handdator

Visa fullständig version : Balans vid kost


Spooted
2011-03-08, 18:03
Tja ! Jag undrar hur en för stor konsumtion av fett kan påverkar kroppen? Jag balanserar allting helt okej förutom att jag får i mig för mycket fett och då undrar jag vad det blir för konsekvenser av de :O ?

kettlebellGuden
2011-03-08, 18:24
Tja ! Jag undrar hur en för stor konsumtion av fett kan påverkar kroppen? Jag balanserar allting helt okej förutom att jag får i mig för mycket fett och då undrar jag vad det blir för konsekvenser av de :O ?

Har du en för stor konsumtion av fett så blir du fet.

Spooted
2011-03-08, 19:38
Jo det förstår jag :P men jag ska få i mig 81g fett och idag fick jag i mig 92g, om vi säger att jag får i mig det i flera veckor blir jag fet då :P?

King Grub
2011-03-08, 19:39
Inte om det inte innebär ett energiöverskott totalt sett.

vicarious
2011-03-08, 19:39
Jo det förstår jag :P men jag ska få i mig 81g fett och idag fick jag i mig 92g, om vi säger att jag får i mig det i flera veckor blir jag fet då :P?

Det beror på hur mycket energi du får i dig och hur mycket du förbrukar. Kaloribalansen avgör om du går upp i vikt eller ej.

Eddie Vedder
2011-03-08, 20:16
Jo det förstår jag :P men jag ska få i mig 81g fett och idag fick jag i mig 92g, om vi säger att jag får i mig det i flera veckor blir jag fet då :P?

Nej det "ska" du inte. Var får du alla idéer om att du SKA äta en viss mängd ifrån hela tiden?