handdator

Visa fullständig version : Beach 11!


Dmeister
2011-03-08, 13:26
Tjeenare folket, har en liten fråga som jag är lite osäker på.

Jag är 17 år nu och min mage behöver komma i "fit" tilll sommaren nu eftersom jag inte kört så mycket mage under vinter halvåret, magrutorna finns där och är lite halvt synliga men jag vill få dom mer synliga och minska lite i fett på magen.

Men grejen är att jag inte väger så mycket, 62kg än så länge, så skulle det vara möjligt att förlora det fett som är på magen utan att gå ner för mycket? Eller räcker det med att köra mage bara?

Jag kör mage 3-4 pass i veckan!

Tacksam för svar och tips!
MVH

JojjeG
2011-03-08, 13:27
:thumbup::laugh:

lind3r
2011-03-08, 13:38
Svar: Nej, du kan inte punktförbränna fett.

Tips 1: Kör inte mage 3-4gg / vecka.
Tips 2: Ät pojk!

Dmeister
2011-03-08, 14:20
Okeej då vet jag!

Varför ska jag inte det? Sliter jag ut magen eller?

Hahaha aa jag måste det, men för lite mindre än ett år sen så vägde jag 52kg och jag har ganska svårt att gå upp i vikt (vet ej varför) och ändå äter jag jätte mycket!

Bwall
2011-03-08, 14:21
Ät och träna på som vanligt, och acceptera att du inte kommer ha strandens snyggaste 6-pack i år. Om du prompt vill få dem mer synliga så är det en deff som gäller, men det är absolut inget jag rekommenderar dig då du väger 62 kg. En deff kommer dessutom göra det mycket svårare för dig att bli starkare och bygga muskler.

Bwall
2011-03-08, 14:25
Okeej då vet jag!

Varför ska jag inte det? Sliter jag ut magen eller?

Hahaha aa jag måste det, men för lite mindre än ett år sen så vägde jag 52kg och jag har ganska svårt att gå upp i vikt (vet ej varför) och ändå äter jag jätte mycket!

Om du gått upp 10 kg på ett år skulle jag inte säga att du har svårt att gå upp i vikt. Fortsätt som du har gjort så kommer musklerna, deffa sedan om något/några år.

inter
2011-03-08, 14:56
Svar: Nej, du kan inte punktförbränna fett.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1800532&postcount=1 ;)

Dmeister
2011-03-08, 16:06
Om du gått upp 10 kg på ett år skulle jag inte säga att du har svårt att gå upp i vikt. Fortsätt som du har gjort så kommer musklerna, deffa sedan om något/några år.

Det var då jag började gymma, och jag tog Gainer Pro och åt som satan så då kom kilona. Men nu på senaste tiden så har jag stannat runt 62 sträcket *gah!*

lind3r
2011-03-08, 16:06
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1800532&postcount=1 ;)
?!

Man blir aldrig klok på detta :Virro

Dmeister
2011-03-08, 16:10
Ät och träna på som vanligt, och acceptera att du inte kommer ha strandens snyggaste 6-pack i år. Om du prompt vill få dem mer synliga så är det en deff som gäller, men det är absolut inget jag rekommenderar dig då du väger 62 kg. En deff kommer dessutom göra det mycket svårare för dig att bli starkare och bygga muskler.

Aa det får väl bli så, jag tränar innebandy 4 ggr i veckan på högnivå så jag springer ju rätt mycket där. Dock har jag aldrig förväntat mig att ha det snyggaste 6 packet eftersom jag har vart små tjock innan :)
Starkare vill man ju alltid bli, har mitt mål att bänka 95 till sommaren, ligger på 90 nu så inte helt omöjligt hoppas jag!

Dmeister
2011-03-08, 16:12
?!

Man blir aldrig klok på detta :Virro

Hahaha sant!
Men då får jag stå ut med att inte ha den snyggaste magen, för någon aerobics blir det nog inte! ;)

Doggeh
2011-03-08, 16:15
Jag säger så här, träna magen hårdare och ät mera proteiner ska du se att musklerna växer. Att bara köra kroppsvikt på magen lär ju bara bli mer åt uthållighetshållet, gå på med vikter ska du se!

Minska antalet pass till 2-3 i veckan, capisici!?

Dmeister
2011-03-08, 16:29
Jag säger så här, träna magen hårdare och ät mera proteiner ska du se att musklerna växer. Att bara köra kroppsvikt på magen lär ju bara bli mer åt uthållighetshållet, gå på med vikter ska du se!

Minska antalet pass till 2-3 i veckan, capisici!?

Okeej ska pressa magen till det yttersta!

4 gånger har bara hänt ett fåtal gånger, men oftast så kör jag 3.. Lite tajt schema därför kör jag hemma och då är det lite svårt att komma åt vikter, men 2-3 gånger ska bli standard nu.

Eddie Vedder
2011-03-08, 16:32
?!

Man blir aldrig klok på detta :Virro

Notera smileyn ;)

Det är en studie som inte är skit värd i praktiken för någon. Det är rent teoretiskt väldigt intressant att man kan åstadkomma en regional fettförbränning men för random träningsupplägg är det inte värt ett dugg.

Jag säger så här, träna magen hårdare och ät mera proteiner ska du se att musklerna växer. Att bara köra kroppsvikt på magen lär ju bara bli mer åt uthållighetshållet, gå på med vikter ska du se!

Magmusklernas storlek lär knappast öka i den omfattningen till sommaren. Vill man få fram rutor får man göra sig av med fettet. Att bygga upp en större magmuskulatur så den blir mer synbar enbart beroende på ökad storlek tar ju åratal.

Onigiri
2011-03-08, 17:28
Kör precis som du gör nu, och stryp varje måltid lite (mindre pålägg, mindre sås, osv), kommande månader. Krångla inte till det i onödan.

Dmeister
2011-03-08, 17:56
"Magmusklernas storlek lär knappast öka i den omfattningen till sommaren. Vill man få fram rutor får man göra sig av med fettet. Att bygga upp en större magmuskulatur så den blir mer synbar enbart beroende på ökad storlek tar ju åratal."

Okej, så tycker du jag ska köra med vikter eller kroppsvikten? för jag kör blandat.. Vanliga crunches, cable crunches och sit-ups i maskin med vikter och lite annat.

Dmeister
2011-03-08, 17:57
Kör precis som du gör nu, och stryp varje måltid lite (mindre pålägg, mindre sås, osv), kommande månader. Krångla inte till det i onödan.


Okej tack. Ska försöka sluta med sockret också, dricks ganska mycket läsk i skolan och på helger tyvär.

Nykropp
2011-03-08, 17:59
Där har du en jävla massa kalorier! Om du inte dricker light.

Dmeister
2011-03-09, 14:33
Där har du en jävla massa kalorier! Om du inte dricker light.

Nää dricker inte light (a)

Men nu äre dags att sluta med sånt i veckorna iaf!

ndrj
2011-03-09, 14:39
Nää dricker inte light (a)

Men nu äre dags att sluta med sånt i veckorna iaf!

1.5L Coca Cola är 650kcal snabbt upptaget. Dessutom är det enbart kolhydrater. Skitbra energikälla om du ligger och dör på Arktis. Annars känns det lite overkill :D

Nykropp
2011-03-09, 14:58
Nää dricker inte light (a)

Men nu äre dags att sluta med sånt i veckorna iaf!

Slutar du på veckorna är risken stor att du slutar på helgerna också. För om du skulle hålla upp säg 3 veckor helt med dricka så kommer du inse hur jäva sött det är när du smakar igen.

Jag har skippat dricka helt och dom gångerna jag har provat efter att hållt upp i några månader så växer drickan i munnen på mig.