handdator

Visa fullständig version : Lock för öronen.


nath
2011-03-10, 14:58
Varför slår det lock för öronen när man tränar tungt?

(säg helst att det beror på att jag är cool och tar i så mycket, och att det inte är farligt)

Har hört alltifrån till att blodet lämnar huvudet till att något i örat svullnar upp. Låter inge vidare...

alex111
2011-03-10, 18:48
aaa de kan hända ibland för mig med

Mineur
2011-03-10, 19:31
får rätt ofta vid svintunga lyft i tex mark ^^

Gober
2011-03-10, 19:39
Jag hade riktigt jobbiga problem med detta för ett tag sedan, speciellt vid benträning, böj mark osv. Efter lite efterforskning hittade jag tips om att testa revaxör. Det hjälpte faktiskt så troligen var en vaxpropp eller två bidragande orsak. Får fortfarande lite lock men inte alls så mycket som innan.

nortric
2011-03-13, 22:30
Jag får också så och har väldiga problem med det nu. Håller på med crossfit och får det varje gång under medel till hög intensitet. Det kan till och med göra ont i örat efter ett tag och det leder till huvudvärk för mig och det leder såklart till sämre prestation och sämre pass. Så det är ett väldigt stort problem för mig. Har testat revaxör men det hjälpte inget. Har haft det lite till och från dom senaste åren. Men det har blivit väldigt mycket mer dom senaste tre månaderna. Får det på varje pass nu. Nån annan som kan ha tips på nån lösning eller är det bara farbror doktorn som gäller?

grimfish
2011-03-13, 22:39
Anledningen till att du får lock är förmodligen att örontrumpeten svullnar till följd av det ökade trycket i samband med träningen.