handdator

Visa fullständig version : PS3 - DTS Problem


Ungrim
2011-03-07, 10:25
Hej!

Har problem att få ut DTS ljud från ps3án.


Har kopplat på följande sätt:

PS3 -> HDMI -> TV -> Optisk -> Receaver
Försärkaren hittar ingen DTS signal, trots att det är valt samt ikryssat på "ljudinställningar" och tv´n är inställd på att skicka igenom signalerna.


PS3 -> Optisk -> Receaver
Samma problem här, receavern hittar ingen DTS signal trots att det är valt i dvd menyn samt under PS3´s ljudinställningarna är DTS ikryssat.


Vad är det som är galet?? Någon som har någon ide??

RagnarÖhman
2011-03-07, 10:27
Har du delat bild på hdmi och optisk på ljud?

Nordenator
2011-03-07, 10:30
Testar du med en orginalfilm eller någon bränd rackare? Det är väl inte helt ovanligt att man tar bort DTS-spåret om man ska få plats med en film som varit på en DVD9 på en DVD5. Om det nu faktiskt finns ett DTS-spår på skivan så har jag tyvärr inte några fler tips då jag bara kör med stereo (4evah).

Ungrim
2011-03-07, 10:33
Har du delat bild på hdmi och optisk på ljud?

Jo jag har valt HDMI på bild och Optisk på ljud (när jag kör PS3-> Optisk-> Receaver


Testar du med en orginalfilm eller någon bränd rackare? Det är väl inte helt ovanligt att man tar bort DTS-spåret om man ska få plats med en film som varit på en DVD9 på en DVD5. Om det nu faktiskt finns ett DTS-spår på skivan så har jag tyvärr inte några fler tips då jag bara kör med stereo (4evah).

Jepp det är orginal.

RagnarÖhman
2011-03-07, 12:40
Ok.

Om du tar automatisk igenkänning av codecs när du konfigurerar ljudet, vad händer då?

Ungrim
2011-03-07, 12:42
Ok.

Om du tar automatisk igenkänning av codecs när du konfigurerar ljudet, vad händer då?

Det har jag inte testat, ska göra det när jag kommer hem, återkommer med resultat.

RagnarÖhman
2011-03-07, 12:44
Gör det och let us know :)

hahavaffan
2011-03-07, 12:57
Vad är det för receiver? Är det helt tyst när filmen spelas, eller kommer det ljud trots att receivern inte känner igen det som DTS?

Ungrim
2011-03-07, 13:02
Vad är det för receiver? Är det helt tyst när filmen spelas, eller kommer det ljud trots att receivern inte känner igen det som DTS?

Det är en HK AVR-635,

Det kommer ljud, dock är det Dolby Prologic eller något liknande den kör med.

Albatross
2011-03-07, 17:02
Det är ju inte alla källor som har DTS som sagt, framförallt spel... jag kör med allt ibockat, då skickar det ut som det ska.

Scratch89
2011-03-07, 18:35
Dra på allt automatiskt och se till att köra ljudet genom HDMI också, så kommer det att funka.

Vad finns det för fördelar att dela upp bild och ljud?

Ungrim
2011-03-07, 18:48
Nu funkar det, Valde "Multiaudiout" (vad det nu exakt hette) under "Ljudinställningar" på PS3án så att ljudet skulle gå via både hdmi & optiska å vips så fungerade det!

Tack för hjälpen!!