handdator

Visa fullständig version : supersett med bicep/tricep.


optibuilder
2011-03-08, 18:14
Tjena , jag undrar om det ger mer "effekt" för armarna om man kör supersett för biceps o triceps? har hört det , men är det sant ? någon som har erfarenhet av detta?

eJohansson
2011-03-08, 18:17
Kanske finns någon studie på det, det vet jag inte men en sak vet jag: olika metoder funkar för olika personer.
Du kan ju prova i några veckor att köra superset och se om du märker någon skillnad.

optibuilder
2011-03-08, 18:18
Kanske finns någon studie på det, det vet jag inte men en sak vet jag: olika metoder funkar för olika personer.
Du kan ju prova i några veckor att köra superset och se om du märker någon skillnad.

aa det är ju sant ! aa tänkte prova detta nu se om det fungerar för mig :)!

hugok
2011-03-08, 18:31
Jag gillar superset för biceps/triceps. Känns som att det är det som gäller för min del om jag inte har någon split med push/pull.

optibuilder
2011-03-08, 18:45
Jag gillar superset för biceps/triceps. Känns som att det är det som gäller för min del om jag inte har någon split med push/pull.

okej gött ! :) kör du biceps först sen direkt tricpes lr tvärtom ?

hugok
2011-03-08, 19:44
okej gött ! :) kör du biceps först sen direkt tricpes lr tvärtom ?

Oftast biceps först, men det är nog mest en vanesak som jag skulle tro inte påverkar resultatet det minsta. Så kör det som känns bäst.

benacii
2011-03-08, 20:42
provade det en gång. sjukt jävla jobbigt.. sjuk jävla pump. sjuk jävla värk dagen efter.

kalaskonrad
2011-03-08, 21:14
Självklart "fungerar" det och det är jävligt kul skulle jag säga. Körde det i några månader men tyckte att det blev lite krångligt med de övriga delarna, du hinner t.ex. inte köra igenom kroppen lika ofta som du kanske vill i och med att armarna används i andra övningar också. Men självklart finns det bra scheman även för det, prova och testa dig fram.

Beef Porky
2011-03-08, 21:59
Om du nu menar att supersetta mellan en bicepsövning och en trivsövning så kan jag inte förstå varför det skulle vara mer effektivt för att öka i styrka och eller muskelmassa. Däremot är det roligt och man sparar rätt mycket tid på att supersetta.

Tsandell
2011-03-10, 11:11
Det finns egentligen ingen anledning att supersetta biceps och triceps, det enda man tjänar på det är tid. Självklart ökar man i styrka på det sättet. Men om du verkligen vill öka i muskelmassa tycker jag att du ska köra som Jimmy Bartoll undervisar i TMMG. Där kör man efteruttröttnings metoden, utökat set metoden och föruttröttnings metoden. Jag tycker du ska köpa hans upplaga. Den är guld värd!