handdator

Visa fullständig version : Jagandet


Gasp
2011-03-08, 13:59
Hej

Är det någon mer som känner igen sig när det kommer till jakten av en ny tjej? Såfort jag fått tjejen i fråga blir hon genast ointressant för mig, egentligen inte ointressant men det känns som mission accomplished och saken är överstökad, därefter går jag vidare till en ny brud där jag gör precis samma sak.

Vad kan detta bero på och hur styr man upp det?

Slartibartfast
2011-03-08, 14:10
Du har antagligen målat upp en fantasibild av henne i ditt huvud, som hon inte har en chans att leva upp till. Förutsatt att du faktiskt är intresserad av henne, och inte bara jagar för jaktens skull. Jakten är inpräntat i ditt DNA.

HulkH
2011-03-08, 14:25
Håller med Slarti... just att du har en bild av henne som hon aldrig kan leva upp till, sedan när du väl får henne inser du hon är annars.

C.E.J.
2011-03-08, 14:30
Beror väl på emotionella problem.

Åsberg
2011-03-08, 14:42
Du har tittat för mycket på Two and a half men.

Nitrometan
2011-03-08, 14:59
Förutsatt att du faktiskt är intresserad av henne, och inte bara jagar för jaktens skull.

Det kan ju vara så att han inte vill ha nåt förhållande. Han kanske tycker att själva "jakten" är det spännande?

John M
2011-03-08, 15:00
Känner igen det där så du är inte ensam direkt :D

Mago
2011-03-08, 15:04
Ego-matande. Du styr upp den genom att bli en bättre människa. ;)

filmjölk
2011-03-08, 15:04
Du kan ha komplex, jag gissar att du har haft/har en trasig relation till din mor. Känner du kanske dig oönskad och som att du inte lever upp till din mors krav? Oavsett vad du gör är det inte tillräckligt bra i hennes ögon? Gissar även att eventuella syskon har en bättre relation till din mor, och du känner att du skulle vilja vara som dom.

Genom att jaga kvinnor, och kämpa för deras uppskattning är ett sätt för dig att närma dig din mor, då kvinnorna faller för din charm inser ditt undermedvetna att det här är inte din mor som accepterat dig utan någon annan, för att din egen mor hade inte accepterat dig med så liten ansträngning, därför blir du besviken och tappar intresset.

Låter knäppt va? Jag gissar att du blir allra mest intresserad av helt ouppnåeliga kvinnor också. Ju svårare utmaning destå mer givande, du stöter hejvilt på dina vänners systrar och flickvänner, eller hur? Din ultimata fantasi av en kvinna är en kvinna du inte kan få, inte sant?

Jag rekommenderar att du tar kontakt med en psykiatriker.

John M
2011-03-08, 15:19
Hehe intressant analys. Stämmer inte på mig i alla fall :D




Du kan ha komplex, jag gissar att du har haft/har en trasig relation till din mor. Känner du kanske dig oönskad och som att du inte lever upp till din mors krav? Oavsett vad du gör är det inte tillräckligt bra i hennes ögon? Gissar även att eventuella syskon har en bättre relation till din mor, och du känner att du skulle vilja vara som dom.

Genom att jaga kvinnor, och kämpa för deras uppskattning är ett sätt för dig att närma dig din mor, då kvinnorna faller för din charm inser ditt undermedvetna att det här är inte din mor som accepterat dig utan någon annan, för att din egen mor hade inte accepterat dig med så liten ansträngning, därför blir du besviken och tappar intresset.

Låter knäppt va? Jag gissar att du blir allra mest intresserad av helt ouppnåeliga kvinnor också. Ju svårare utmaning destå mer givande, du stöter hejvilt på dina vänners systrar och flickvänner, eller hur? Din ultimata fantasi av en kvinna är en kvinna du inte kan få, inte sant?

Jag rekommenderar att du tar kontakt med en psykiatriker.

babidi
2011-03-08, 15:24
Du har tittat för mycket på Two and a half men.

OP är bi-winning.

Arf Pingvin
2011-03-08, 15:35
Det beror på att du är en man och du botar det med tunga knäböj.

Snafu
2011-03-08, 16:29
Det där är en ganska normal fas. Kåtfasen kallas det. Sträcker sig vanligtvis från 18-20 års ålder tills du dör. Nånstans på vägen finns det dock en risk att du måste stadga dig - vanligtvis pga gnäll från din bättre hälft. Har du tur lyckas du hålla fingrarna i styr i framtiden, eller så förblir du svag. Jag talar inte av egen erfarenhet.

Snafu
2011-03-08, 16:30
Jag påvisar de första tre säsongerna av Californication som utbildning i frågan.

Gasp
2011-03-09, 13:44
Jag påvisar de första tre säsongerna av Californication som utbildning i frågan.

ha ha, det blir att nöta ;- )

Tack er övriga, många bra tips.

von huff
2011-03-09, 14:31
Jag har få ggr lyckats erövra nån men varje gång jag lyckats har intresset svalnat efter ca 2 månader.Jag tror det beror på att man vill smeka sitt ego genom att få brudar.En annan sak är också att man tror personen är annorlunda men när sanningen kommer fram försvinner attraktionen

John M
2011-03-09, 14:37
Jag har få ggr lyckats erövra nån men varje gång jag lyckats har intresset svalnat efter ca 2 månader.Jag tror det beror på att man vill smeka sitt ego genom att få brudar.En annan sak är också att man tror personen är annorlunda men när sanningen kommer fram försvinner attraktionen


Stämmer nog rätt bra det där. Många människor man träffat som verkar vettiga till en början, men efter att man sett igenom alla teaterföreställningar och lögner så tar man avstånd från dom.