man har svårt för att få i sig tillräckligt genom vanlig mat.

Cappe
2011-03-11, 21:59
Det är viktigt att du får i dig tillräckligt med protein överlag, alltså inte bara efter träning. Men du behöver ju inte få dig i protein i pulverform. Kött, ägg, mjölk, ost, fisk, fågel mm är de viktiga proteinkällorna, men t.ex. pasta, havregryn, ris mm bidrar också med proteiner, särskilt eftersom man gärna äter stora mängder. Det är inget fel i att dricka proteindrink som en del av frukosten om man känner att man har svårt för att få i sig tillräckligt genom vanlig mat.

Äter mycket havegryns gröt redan och mycket ris pasta etc.

Cappe
2011-03-13, 12:02
Tänkte beställa whey 80 4kg från ************* ser att man får med 3 bonus produkter gratis dessa: Good life, 50g i smakerna, mint temptation, caramel coco och chocolate fantasy.
Bonus 2: ************* t-shirt, CLA advanced 90 caps, creatine moonhydrate 500g, omega-3 regular, 90 capslar 1000mg, only one! regular 60 tabletter, Optinut, 40g, star bar 55g(i olika smaker)
Vilka 3 bonus bör jag ta om det nu ens ger någon skillnad. Ursäkta för felstavningen som jag säkert har gjort.

Bwall
2011-03-13, 12:07
Jag hade tagit Creatine monohydrate.

Cappe
2011-03-13, 12:11
Har tänkt ta whey 80 4kg choklad med, Creatine monohydrate, star bar 55g och en t-shirt.

Cappe
2011-03-13, 12:16
Om det gör någon skillnad btw, kan jag tillägga att jag är 13 snart 14år, tränat styrketräning i över 6månader.

Bwall
2011-03-13, 12:19
Okej, ett tips är då att inte tänka för mycket på tillskott utan att fokusera på att äta ordentligt. Kosttillskotten kan hjälpa dig men det är betydligt viktigare att du sköter allt annat(främst kost och sömn) på ett bra sätt.

Pepz
2011-03-13, 12:19
Om det gör någon skillnad btw, kan jag tillägga att jag är 13 snart 14år, tränat styrketräning i över 6månader.

hoppsan. ja du behöver verkligen inte tänka på kostillskott i din ålder.
satsa på att träna hårt och ät massa skolmat och mat som mamma lagar

Cappe
2011-03-13, 12:21
Helt klart, kan också tillägg att jag väger 61kg morgonvikt är 1.74-1-76 lång, och är tidig i utvecklingen.

Cappe
2011-03-13, 12:22
hoppsan. ja du behöver verkligen inte tänka på kostillskott i din ålder.
satsa på att träna hårt och ät massa skolmat och mat som mamma lagar

Just nu tar jag bara en gainer efter träning.

Bwall
2011-03-13, 12:35
Just nu tar jag bara en gainer efter träning.

Gainern kan du skippa, det är bara massa onödigt socker. Kreatinet kanske du också ska skippa, känns onödigt i din ålder. Om du prompt måste ha ett tillskott så välj bara vasslet(whey). Som sagt, fokusera på den vanliga maten istället, ät ordentligt.

Cappe
2011-03-13, 12:59
Äter redan hyfsat ordentligt och tänker alltid på vad jag stoppar i mig.

Cappe
2011-03-13, 13:19
Här har jag en bild: http://img860.imageshack.us/i/img0336l.jpg/ tar kritik. Dock inte den bästa bilden jag har men får duga.

Spridis
2011-03-13, 15:47
Du har hormonerna till din fördel. Dom använder du bäst genom att äta som en häst och träna som du tycker är roligt!
Ser bra ut!

Cappe
2011-03-13, 15:56
Tack så mycket, kan tillägga att jag enbart tränat hemma och inte gått till gym. Det jag mest vill bygga mer på är främst bröst och armar.

Cappe
2011-03-13, 16:12
Är pulver nödvändigt om man kör hemma?

Bwall
2011-03-13, 16:13
Är pulver nödvändigt om man kör hemma?

Inte om du äter mat snabbt efteråt. Det räcker även att dricka mjölk, om du av någon anledning inte vill äta direkt.

Cappe
2011-03-13, 16:18
Inte om du äter mat snabbt efteråt. Det räcker även att dricka mjölk, om du av någon anledning inte vill äta direkt.

Tränar varannan dag hemma, varje gång rätt hårt, brukar börja med 500situps på en situps bänk vilket jag dock tycker är onödigt för det känns inte så mycket och tar långtid, efter det ca 25x2 crunches, 50 armhävningar, plankan 60sekunder x3, rygglyft ca 50stycken, efter det hantel press 20 per arm, efter det tricpes ca 40st sedan han hantelcurls ca 50stycken.

Kan säga dricker sjuuuukt mycket mjölk om dagen och ofta tycker det är gott. Brukar träna vid 17:00 klar ca 45minuter efter sedan mat kanske 1 timme efter.

Bwall
2011-03-13, 16:22
Tränar varannan dag hemma, varje gång rätt hårt, brukar börja med 500situps på en situps bänk vilket jag dock tycker är onödigt för det känns inte så mycket och tar långtid, efter det ca 25x2 crunches, 50 armhävningar, plankan 60sekunder x3, rygglyft ca 50stycken, efter det hantel press 20 per arm, efter det tricpes ca 40st sedan han hantelcurls ca 50stycken.

Kan säga dricker sjuuuukt mycket mjölk om dagen och ofta tycker det är gott. Brukar träna vid 17:00 klar ca 45minuter efter sedan mat kanske 1 timme efter.

Mjölken ska du dricka direkt efter träningen om du inte äter direkt efter.

Cappe
2011-03-13, 16:23
Brukar ta en gainomax och ett stort glas mjölk efter träning.

Bwall
2011-03-13, 16:25
Brukar ta en gainomax och ett stort glas mjölk efter träning.

Då behöver du inget vassle.

Cappe
2011-03-13, 16:27
Nej, men har hört att gainomax inte är lika bra och det blir ju också dyrare över tid. 5st gainomax tar slut på ca 1 vecka 60 kr per vecka.

solari
2011-03-13, 16:38
Gainomax är samma sak som Gainer, bara att det är färdigblandat och otroligt dyrt.

Cappe
2011-03-13, 16:44
Ja.

Cappe
2011-03-13, 16:48
Haha gud, min mamma är inte den bästa på träning, först trodde hon proteinpulver vara någon form av steroid, jag bara började skratta ska beställa det men min mamma tror inte det är bra att äta det i min ålder, har försökt förklara för hon många gånger att det inte är farligt och minst lika farligt som gainomax och ger inga bieffekter, har letat efter en tråd som säger att det inte är någon fara. Någon som kan förklara nu varför det inte är farligt?

solari
2011-03-13, 16:53
Vassle är ett mjölkprotein och är alltså samma sak som du får i dig när du dricker mjölk.

The Great Danne
2011-03-14, 16:50
Proteinpulver är mjölk i pulverform. Så det är exakt lika "farligt" som vilket annat livsmedel.

Cappe
2011-03-14, 21:10
Tack! Shit vad folk kan inbilla sig saker, nu har min mamma fått för sig att jag blir ett muskelberg av att dricka det, började fan gapskratta hahahahah!

Crocker
2011-03-14, 21:19
Tack! Shit vad folk kan inbilla sig saker, nu har min mamma fått för sig att jag blir ett muskelberg av att dricka det, började fan gapskratta hahahahah!
Du kanske blir det? :MrT:













Prova att förklara för din mor vad det är? Lär inte hjälpa att gapskratta.

hejhopp79
2011-03-14, 21:27
Tack! Shit vad folk kan inbilla sig saker, nu har min mamma fått för sig att jag blir ett muskelberg av att dricka det, började fan gapskratta hahahahah!

Det finns någon slags allmän, smått bisarr diskurs om att kosttillskott och anabola steroider är ungefär samma sak.

Cappe
2011-03-14, 21:28
Du kanske blir det? :MrT:













Prova att förklara för din mor vad det är? Lär inte hjälpa att gapskratta.



Har ju försökt men inte så lätt, eller så beställer jag bara den utan att hon vet något, hon blir knappast arg:smash:

Cappe
2011-03-14, 21:29
Det finns någon slags allmän, smått bisarr diskurs om att kosttillskott och anabola steroider är ungefär samma sak.

Ja så sant.

Sheogorath
2011-03-14, 21:32
Säg att det är mjölk där man filtrerat bort vatten, socker och fett. Det är inte helt riktigt i alla avseenden, men det brukar vara ett effektivt sätt att ta bort mystiken.

Cappe
2011-03-14, 22:27
Tack Sheogorath ;)

Cappe
2011-03-15, 19:44
Går det bra att köra lätt träning med förkylning ? Inte tränat på typ 4 dagar, hatar att inte få tränat, har haft ont i halsen och förkylning tidigare men nu är det bara lite förkylning är det okej lite lätt ?

solari
2011-03-15, 21:37
Min egen uppfattning är att så länge jag inte får upp pulsen betydligt kan jag köra styrka med förkylning. Längre pauser mellan seten kör jag så funkar det för mig.

Kanske helt fel för dig, vad vet jag?

Crocker
2011-03-15, 21:54
Min egen uppfattning är att så länge jag inte får upp pulsen betydligt kan jag köra styrka med förkylning. Längre pauser mellan seten kör jag så funkar det för mig.

Kanske helt fel för dig, vad vet jag?
Det är "fel" för dig också, att skapa egna uppfattningar om hur kroppen fungerar är... dumt.
Men visst leka med kroppen kanske är OK för dig?

solari
2011-03-15, 22:03
Det är "fel" för dig också, att skapa egna uppfattningar om hur kroppen fungerar är... dumt.
Men visst leka med kroppen kanske är OK för dig?

Varför är det fel för mig?
Har funkat de senaste 15-20 åren...

Bwall
2011-03-15, 23:30
Går det bra att köra lätt träning med förkylning ? Inte tränat på typ 4 dagar, hatar att inte få tränat, har haft ont i halsen och förkylning tidigare men nu är det bara lite förkylning är det okej lite lätt ?

Beror på hur förkyld du är, men om du bara är lite snorig så är det förmodligen inga större problem.

solari
2011-03-16, 10:30
Det är "fel" för dig också, att skapa egna uppfattningar om hur kroppen fungerar är... dumt.
Men visst leka med kroppen kanske är OK för dig?


Jag skulle snarare säga att läsa sig till all kunskap om sin egen kropp är...dumt. Att lära sig hur och vad din kropp reagerar på känns betydligt sundare. Att jiddra om att jag skulle "leka med kroppen" vet jag inte vad du får ut av? Men du kanske känner min kropp bättre än vad jag själv gör, verkar märkligt...

Om nu min kropp mår bra av lätt styrketräning även vid förkylning så är det helt enkelt så. Oavsett vad du läst i någon bok.
Jag var tydlig med att det säkert inte stämde för alla.

Crocker
2011-03-16, 15:46
Jag skulle snarare säga att läsa sig till all kunskap om sin egen kropp är...dumt. Att lära sig hur och vad din kropp reagerar på känns betydligt sundare. Att jiddra om att jag skulle "leka med kroppen" vet jag inte vad du får ut av? Men du kanske känner min kropp bättre än vad jag själv gör, verkar märkligt...

Om nu min kropp mår bra av lätt styrketräning även vid förkylning så är det helt enkelt så. Oavsett vad du läst i någon bok.
Jag var tydlig med att det säkert inte stämde för alla.
Är du immun mot te.x myokardit då?....

Cappe
2011-03-16, 16:24
Körde lätt träning igår gick bra, tänkte köra lite idag också.

solari
2011-03-16, 17:44
Är du immun mot te.x myokardit då?....

Nej, däremot har jag haft det, cirka 18 år sedan. Så jag vet var min gräns ligger.
Däremot är det högst osannolikt att DU vet var MIN gräns ligger.

Det är oerhört individuellt för olika människor hur mycket de kan träna vid olika typer av förkylningar. Så enkelt är det.

Ta nu detta på rätt sätt:
Du är 15 år gammal och kan troligtvis 1000 gånger mer än vad jag kunde om träning vid samma ålder. Men vissa saker kan man inte läsa sig till. Att lära känna sin kropps signaler och olika symtom tar många år och det är inte alla som någonsin lär sig det.
Jag påstår inte på något sätt att jag är kunnig inom området generellt, det är säkert du. Men MIN kropp vet jag hur den agerar och reagerar på träning vid förkylning o.dyl.

King Grub
2011-03-16, 17:53
Nej, däremot har jag haft det, cirka 18 år sedan. Så jag vet var min gräns ligger..

Du tror att alla virus är identiska med det du hade 1993?

solari
2011-03-16, 19:14
Du tror att alla virus är identiska med det du hade 1993?

Nej

Crocker
2011-03-16, 23:03
Du är 15 år gammal och kan troligtvis 1000 gånger mer än vad jag kunde om träning vid samma ålder. Men vissa saker kan man inte läsa sig till. Att lära känna sin kropps signaler och olika symtom tar många år och det är inte alla som någonsin lär sig det.
Jag påstår inte på något sätt att jag är kunnig inom området generellt, det är säkert du. Men MIN kropp vet jag hur den agerar och reagerar på träning vid förkylning o.dyl.
Börjar tröttna på dessa kassa argument, tro vad du vill. Det finns ingen magisk gräns, om du passerar den får du alltid myokardit. Och du får aldrig den under.

hejhopp79
2011-03-16, 23:06
Jag håller med er båda. Det är värdefullt både med teoretisk och praktisk kunskap

Crocker
2011-03-16, 23:08
Jag håller med er båda. Det är värdefullt både med teoretisk och praktisk kunskap
När det gäller myokardit tror jag inte det finns så mycket kunskap att känna, ååh om jag pressar mig 2 reps till i bänken får jag myokardit. Bäst jag stannar, ang. vanlig förkylning håller jag med helt rätt att mna känner vart gränsen går för att det ska bli värre/bättre till en viss del. Men vad som händer när det blir värre/sämre tror jag inte någon har erfarenhet av.

hejhopp79
2011-03-16, 23:10
Nej, jag tänkte på att man ofta som sagt känner om man mår bättre eller sämre om man har sjukdomskänningar och således förhoppnings låter bli att träna vid t ex halsont.

Crocker
2011-03-16, 23:10
Nej, jag tänkte på att man ofta som sagt känner om man mår bättre eller sämre om man har sjukdomskänningar och således förhoppnings låter bli att träna vid t ex halsont.
Det har jag inte sagt emot, att man kan känna när man får myokardit har jag dock sagt emot.

hejhopp79
2011-03-16, 23:11
Jag antar att det är hjärtmuskelinflammation?

Ja, det vet jag inget om.

Crocker
2011-03-16, 23:12
Jag antar att det är hjärtmuskelinflammation?Yep

hejhopp79
2011-03-16, 23:15
Tänkte myo = muskel, kardit låter som cardio, d v s nånting med hjärtat.

Ja det kanske man inte känner sig till, ingen aning faktiskt.

solari
2011-03-17, 00:04
Börjar tröttna på dessa kassa argument, tro vad du vill. Det finns ingen magisk gräns, om du passerar den får du alltid myokardit. Och du får aldrig den under.

När det gäller myokardit tror jag inte det finns så mycket kunskap att känna, ååh om jag pressar mig 2 reps till i bänken får jag myokardit. Bäst jag stannar, ang. vanlig förkylning håller jag med helt rätt att mna känner vart gränsen går för att det ska bli värre/bättre till en viss del. Men vad som händer när det blir värre/sämre tror jag inte någon har erfarenhet av.

Det har jag inte sagt emot, att man kan känna när man får myokardit har jag dock sagt emot.

Grunden för diskussionen var en vanlig förkylning som nästan hade gått över. Börja snacka om Myokardit hit och dit hur mycket du vill. Det är en helt annan diskussion.
Killen undrade om det var ok att köra lite lätt med "lite förkylning"...


OM det är så att du är praktiserande kardiolog så skulle det vara intressant att höra dina åsikter om diskussionen, men det vet jag att du inte är. Varför hoppa på Myokardit-tåget så snabbt?

Crocker
2011-03-17, 23:03
Sluta vara så stöddig, snälla. En förkylning kan utvecklas till myokardit, så det spåret är väl inte konstigt att gå in på?