handdator

Visa fullständig version : Les Mills


Annine
2011-03-07, 19:07
Hej!

Tänkte bara höra om det är någon som har erfarenhet kring Les Mills utbildningar? Funderar på att ta lincensen för Combat.

Sen en liten snabb omvärldsfråga: Vad tror ni är smartast - att utbilda sig till instruktör för styrketräning eller body combat? Vad söker gymmen för personal?

Cheers! /A

Tolkia
2011-03-07, 19:24
Om du tycker att det verkar kul, så gör det. Jag tror att det är roligt, även om jag tycker att Combat verkar svårt (men så kör jag ju inte Combat heller). Det är ju rätt stor skillnad mellan BC och styrketräning, så jag vet inte riktigt om jag tycker att de rakt av kan vägas mot varandra. Välj det du tycker är roligast. Inget av dem kommer du att bli rik på.

Annine
2011-03-07, 21:39
Hm, svårt det där, jag tycker båda träningsformerna är fantastiskt roliga! Handlar inte det minsta om pengarna dock, så den variabeln kan räknas bort.

Combat är apkul - testa vettja!

Tolkia
2011-03-07, 21:49
Hm, svårt det där, jag tycker båda träningsformerna är fantastiskt roliga! Handlar inte det minsta om pengarna dock, så den variabeln kan räknas bort.

Combat är apkul - testa vettja!
Jag har provat (jag har en kompis som instruerar). Jag sög fett. :D Men jag kan se charmen i det, helt klart.

Det är ju ganska stor skillnad mellan att instruera gruppträning och styrketräning. Som gruppträningsinstruktör är man "stjärnan i laget" på ett helt annat sätt än som styrketräningsinstruktör, där man blir mer av mentor eller coach (iofs kan man jaga och skrika på sina adepter här också, men kanske inte på RIKTIGT samma adrenalinstinna sätt ... om man inte vill att hela gymmet skall stirra). Gillar man "egokicken" tror jag att gruppträning är grejen (Combat har ju också en profil som i någon mån understryker instruktörens "stjärnroll"). Å andra sidan finns det absolut inget som hindrar att man instruerar BÅDA; det finns ju många instruktörer med flera strängar på sin lyra. Det viktiga är (förutom teh obvious att man behärskar det man skall instruera i, men det behöver ju inte påpekas, tror jag) att man känner för det man gör och att man vill ge något till sina deltagare (det här är väl något av skillnaden mellan en bra instruktör och en asbra, att den asbra söker mer för deltagarna än för sin egen del).

Jag tycker att du skall testa om du har möjlighet; jag har gått en instruktörskurs och det var skitkul; jag får typ lyckorysningar vid minnet fortfarande (skämskudden åker iofs fram också ...).

z_bumbi
2011-03-08, 17:16
En hel del gym och kedjor har egna krav på sina instruktörer så kolla upp det först, det kan ju vara lite jobbigt att betala för en utbildning som sen inte ger möjlighet att utföra det man har lärt sig där man har tänkt.
En del utbildningsplattformar har också en gemensam grund där man sen väljer inriktning, det är dyrt i början men sen blir det lättare att komplettera.