handdator

Visa fullständig version : Träning - pass/övningar


eaglehunter
2011-03-07, 23:12
Hej!

Jag är en tjej, 21 år, som har börjat spendera mer tid på gymmet än tidigare, tycker det är riktigt kul med träning och mår sjukt bra av det! Har spelat handboll sen jag var 6 och började med gym när jag var 16. Men det här med gymmet, övningar som jag kunde då har jag glömt bort och nu känns det som att man surrar runt i gymmet med samma tråkiga övningar hela tiden. Jag får ingen ordentlig variation på träningen känns det som.
Längd: 176
Vikt: 64

Tar gärna emot tips på några bra pass, speciellt för överkroppen där det kan stå lite still ibland. Axlar, rygg etc..

Försöker köra både kondition och styrka, hur bra är det att kombinera dessa vid ett och samma pass? Är det bättre att köra styrka ett pass och kondition på ett senare pass?
Vill heller inte bli för tung i kroppen då jag tänkte ta mig an några motionslopp i år på milen.

Tack på förhand :)

Fredron
2011-03-07, 23:22
Ta en titt här om du söker träningsscheman för hela kroppen;
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454

Det är ingen bra idé att köra kondition och styrka på samma pass eller samma dag, försök att hålla dessa på olika dagar.
Det är ingen risk att du kommer bli för tung inom en överskådlig framtid bara för att du börjar gymma.