handdator

Visa fullständig version : fettförbränning för en som är kinking med mat.


Denniis
2011-03-09, 23:13
Tja! är helt ny här på forumet så jag förstår inte allt ännu :)

Jag är en ganska kort kille 1.75cm på 96kg och har fått nog och har börjat träna mma igen efter 1års uppehåll.

såhär brukar jag träna :
2 pass i veckan mma.
2-3pass gym i veckan.

men ändå lyckas jag inte att gå ner i vikt, det jag går ner är det jag har svettats.

så till mitt problem nu : Jag är ganska kinkig med mat, jag gillar inte allt, så som grönsaker osv. de ända salladen jag äter är väl i stort sett isbergssallad :S. gillar inte all fisk. osv..så det är ett stort problem för mig!

Till min fråga, finns det någon kosttillskott som kan hjälpa mig att gå ner? jag har absolut inte bråttom utan träningen känns bara meningslös efter att inte gått ner någonting. btw så har jag slutat röka också så jag tror att det är ett av orsakerna också.

Har denna tråd hamnat fel så får någon admin flytta :).

// Dennis

bug
2011-03-09, 23:28
Läs detta:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

mangemani
2011-03-09, 23:29
ja,det finns.
man jag tänker inte packa på dej dessa produkter utav ett antal anledningar.
1.du bör verkligen se över kosten och iaf försöka få i dej tillräckligt innan du ens tänker tanken på tillskott.
2.du är nybörjare och vet varken ut eller in(no offence)
3.mot reglerna att nämna eller länka dessa produkter.

Bwall
2011-03-09, 23:54
Ta tag i din kost är vad du behöver göra, inte köpa kosttillskott. Ibland måste man offra lite av sin vardagslyx.

Crocker
2011-03-09, 23:58
Ta tag i din kost är vad du behöver göra, inte köpa kosttillskott. Ibland måste man offra lite av sin vardagslyx.
Offra vardagslyx? Proteinrik mat är dyrare än vanlig.

Bwall
2011-03-10, 00:20
Offra vardagslyx? Proteinrik mat är dyrare än vanlig.

Tja, syftade mer på lyxen att få äta vad man vill, i vilka mängder man vill, eller nåt i den stilen. Priset är jag väl medveten om, till skillnad från dig handlar jag min mat själv.

Xzion
2011-03-10, 00:24
Offra vardagslyx? Proteinrik mat är dyrare än vanlig.

vardagslyx är att välja att äta precis det man själv vill ha utan en enda tanke på sin egen hälsa. Det är vad som ovan utövas.

för OP; Det finns inga tillskott som gör att du kan gå ner i vikt, viktigaste är att äta måltider på samma tider varje dag framför allt. Men vill du tappa vikt snabbt så kan du gå på "Arga" promenader, dvs snabba långa, två timmar om dagen. Detta kommer ta dig ner kanske 5-10 kg inom några månader.
Skippa godis och läsk.
Dvs, istället för att spendera pengar och "köpa någon som hjälper dig-fake" (För det är det det är) sparar du pengar på att "Inte köpa något". Fantastiskt, eller hur? ;)

Crocker
2011-03-10, 02:30
Tja, syftade mer på lyxen att få äta vad man vill, i vilka mängder man vill, eller nåt i den stilen. Priset är jag väl medveten om, till skillnad från dig handlar jag min mat själv.
Stöddig man blev, jag missförstod dig helt enkelt?
Och ja, jag handlar min mat själv, det är väl inget du kan uttala dig om hur jag lever?

Multidebba
2011-03-10, 07:12
vardagslyx är att välja att äta precis det man själv vill ha utan en enda tanke på sin egen hälsa. Det är vad som ovan utövas.

för OP; Det finns inga tillskott som gör att du kan gå ner i vikt, viktigaste är att äta måltider på samma tider varje dag framför allt. Men vill du tappa vikt snabbt så kan du gå på "Arga" promenader, dvs snabba långa, två timmar om dagen. Detta kommer ta dig ner kanske 5-10 kg inom några månader.

Fel, det viktigaste är att ligga på kaloriunderskott.

mangemani
2011-03-10, 07:20
"Det finns inga tillskott som gör att du kan gå ner i vikt"
"köpa någon som hjälper dig-fake" (För det är det det är)"

fel och fel.
kolla upp innan du försöker dej på ett konstaterande:smash:

Manilrad
2011-03-10, 11:15
Du behöver inte äta sallad om du inte vill. De första kilona jag gick ner var genom att se över vad jag igentligen stoppar i mig. Jag har provat några av dessa medel som ska "hjälpa dig gå ner i vikt" men till den stora besvikelsen så istället för att gå ner i vikt så stanna viktnedgången medans jag tog dessa preparat.

Kolla över vad du stoppar i dig samt din kalori balans vad du behöver sen lägger du dig på CA-500 kalorier. Sen när jag slutade röka kan jag dela med mig av så gick jag upp 1 kg poff sa det bara men det är borta igen.

Vill bara säga att det är såhär jag har gjort och det kan må väl vara fel men de funka för mig. MEAT is your friend.

MVH Mikael

Bwall
2011-03-10, 14:28
Stöddig man blev, jag missförstod dig helt enkelt?
Och ja, jag handlar min mat själv, det är väl inget du kan uttala dig om hur jag lever?

Ditt första svar var ganska stöddigt, då svarar jag på samma sätt. Bara dra ner lite på attityden så ska du se att du får färre spydiga svar.

Antog bara att du som 15-åring inte hade någon inkomst, vilket är ganska normalt.

eiri
2011-03-10, 14:37
har du tänk att vara kinkig med maten hela ditt liv? lär dig äta flera saker, du kommer nog inte ångra dig.

Multidebba
2011-03-10, 14:39
Ditt första svar var ganska stöddigt, då svarar jag på samma sätt. Bara dra ner lite på attityden så ska du se att du får färre spydiga svar.

Antog bara att du som 15-åring inte hade någon inkomst, vilket är ganska normalt.

Helt offtopic:Han kanske hjälper sina föräldrar att handla, bara för att det inte är hans pengar han handlar för betyder det ju inte att han inte ser vad saker och ting kostar.
Sen vet jag ju inte om jag håller med om att maten måste vara dyr för att räknas som lyxig..

Bwall
2011-03-10, 14:49
Helt offtopic:Han kanske hjälper sina föräldrar att handla, bara för att det inte är hans pengar han handlar för betyder det ju inte att han inte ser vad saker och ting kostar.

Jo, borde använt uttrycket "betalar" istället för handlar.

Sen vet jag ju inte om jag håller med om att maten måste vara dyr för att räknas som lyxig..

Jag har inte sagt något annat.

Vi kan släppa det nu, jag uppfattade bara hans svar som spydigt och ville ge lite svar på tal.

Multidebba
2011-03-10, 15:01
Helt offtopic:Han kanske hjälper sina föräldrar att handla, bara för att det inte är hans pengar han handlar för betyder det ju inte att han inte ser vad saker och ting kostar.
Sen vet jag ju inte om jag håller med om att maten måste vara dyr för att räknas som lyxig..

Var menat till crocker.

Crocker
2011-03-10, 15:19
Ditt första svar var ganska stöddigt, då svarar jag på samma sätt. Bara dra ner lite på attityden så ska du se att du får färre spydiga svar.

Antog bara att du som 15-åring inte hade någon inkomst, vilket är ganska normalt.
Det var inte menat att vara stöddigt, förstod dig fel helt enkelt.
Och min inkomst och levnadsstil har ingenting med tråden i sig att göra. Och jag tänker inte diskutera det med dig.

Var menat till crocker.
Jo, jag förstod det först som att man skulle släppa på dyra (onyttig) livsstil och byta ut det mot billig proteinrik mat. Och jag svarade enkelt att proteinrik mat också brukar vara dyr. Vart det ser stöddigt ut vet jag inte.