handdator

Visa fullständig version : Hur ser det här ut ?.. Råd & synpunker UPPSKATTAS!


keffo
2011-03-08, 15:35
Hey alla!

Nu är grejjen såhär att jag har läst Oändligt många trådar,
men får endå ingen rätsida på det hela, är säkert väldigt simpelt
men vill ju vara på den säkra sidan så att säga hehe..
Jag vill gå ner i fettmassa, men behålla muskler..
Men kan inte gå in helhjärtat i deff-kost, då min boende situation är lite speciell för tillfället.. Läget ser ut såhär nu

Ålder 20år | 1.80 lång | Väger 83.2kg

Träning!

Måndag; Axlar / triceps

Tisdag; Kondition "jogging / cyckling" 40 - 60 min

Onsdag; Rygg / mage

Torsdag; Kondition "jogging / cyckling" 40 - 60 min

Fredag; Lätt fysträning, Rör på mig lite helt enkelt, Inget direkt konditions pass om vi säger så.

Lördag; Vila

Söndag; Bröst / biceps / mage

har bara tillgång till gym 3 ggr vecka, så har inte kunnat lägga in ben en, eller visst kan jag men har inte så pass lång tid på mig när jag väl är där så har valt att skippa det i nuläget, flyttar nämligen i slutet på denna månad då har jag planerat in det!..
-----------------------------------

07;00 - 07;15 Tar en rask promenad varje morgon ca 4 km på tom mage..

08;30 Frukost; Havregrynsgröt med äpple i och en protein shake whey-100

10;30 mellanmål; en burk makrill / eller lite keso

12;00 Lunch; Ja det som serveras, ibland bra ibland mindre bra i näringssyfte, skär ner på potatis / pasta / ris, kompletterar med sallad, och beroende på vad det är för mat och hur proteinrik den är så kompletterar jag med en Protein shake om det är dåligt med protein..

15;30 mellanmål; knäckebröd med makrill / keso

17;00 Middag; likadant där som lunch, beror på vad det är, lagom portion, inte för mycket ris / pasta / potatis, kompletterar med sallad, och protein shake beroende på vad det är..

19;00 Gym.. Protein shake / banan efter träning


21;00 kvällsmål; ca 250g keso med funlight / eller en skvätt kanel på :)..

Nå hur ser det här egentligen ut ?, åsikter uppskattas verkligen då jag är osäker själv på om jag ska ändra på något, lägga till något, tänka på något ah vad som helst.. Vill som sagt behålla så mycket muskler som möjligt under den här perioden.. skulle vilja gå ner till runt, 75 - 76kg, Iaf en början så får vi se då :).. ser konturer redan nu, men vill framhäva dom helt enkelt..
Sen ska jag köra en shake efter konditions pass också eller är det helt waste bara ?.. Och PWO är det något jag kan köra på under det här ?

Tack så mycket på förhand! mvh Keffoo

mikaelj
2011-03-08, 15:37
Du tränar inte ben någonting. Ta bort ett konditionspass och böj istället.

Vad tar du i böj/bänk/mark nu?

keffo
2011-03-08, 15:41
Du tränar inte ben någonting. Ta bort ett konditionspass och böj istället.

Vad tar du i böj/bänk/mark nu?


Hehe nej gör ju inte det, Okey, du jag har faktist inte en aning i nuläget då jag inte kört det på länge tyvär *screwy*.. men får dra bort ett konditions pass och slänga in ben istället.. vad tycker du i övrigt om upplägget med allt ?

mikaelj
2011-03-08, 16:01
Har du inte tränat böj, bänk och mark? Vad gör du för övningar egentligen?

keffo
2011-03-08, 16:05
Har du inte tränat böj, bänk och mark? Vad gör du för övningar egentligen?

nej, och jag är medveten om det, och har lagt in det tills jag flyttar nu i slutet av denna månad.. skulle du kunna ge någgra synpukter / tips på hur det andra ser ut ?

mikaelj
2011-03-08, 16:51
nej, och jag är medveten om det, och har lagt in det tills jag flyttar nu i slutet av denna månad.. skulle du kunna ge någgra synpukter / tips på hur det andra ser ut ?

För mycket kolhydrater som inte mättar, t ex brödet och bananen. Jag hade ätit kött, fisk, fågel, ägg och grönsaker.

Det är min åsikt.

Nykropp
2011-03-08, 17:54
Man måste böja för att bli stor!!!!11!11! ;)
Skämt å sido. Du borde lägga in tex marklyft eller knäböj. Då får du ju in magen där. Du kommer tacka dig själv senare om du gör det nu.

keffo
2011-03-08, 21:09
Man måste böja för att bli stor!!!!11!11! ;)
Skämt å sido. Du borde lägga in tex marklyft eller knäböj. Då får du ju in magen där. Du kommer tacka dig själv senare om du gör det nu.

okey, ja absolut får slänga iväg ett kondis pass här och slänga in ben alltså.. är ju inget mer med det :), hur tycker du resten ser ut ?

Joe Hardgainer
2011-03-08, 21:22
Varför äta barnportioner 7 ggr om dagen ?

Beef Porky
2011-03-08, 21:28
Till exempel kan du strunta i lätt fysträning (vad det nu innebär) på fredagen och ta ett benpass där istället, alternativt slopa ett av konditionspassen som någon annan sa och träna ben där om du känner att återhämtningen blir lidande. Om du nu bara har tillgång till gymmet tre dagar i veckan så ändra ditt schema så du kan klämma in ben på tre dagar.

I övrigt är det svårt att yttra sig om vad du ska ändra med den information som du ger. Vad tycker du själv? Är det något som du inte trivs med? Vilka övningar kör du på de olika passen, hur många reps/ set...?.

keffo
2011-03-09, 16:23
Till exempel kan du strunta i lätt fysträning (vad det nu innebär) på fredagen och ta ett benpass där istället, alternativt slopa ett av konditionspassen som någon annan sa och träna ben där om du känner att återhämtningen blir lidande. Om du nu bara har tillgång till gymmet tre dagar i veckan så ändra ditt schema så du kan klämma in ben på tre dagar.

I övrigt är det svårt att yttra sig om vad du ska ändra med den information som du ger. Vad tycker du själv? Är det något som du inte trivs med? Vilka övningar kör du på de olika passen, hur många reps/ set...?.

alltså jag trivs väll rätt bra, men som sagt är ute efter att gå ner i kroppsfett, och inte tappa för mycket muskler. så vill se till att jag tränar / äter någolunda rätt i nuläget för det ska fungera i längden, så jag vänder mig till er som har rätt bra koll på detta :)..


axlar kör jag sittande hantelpress, 3 x 8 - 10.. och stående med stång framför ansikte 3 x 8 - 10, och militär press 3 x 8 - 10, och bakisda axlar i cable cross, 3 x 8 / 10.. och traps med stång 3 x 10 - 12..

Bröst kör jag bänkpress 3 x 8 - 10, hantelpress 3 x 8 - 10, incline flyes 3 x 10 - 12.. snebänk 3 x 8 - 10, sne hantelpress 3 x 8 - 10. avslutar med bröst i cablecrossen 3 x 8 - 10 eller maxxar ur bröst..

biceps; curl stående 3 x 8 - 10, snestång 3 x 8 - 10, koncentrerad curl , med hantel / stång 3 x 8 - 10, och biceps i rep.. 3 x 8 / 10..

triceps; dips 3 x 10 - 12. pulldown med rep 3 x 8 - 10, och frammåt lutande pulldown med rep 3 x 8 - 10, och liggande med stång 3 x 8 - 10..

rygg; chins 3 x 8 - 10 / Lats drag framför och bakom huvudet 3 x 8 - 10 / stående med stång eller frammåt lutande hantellyft 3 x 10 - 12 / rodd i maskin 3 x 8 - 10 / och svank 3 x 10 - 12

mage; rope crunch 3 x 10 - 12.. 3 x 30 vanliga långsamma situps. 3 x 25 - 30 på vardera sida av mage.. och långsamma benkast liggandes på bänk 3 x 15 - 20..

typ dom, hur ser det ut ? ska slänga in så jag har hinner med ben 1 dag också! hur tycker du maten ser ut förövrigt ?,, vilodagar, kan jag köra på lite keso till kvällsmat då med ? med tanke på att jag förbrukar mindre kalorier då ? och kom gärna med lite synpunkter på mat / övningar om det är något som ser aldelles för gälet ut! tack på förhand :thumbup:

Beef Porky
2011-03-10, 19:40
Det ser ut som en rätt stor träningsmängd om du ska deffa och dessutom konditionsträna samtidigt. Kanske borde du lägga mer fokus på några få basövningar i stället för att köra så många isoleringsövningar och i stället ha isoleringsövningarna som komplement? Frågan är om det till exempel verkligen är nödvändigt, eller rentav kontraproduktivt, att träna både tre set sned hantelpress och tre set sned bänkpress och kanske skippa en av dem osv. Hur länge har du tränat?

Angående maten tycker jag att du äter både tråkigt och enformigt om du bara äter keso eller knäckebröd med makrill till mellanmål. Får man fråga varför du äter så många små måltider om dagen? Du kan exempelvis byta ut alla proteinshakes,bananer, keso mot riktig mat som antagligen mättar bättre och gör dig mer tillfredsställd.