handdator

Visa fullständig version : Tips på kosttillskott?


eggroll
2011-03-06, 20:08
Hej, jag tränar regelbundet och hade tänkt köra igång hårt innan sommaren bara för att lägga på mig massa funderade över vad för kosttillskott man kanske kunde slänga in?

Jag äter 6 gånger om dagen och nu har jag ökat mat intaget men för tillfället kör jag bara på whey-80 protein (inga kapslar, nada pina colada). Visst orkar jag mycket på passen och så men känner att jag skulle kunna börja använda mig av något mer för att fin lira maximera. Igår tittade jag lite på WNT's Pumped Tabs och Creatine Tabs som jag tänkte man kunde ta under vilodagarna.

Rekommendera gärna!
Tack i förhand.

eggroll
2011-03-06, 20:23
Något rekommenderat kreatine som går ner lätt? :)

claes_84
2011-03-06, 20:30
Jag kör på koloz kreatin. Brukar blanda ner det i en proteinshake om dagen, då märker man inte av det. Annars fungerar det bra i ljummet vatten, smakar ingenting alls. Som att svälja lite sand kanske.

zharz
2011-03-06, 20:33
Sök->Avancerad sökning->Emdast i Rubriker->Skriv "Kosttillskott" så kommer du hitta allt du behöver.

Läs EAA- och Kreatintråden.

Rekommenderar;
EAA
Vassle
Kreatin
PWO om du känner att du vill testa.

1992_08
2011-03-06, 20:43
Det absolut bästa kreatinet jag testat (Testat nästan alla lågbudget kreatin) är Twinlab.

Fy fan vilken skillnad det är som att jämföra Sand(twinlab) med Grus (lågbudget)

Dock ingen skillnad i prestation eller ökad muskelmassa, ENBART pulverformen

eggroll
2011-03-06, 20:59
Sök->Avancerad sökning->Emdast i Rubriker->Skriv "Kosttillskott" så kommer du hitta allt du behöver.

Läs EAA- och Kreatintråden.

Rekommenderar;
EAA
Vassle
Kreatin
PWO om du känner att du vill testa.


Jag är sugen på att pröva EAA och Vassle (men ska man blanda dessa?)

mangemani
2011-03-06, 21:06
EAA
jack3d
cassein protein
vitamin/mineral tillskott
=win

vicarious
2011-03-06, 22:02
Jag är sugen på att pröva EAA och Vassle (men ska man blanda dessa?)

nej, inte vid ett och samma tillfälle iaf

eggroll
2011-03-06, 22:32
EAA
jack3d
cassein protein
vitamin/mineral tillskott
=win

Hur ser en träningsdag ut för dig när du intar dessa då? Jack3d innan träningen en stund innan och cessein proteinet/EAA (när?).

EDIT: Hahahah, roligt när jag läste i omdömena om jack3d på GG. Folk som säger att sin balle har krympt tror dem driver dock eller har du något att tillägga? :D

mangemani
2011-03-06, 23:36
Hur ser en träningsdag ut för dig när du intar dessa då? Jack3d innan träningen en stund innan och cessein proteinet/EAA (när?).

EDIT: Hahahah, roligt när jag läste i omdömena om jack3d på GG. Folk som säger att sin balle har krympt tror dem driver dock eller har du något att tillägga? :D

jack3d 30 min innan träning.
cassein för att kompletera måltiderna där proteinet inte alltid är så högt.
EAA direkt innan träning och direkt efter samt på mornarna typ 20-30 min innan frukost.

du ska inte lyssna på vad dessa folk säger/skriver.
vart dom har fått det ifrån vet jag inte,men jag skulle gissa på att dom läser att jack3d inehåller ett dopingklassat medel och tänker "aha,anabola steroider,det krymper ju testiklarna" och sen så inbillar dom sej det bara,typ en placebo effekt,men jack3d inehåller inte steroider,det inehåller 1.3 dim(en stark stimulant) och det är en helt annan sak.

eggroll
2011-03-06, 23:39
jack3d 30 min innan träning.
cassein för att kompletera måltiderna där proteinet inte alltid är så högt.
EAA direkt innan träning och direkt efter samt på mornarna typ 20-30 min innan frukost.

du ska inte lyssna på vad dessa folk säger/skriver.
vart dom har fått det ifrån vet jag inte,men jag skulle gissa på att dom läser att jack3d inehåller ett dopingklassat medel och tänker "aha,anabola steroider,det krymper ju testiklarna" och sen så inbillar dom sej det bara,typ en placebo effekt,men jack3d inehåller inte steroider,det inehåller 1.3 dim(en stark stimulant) och det är en helt annan sak.

Jag förstod nästan det det kändes som sköna kosttillskott att köra på eftersom jag bara vill ha några stycken och detta verkade ju helt okej, någon specifik EAA och cassein jag bör kolla på?

mangemani
2011-03-06, 23:46
Jag förstod nästan det det kändes som sköna kosttillskott att köra på eftersom jag bara vill ha några stycken och detta verkade ju helt okej, någon specifik EAA och cassein jag bör kolla på?

body science är ett bra och billigt märke.
kan rekomendera deras milk protein med päron smak.
även deras EAA.
men eiselt har även en mycket god produkt som heter double pro och fairing har sitt EAA amino rush.
men det där är en smak sak.

eggroll
2011-03-06, 23:59
body science är ett bra och billigt märke.
kan rekomendera deras milk protein med päron smak.
även deras EAA.
men eiselt har även en mycket god produkt som heter double pro och fairing har sitt EAA amino rush.
men det där är en smak sak.

Tack ska du ha, jag kollar upp det! :-)

eggroll
2011-03-07, 00:10
Är det dessa produkterna vi pratar om?
Body Science EAA-X
USP Labs Jack3d 250g
Body Science Casein / 100% Milkprotein
?

mangemani
2011-03-07, 00:12
ett vänligt råd,länka inte till andra tillskotts sidor,mot reglerna;)

eggroll
2011-03-07, 00:14
ett vänligt råd,länka inte till andra tillskotts sidor,mot reglerna;)

Tog bort dom förstod nästan det, men tittar på MMsport iaf.