handdator

Visa fullständig version : Deff snart färdig! snabb bulk?


Sayonara
2011-03-07, 08:17
hej känner att min deff kommer bli klar ca 1 månad för tidigt och tänkte köra en kort bulk på 3-4 veckor, kommer det funka att köra en så kort bulk

Hennish
2011-03-07, 09:12
Vad är det som inte skulle funka tänkte du? Det vill säga, vad är det för mål du har med din bulk?

Sayonara
2011-03-07, 09:35
jag vill slutföra min deff i tid med sommaren och känner att jag blir klar för tidigt med den och tänket därför köra en liten bulk så jag kan tajma deffen till mitten på juni:smash: undrar fall det är värt att köra en såpass kort bulk

Langster
2011-03-07, 10:09
Jag skulle rekommendera att du lägger dig på kaloribalans istället.

cero
2011-03-07, 11:57
Tycker det är ett jävla massa bulkande och deffande under 3-veckorsperioder. Mitt tips är att dra ut en bulk över ett halvår, minst.

På 3-4 veckor hinner du inte göra något. Men om du vill ha formen till sommaren så vill du. Träna på kaloribalans som Langster skriver.

Sayonara
2011-03-07, 17:11
Jag skulle rekommendera att du lägger dig på kaloribalans istället.

okok låter som att det skulle fungera det med :) och du ser ut och veta vad du snackar om så jag kör på de. Men då kan jag väll lika gärna deffa färdigt mig nu och sedan ligga på kcal balans tills jag tänker dra igång bulkandet igen ?

Langster
2011-03-08, 11:34
okok låter som att det skulle fungera det med :) och du ser ut och veta vad du snackar om så jag kör på de. Men då kan jag väll lika gärna deffa färdigt mig nu och sedan ligga på kcal balans tills jag tänker dra igång bulkandet igen ?

Det beror lite på vad du har för mål, hur hård du är när du är "färdigdeffad", det kanske är svårt att hålla den formen ända fram till sommaren om du ligger på en nivå som är på gränsen till vad du pallar?
Mentalt är det antagligen lättare att ta ett break nu, lägga dig på balans och sedan slutföra deffen till sommaren.

Sayonara
2011-03-08, 19:29
Det beror lite på vad du har för mål, hur hård du är när du är "färdigdeffad", det kanske är svårt att hålla den formen ända fram till sommaren om du ligger på en nivå som är på gränsen till vad du pallar?
Mentalt är det antagligen lättare att ta ett break nu, lägga dig på balans och sedan slutföra deffen till sommaren.

True story right there:thumbup: blir nog lättare ja :P tackar så hemskt mycket för tipset