Visa fullständig version : tacos? :O
Tja jag undrar om tacos är onyttigt..? altså jag har ätstörning som jag måste bekämpa ... men om man typ har fullkorns tortillas,grönsaker och ingen köttfärs elr sås på? ..är tacos onyttigt då? fullkorns tortillas är väll rätt bra..?
Det är inte onyttigt med köttfärs heller.
Tacos för mig är mycket köttfärs och fet riven ost och sen lite grönsaker till för färgens skulls. Bröd som bröd..det blir till socker i kroppen ändå. Onyttigt? Nej det tycker jag inte.
Eddie Vedder
2011-03-07, 14:02
Vill du bearbeta ätstörningar är den typen av tankar ett steg i helt fel riktning.
Tacos är ju riktigt bra mat , jag brukar ha allt förutom chipsen, då jag tycker det är onödiga kalorier
så om jag bara tar en fullkorns tortilla med grönsaker så blir det nyttigt..?
Vad är din definition av nyttigt?
Grazzafukkinrazzi
2011-03-07, 14:17
Nej. Kött i alla dess olika skepnader skall aldrig undvikas :)
Eddie Vedder
2011-03-07, 14:17
Läste du vad jag skrev? Får du hjälp med dina problem?
För mig är det brödet som är "onyttigt" och inte köttet, osten och såsen!
Vad för sorts ätstörning har du eftersom du frågar efter nyttiga saker?
tacos gjort på grovt libabröd, köttfärs, ost, grönsaker, egengjord sås/kryddning, mättar väldigt bra.
Sheogorath
2011-03-07, 14:39
Jag har tacos, köttfärs, ljust bröd och vanlig pasta i min planerade kosthållning. "Onyttig mat" finns det lite av. Onyttiga mängder är en annan sak. Men då är det ändå sådant som godis, sockersötat bröd, kilovis med frukt etc som vi talar om. Det du beskriver, liksom vitt ris, pasta, fläskkött mm är ingenstans i närheten av att vara "onyttigt". I övrigt: läs det Eddie skrev till dig både en, två och tre gånger.
tortilla och grönsaker?
usch vad tråkig mat som dessutom varken innehåller vettiga mängder protein eller fett vilka båda behövs för att överleva.
Somm Eddie sa: Får du hjälp med din ätstörning
ja det får jag ... jag har anorexia.. men jag undrar om fullkornstortilla är nyttigt..? altså om man äter det typ 2-3 gånger per år..?
Eddie Vedder
2011-03-07, 15:47
ja det får jag ... jag har anorexia.. men jag undrar om fullkornstortilla är nyttigt..? altså om man äter det typ 2-3 gånger per år..?
Då ska du ta upp det hör med dom som hjälper dig. Att du överhuvudtaget startar den här tråden och undrar vad du skall plocka bort för att våga äta tacos är som sagt ett steg i helt fel riktning.
WHITEFOLKS
2011-03-07, 15:48
Nyttigt är inte svart eller vitt, inte en konstant, i de flesta fall.
Det baseras på sammanhang. Det är inga problem att äta det varje dag om man inte är allergisk mot något i det eller liknande.
Grazzafukkinrazzi
2011-03-07, 15:48
alltså ordet "nyttigt" definieras beroende på vilket sammanhang det används i. Och i ditt sammanhang så skulle du satsa på att få i dig så mycket kcal som möjligt. Så det spelar ingen roll vad en fullkornstortilla gör för skillnad.
Nyttigt i ditt sammanhang är kaloririk mat med en bra sammansättning av hög proteinmängd, bra fetter och bra kolhydrater som du tycker att gott och kan äta ofta och mycket utav.
ja det får jag.. men jag undrar om fullkornstortilla är nyttigt..? och dessutom.. vet någom om den här magmusklertränar bältet abtronic x2 fungerar på 12 åringar..?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2023, Jelsoft Enterprises Ltd.