handdator

Visa fullständig version : KreatinCitrate vs KreatinPyruvat vs KCG


LynX
2003-11-23, 19:22
Jahopp då va de daggs igen... den här gången är ja på jakt efter ett bra kreatin.
Har kollat lite på Fairings produkter dom ja väljer imellan är

KreatinCitrat
KreatinPyruvat
KCG ( KreatinCitrate o L-Glutamin + Beta-Alanine vet inte vad det är eller vad de gör... nån som vet ?)

vilket av dessa kreatin rekomenderar ni och varför ?



mvh // Lund

o Tobbe du får en liten order så fort ja bestämt mig för vilket kreatin de blir:hbang:

Sverker
2003-11-23, 20:12
Jag rekommenderar KCG !

Man tar det en halvtimme innan träningen. Kreatincitratet går snabbt ut i musklerna och Beta-Alanine öppnar de fina blodkärlen kring musklerna. Effekten blir att du kan träna tyngre med högre tempo utan att få allt för mycket mjölksyra.

Jag skulle inte bara använda KCG utan även komplettera det med någon annan kreatinprodukt som kreatinpyruvat.

Wilson
2003-11-23, 23:05
Jag märkte god effekt utav KCG! som exempel kan jag säga att jag gjorde lätt 10 chins (vilket jag knappast klararade innan).. ökade i marklyft m.m...
Men den bästa effeken, enligt mig, är att man inte drog på sig någon vätska med det. Av annat kreatin har jag blivit pluffsig i bla. ansiktet..vilket alltså inte hände med KCG.
så jag tänker lätta köpa det igen. Måste bara ha lite mer pengar:(

Fairing
2003-11-24, 08:08
KCG blir mitt tips och som Sverker nämner så kan du med fördel kombinera KCG med någon annan kreatinprodukt .

Du kan med fördel inta 5-10g monohydrate direkt efter passet när du äter KCG.

fairing .se kommer att lägga upp bra kreatininfo inom snar framtid om hur du kombinerar olika kreatinsorter för bästa effekt.

Mvh/Lasse

LynX
2003-11-24, 18:52
det blir blir KCG + mononydrat litar på Lasse ni andra verkar ju också tycka om KCG.


tack för svaren grabbar !!

mvh // Lund:hbang:

Action
2004-06-23, 10:33
Jag använder mig nu av en produkt som påminner om KCG. Nitrocell från SELF.

Jag har då gått upp 1-2kg på knappt en vecka.. Jag har fått för mig att man inte ska binda vätska av KreatinCitrat, men det verkar ändå som om jag gör det. Någon som vet?

Angus
2004-06-23, 14:15
Hur kan detta:
Arginin glutamate 3gr
TriKreatin Citrat/Malate 3gr
Ornitin 1500mg
Glycine 1500mg
Taurin 500mg

påminna om detta: kreatin citrate , beta-alanine , L-Glutamin.

jag ser ingen likhet förutom att action/egelstig gör smygreklam för selg överallt


:laugh:

fairings produkt är väl även patenterad för beta alanine ?

Action
2004-06-23, 14:18
Originally posted by Angus
Hur kan detta:
Arginin glutamate 3gr
TriKreatin Citrat/Malate 3gr
Ornitin 1500mg
Glycine 1500mg
Taurin 500mg

påminna om detta: kreatin citrate , beta-alanine , L-Glutamin.

jag ser ingen likhet förutom att action/egelstig gör smygreklam för selg överallt


:laugh:

fairings produkt är väl även patenterad för beta alanine ?

Ingen smygreklam.. Läs frågan istället som jag ställde inledningsvis. Tycker det skapas så många nya trådar och ville då lägga in frågan där det diskuterades Kreatin Citrate!!!!

Däremot har SELF jävligt bra produkter... (Där har du smygreklam) :D :D :D

Angus
2004-06-23, 14:25
har self bra produkter ? för billiga och oseriösa för min smak. så vitt jag vet är det saluförbud på ma huang som dom säljer och du får gärna förklara för mig vad TriKreatin -Citrat/Malate är . samma som vanligt citrate ? har dom då den patenterade varianten eller säljer dom citrate under annat namn och för att kringå patentlag ?

Självklart måste du väl skriva att self är bra när det är din sponsor men det är tråkigt att läsa samma reklam på alla forum

lev väl:D

Action
2004-06-23, 14:30
Originally posted by Angus
har self bra produkter ? för billiga och oseriösa för min smak. så vitt jag vet är det saluförbud på ma huang som dom säljer och du får gärna förklara för mig vad TriKreatin -Citrat/Malate är . samma som vanligt citrate ? har dom då den patenterade varianten eller säljer dom citrate under annat namn och för att kringå patentlag ?

Självklart måste du väl skriva att self är bra när det är din sponsor men det är tråkigt att läsa samma reklam på alla forum

lev väl:D

Ändrar mitt svar lite.. :D

För billigt säger du... Det låter alldeles utmärkt som konsument.

Du borde väl veta vad SELF har för produkter eftersom du kan göra det uttalandet du nyss gjorde.

Jag är inte insatt i exakt vad alla produkter innehåller och vad som gäller beträffande patent. Fråga gärna tillverkaren!

Ephedra är fortfarande tillåtet att sälja, finns tom en dom i länsrätten angående detta.

Action
2004-06-23, 14:59
TriKreatine Citrate HN=HN=C(NH2)-N(CH3)-CH2COOH .HO-C(CH2COOH)2COOH


TriKreatine Malate HN=C(NH2)-N(CH3)-CH2COOH.HO-CH(CH2COOH)COOH

Det är alltså en blandning av dessa för att få en produkt med maximal upptagning av Kreatinet. Mer detaljer har jag ej om detta.

Beskriv gärna vad det är för patent du pratar om. Ovanstående produkter finns i många olika produkter från många olika tillverkare.

z_bumbi
2004-06-23, 15:02
Originally posted by Action


Ephedra är fortfarande tillåtet att sälja, finns tom en dom i länsrätten angående detta.

Dags att uppdatera den informationen kanske..

Action
2004-06-23, 15:10
Originally posted by z_bumbi


Dags att uppdatera den informationen kanske..

Ja det är mycket möjligt att det är dags för det! Kanske inte vår uppgift direkt.. ;)

Angus
2004-06-23, 18:11
eftersom att jag arbetar med att sälja råvaror till livsmedelsindustrin och därmed även till diverse kosttillskottsföretag så är jag väl hyfsat insatt i vad som är lagligt.
Ma huang är inte lagligt att sälja:nono:
Förövrigt verkar herr egelstig enbart maila SELF för informartion om produkter eftersom att han ej besitter någonskap i ämnet.
Kreatin Citrate är världspatenterat av Degussa och för att kringå deras patent så döper oseriösa företag om kopier till kreatin citrus osv.
förövrigt har jag provat deras produkter därav mitt utlåtande:smokin:
kvalitet produkter för mig är EAS , AST , Eiselt , Fairing , Optimum.

Action
2004-06-23, 18:16
Originally posted by Angus
eftersom att jag arbetar med att sälja råvaror till livsmedelsindustrin och därmed även till diverse kosttillskottsföretag så är jag väl hyfsat insatt i vad som är lagligt.
Ma huang är inte lagligt att sälja:nono:
Förövrigt verkar herr egelstig enbart maila SELF för informartion om produkter eftersom att han ej besitter någonskap i ämnet.
Kreatin Citrate är världspatenterat av Degussa och för att kringå deras patent så döper oseriösa företag om kopier till kreatin citrus osv.
förövrigt har jag provat deras produkter därav mitt utlåtande:smokin:
kvalitet produkter för mig är EAS , AST , Eiselt , Fairing , Optimum.

Eftersom du är så påläst borde du alltså vetat om att det finns produkter som heter Tricreatin Citrat och Tricreatin Malate. Varför du då ställde den frågan förstår jag Ej i så fall.

Du verkar ha något emot SELF, själv är jag mycket nöjd med både kvalitet och smak, och jag är inte ensam. ;)

Då kan du väl visa mig och alla andra var det står att det är olagligt att sälja Ephedra produkter? Och som jag skrev så finns det till o med ett domslut i länsrätten. Sen om det borde vara så är en annan sak.

Du skriver att du säljer råvaror till kosttillskottföretag. Är det möjligt så att Eiselt och Fairing är kunder till dig? Smygreklam från din sida kanske ;)

Angus
2004-06-23, 18:22
nix , har inget mot SELF bara mot folk som försöker att hypa produkter när man är sponsrad.råvaran du anger finns ej i vårat sortiment därav frågan.måste vara av asiatiskt ursprung .

ha en bra kväll för nu blir det träning:bpump:

Action
2004-06-23, 18:28
Originally posted by Angus
nix , har inget mot SELF bara mot folk som försöker att hypa produkter när man är sponsrad.råvaran du anger finns ej i vårat sortiment därav frågan.måste vara av asiatiskt ursprung .

ha en bra kväll för nu blir det träning:bpump:

Nähä.. Inleda en diskussion går bra, men inte fortsätta den.

Fortfarande nyfiken på några av de frågor jag hade till dig.

Försöker inte hypa några produkter. Även jag som sponsrad har väl rätt att ställa frågor om prudukter och dess innehåll. Eller ska jag blint förlita mig på den informationen jag får från tillverkaren?? Det var ju bland annat det du reagerade mot i ett tidigare inlägg... Hur ska du ha det??

z_bumbi
2004-06-23, 18:39
Action: Efedrin i alla dess former ju t o m förbjudna att sälja av EU numera, så om det inte räcker med livsmedelsverket och läkemdelsverket så kanske det duger?
Den där domen från länsrätten kan ni alltså glömma och jo det är din eller snarare din sponsors uppgift att veta en sådan sak. Det är ju det som kallas att ta ansvar för sina produkter eller något i den vägen.
Hade ni frågat rätt instans tidigare hade ni även då fått reda på vad som gäller.

Action
2004-06-23, 18:45
Originally posted by z_bumbi
Action: Efedrin i alla dess former ju t o m förbjudna att sälja av EU numera, så om det inte räcker med livsmedelsverket och läkemdelsverket så kanske det duger?
Den där domen från länsrätten kan ni alltså glömma och jo det är din eller snarare din sponsors uppgift att veta en sådan sak. Det är ju det som kallas att ta ansvar för sina produkter eller något i den vägen.
Hade ni frågat rätt instans tidigare hade ni även då fått reda på vad som gäller.

Jag ser det inte som min uppgift att veta det. Att det är ett gränsfall har jag förstått. EU var väl ett direktiv och inte en lag. Men visst förväntas länderna följa de direktiven.

Vad som är konstigt om det nu är olagligt är att de får fortsätta sälja dessa produkter utan att de eller några av de butiker som säljer det har åkt dit för detta!!

Action
2004-06-23, 18:46
Ska vi kasta skit på tillverkare så säljer ju faktiskt Twinlab fortfarande sin Ripped Fuel (Extreme) med Ephedra i...

z_bumbi
2004-06-23, 19:20
Originally posted by Action
Vad som är konstigt om det nu är olagligt är att de får fortsätta sälja dessa produkter utan att de eller några av de butiker som säljer det har åkt dit för detta!!

De får ju inte sälja det, att de inte åker dit beror ju på den totalt värdelösa kontrollen av kommunerna som ju är ansvariga för livsmedelskontrollen som du kanske vet.

Att kasta skit på andra märken som säljer det hjälper väl inte ditt märke att bli mer laglydigt på något sätt?

Action
2004-06-23, 20:13
Originally posted by z_bumbi


De får ju inte sälja det, att de inte åker dit beror ju på den totalt värdelösa kontrollen av kommunerna som ju är ansvariga för livsmedelskontrollen som du kanske vet.

Att kasta skit på andra märken som säljer det hjälper väl inte ditt märke att bli mer laglydigt på något sätt?

Nej det hjälper inte. Villa bara tydliggöra att det är många märken som fortfarande har det i sitt sortiment. Men ändå är det luddigt då den här domen i länsrätten finns angående just ephedra produkter. Kemiskt effedrin är ju utan tvivel olagligt att sälja.

Achryl
2004-07-06, 17:14
Men fan nu spårar ju det här ut.
Håll er till topicen.
Efter lite läsande här och var verkar KCG vara bäst eller? Det ger lite stickninar som biverkning jämfört med Kreatinpyruvatets ansikttsvullnader och vattenbindningar och dåliga smak.
Kan nån berätta mer fullständigt om KCG?
Vad består det av?
Vem säljer det?
Hur mycket kostar det?
Finns det några biverkningar?
Kan det vara skadligt på något sätt?
Nån som testat det och kan ge bedömning?

Niklas
2004-07-07, 17:27
Originally posted by Achryl
Men fan nu spårar ju det här ut.
Håll er till topicen.
Efter lite läsande här och var verkar KCG vara bäst eller? Det ger lite stickninar som biverkning jämfört med Kreatinpyruvatets ansikttsvullnader och vattenbindningar och dåliga smak.
Kan nån berätta mer fullständigt om KCG?
Vad består det av?
Vem säljer det?
Hur mycket kostar det?

Denna information hittar du I Kolozzeum-shoppen (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=75)

Finns det några biverkningar?
Kan det vara skadligt på något sätt?
Nån som testat det och kan ge bedömning?
Stickningar som du nämt ovan + att styrkan och uthålligheten ökar som resulterar i en ganska elak träningsvärk ;)

Mvh Niklas

Achryl
2004-07-10, 20:44
Och en till fråga: Hur länge räcker den där burken?
Och det ger inga farliga men även för en sextonåring?

Fairing
2004-07-11, 19:50
Tjena!
Burken räcker ca 30 serveringar om du väljer att köra på 9g kör du på 6g så är det hela 45 serveringar.

Finns inget i KCG som ger några biverkningar , inte ens vid doser om 20g/kg kroppsvikt

Men behöver du KCG som 16 åring ?

cjs
2004-12-27, 15:11
Men fan nu spårar ju det här ut.
Håll er till topicen.
Efter lite läsande här och var verkar KCG vara bäst eller? Det ger lite stickninar som biverkning jämfört med Kreatinpyruvatets ansikttsvullnader och vattenbindningar och dåliga smak.


Vänta nu.. Var har du läst att kreatinpyruvat ger ansiktssvullnader och vattenbindningar?

Att det har dålig smak har jag märkt, men en av poängerna med kreatinpyruvat är väl att man ska slippa bli svullen och vattnig, vilket man blir av för mkt vanligt kreatin! :confused:

EiseltUK
2004-12-27, 16:45
Vänta nu.. Var har du läst att kreatinpyruvat ger ansiktssvullnader och vattenbindningar?

Att det har dålig smak har jag märkt, men en av poängerna med kreatinpyruvat är väl att man ska slippa bli svullen och vattnig, vilket man blir av för mkt vanligt kreatin! :confused:

Det finns något som kallas biologisk variation och det innebär att alla personer reagerar lite olika. Ett ämne som är ofarligt på 999 människor kan vara skadligt hos en annan. Generellt blir du inte svullen av Kreatinpyruvat.

/ Henrik

bear.flowertwig
2005-02-12, 15:05
Tjena!
Burken räcker ca 30 serveringar om du väljer att köra på 9g kör du på 6g så är det hela 45 serveringar.

Finns inget i KCG som ger några biverkningar , inte ens vid doser om 20g/kg kroppsvikt

Men behöver du KCG som 16 åring ?


Inga biverkningar?

Men är inte KCG likt/innehåller kreatin? Isf lär det ju kunna ge tex finnar som kreatin ger. Har själv just avbrutit en kreatinkur pga elaka finnar, trist värre.

Callek
2005-02-14, 10:22
Kreatinet finns naturligt i huden, det är bland annat detta som gör att porerna täpps igen. Så alla typer av tillskott borde rimligtvis ha den biverkningen. Men alla reagerar väl olika...

Achryl
2005-02-14, 16:32
Kreatinet finns naturligt i huden, det är bland annat detta som gör att porerna täpps igen. Så alla typer av tillskott borde rimligtvis ha den biverkningen. Men alla reagerar väl olika...
wtf!
Har inte hört att det skulle ge finnar! Tur jag inte fick höra det innan jag köpte det :D Har redan en del finnar men har inte fått fler, tydligen också väldig individuellt som du säger

Sverker
2005-02-14, 19:56
Kreatinet finns naturligt i huden, det är bland annat detta som gör att porerna täpps igen. Så alla typer av tillskott borde rimligtvis ha den biverkningen. Men alla reagerar väl olika...

Är du säker på att det finns så mycket kreatin i hudcellerna ? Och att halterna skulle stiga ytterligare ifall man använde kreatin !

Att porerna täpps igen är ju det fett, sebum, som talgkörtlarna producerar. Fettet skall förhindra att huden torkar ut genom att det bildar ett tunnt fettlager som bildar en fuktspärr.
Att finnar uppstår är ju beroende på en överproduktion av sebum som proppar igen och innesluter olika bakterier på huden.
Produktionen av sebum är ju mer beroende av könshormoner, ffa under puberteten.

Callek
2005-02-14, 21:22
Ja, jag är säker på att jag har läst det någonstans. Hmm, självklart hittar jag inte sidan nu. Men det kan ju vara felskrivet där också, mycket möjligt. Men jag reagerade på det då under min sista kur av kreatin monohydrat så blossade det upp acne.

Men om jag kommer ihåg rätt så fanns det kreatin naturligt i huden samt även i håret?

Måste forsätta leta!

cjs
2005-02-15, 08:32
Ja, jag är säker på att jag har läst det någonstans. Hmm, självklart hittar jag inte sidan nu. Men det kan ju vara felskrivet där också, mycket möjligt. Men jag reagerade på det då under min sista kur av kreatin monohydrat så blossade det upp acne.

Men om jag kommer ihåg rätt så fanns det kreatin naturligt i huden samt även i håret?

Måste forsätta leta!

Låter iofs som att du blandat ihop kreatin med keratin?

EiseltUK
2005-02-15, 13:01
Kreatinet finns naturligt i huden, det är bland annat detta som gör att porerna täpps igen. Så alla typer av tillskott borde rimligtvis ha den biverkningen. Men alla reagerar väl olika...

Du syftar förmodligen på keratin som är ett protein i hud och hår. Vad jag vet finns det ingen vetenskaplig förklaring eller forskning som visar om, hur eller varför kreatin orsakar akne/finnar. Sarkosinat som är ett av utgångsmateialen för kreatinsyntes används t o m i acne-medel. Det ska dock inte finnas något sånt kvar i kreatin - i varje fall om det håller hög kvalitet - eftersom det finns risk att det bildas N-nitrososarkokosin som kan vara cancerframkallande.

/ Henrik

HC77
2005-02-15, 15:25
Ursäkta om jag byter samtalsämne lite.

Hur ligger det egentligen till med Fairings Patent på kombinationen beta alanine och kreatin? Gäller det bara för monohydrat eller är det för alla tänkbara typer av kreatin såsom citrate, creapyre osv. Jag såg att ett av de mer flashigare amerikanska företagen kommit ut med en produkt innehållandes Creatine methylester HCl och beta alanine? Går denna produkt under Fairings Patent?

Fairing
2005-02-15, 15:48
Patentet gäller Beta Alanin och L-Carniosine , histidin i kombination med kreatin i alla dess former. Patentet gäller nutrition avsedd både för människor och djur.

En hel del Amerikanska företag betalar royaltis till Roger Harris (forskare som ochså är med på patentet) för att kunna framställa produkter med ovanstående ämnen .

Ganska många företag kontaktar oss och vill betala ritkigt bra med pengar för att kunna nyttja vårat patent. Det kommer med största sannolikhet dyka upp ett nytt kreatinpreparat med Beta alanin i på den svenska marknaden under 2005 vilket gör att jag har råd att byta bil :D

Callek
2005-02-15, 23:28
Du syftar förmodligen på keratin som är ett protein i hud och hår. Vad jag vet finns det ingen vetenskaplig förklaring eller forskning som visar om, hur eller varför kreatin orsakar akne/finnar. Sarkosinat som är ett av utgångsmateialen för kreatinsyntes används t o m i acne-medel. Det ska dock inte finnas något sånt kvar i kreatin - i varje fall om det håller hög kvalitet - eftersom det finns risk att det bildas N-nitrososarkokosin som kan vara cancerframkallande.

/ Henrik


Ja, det stämmer!
Vilken miss, men jag läste väl lite snabbt. Men som sagt jag reagerade (felaktigt då) för att som sagt så fick jag lite acne problem vid senaste kuren. Men antagligen beror det på något annat...

aliquis
2005-02-16, 13:10
Ephedra är fortfarande tillåtet att sälja, finns tom en dom i länsrätten angående detta.
som sådan fin suvernir över växten men inte för konsumtion av människor eller vad?

Mindek
2005-02-16, 13:31
som sådan fin suvernir över växten men inte för konsumtion av människor eller vad?


Du quotar ett inlägg som snart är ett år gammalt ;)

Danne
2005-02-16, 13:48
Vad är effektivast för att höja nivån av Carnosin i muskeln, att inta Beta Alanin och histidin eller L-Carnosin ?
Läste detta

"So why not start mega dosing Carnosine? Dietary intake of Carnosine gets broken down into the amino acids Beta-Alanine and Histidine and in turn gets resynthesized into Carnosine in the muscle. Carnosine biosynthesis is dependent on availability of Beta-Alanine and L-Histidine. If truth be told, a deficiency in L-Histidine reduces muscle Carnosine levels, while supplementation with it increases Carnosine levels14, 15, 16. Another study done on Beta-Alanine and L-Histidine for 30 days increased muscle Carnosine by 13%17!

The take home message is this. Oral supplementation of Carnosine can lead to increased concentrations of Carnosine. Supplementation with Beta-Alanine and L-Histidine may prove to be a more effective way for getting the benefits of elevated levels of Carnosine. And with these elevated levels of Carnosine, increased athletic performance, and a great deal more is the result."





Patentet gäller Beta Alanin och L-Carniosine , histidin i kombination med kreatin i alla dess former. Patentet gäller nutrition avsedd både för människor och djur.

En hel del Amerikanska företag betalar royaltis till Roger Harris (forskare som ochså är med på patentet) för att kunna framställa produkter med ovanstående ämnen .

Ganska många företag kontaktar oss och vill betala ritkigt bra med pengar för att kunna nyttja vårat patent. Det kommer med största sannolikhet dyka upp ett nytt kreatinpreparat med Beta alanin i på den svenska marknaden under 2005 vilket gör att jag har råd att byta bil :D

EiseltUK
2005-02-16, 15:04
Vad är effektivast för att höja nivån av Carnosin i muskeln, att inta Beta Alanin och histidin eller L-Carnosin ?
"

Beta-alanin tycks vara effektivas och billigast.

/ Henrik

Danne
2005-02-17, 09:00
Bör man komplettera med Histidin eller räcker det med Beta-Alanin.
Vad är den rekommenderade dosen av Beta-Alanin, har sett att några produkter innehåller 1,6 gram per "dos" är det nog ?

aliquis
2005-02-17, 09:07
Du quotar ett inlägg som snart är ett år gammalt ;)
såg det lite senare i tråden, detaljer, en del säljer(sålde) det ju iaf som någon typ av minnespryl ;)

Sverker
2005-02-17, 12:11
Bör man komplettera med Histidin eller räcker det med Beta-Alanin ?

Vad jag förstått så finns aminosyran histidin i överskott vid en normal proteinrik kost och det är Beta-alaninet som begränsar. Att ta extra histidin vid sidan om verkar då onödigt när det ändå följer med rejält med histidin i proteindrinken.

EiseltUK
2005-02-17, 13:36
Vad jag förstått så finns aminosyran histidin i överskott vid en normal proteinrik kost och det är Beta-alaninet som begränsar. Att ta extra histidin vid sidan om verkar då onödigt när det ändå följer med rejält med histidin i proteindrinken.

Det stämmer överens med vad jag läst.

/ Henrik

HC77
2005-02-17, 17:01
Eiselt: Kommer er nya KP3 innehålla beta alanine? Jag har enligt vissa källor hört rykten om detta.

Spiffy
2005-02-23, 18:19
KCG blir mitt tips och som Sverker nämner så kan du med fördel kombinera KCG med någon annan kreatinprodukt .

Du kan med fördel inta 5-10g monohydrate direkt efter passet när du äter KCG.

fairing .se kommer att lägga upp bra kreatininfo inom snar framtid om hur du kombinerar olika kreatinsorter för bästa effekt.

Mvh/Lasse

Ska man ta laddningsfas också, eller man tar bara efteråt?
Antar att du säger att man ska göra det :D
Och hur mycket vatten "ska" man blanda kcg med?
Jag tog så mycket som jag normalt tar till kreatin,o ch det blev ju en lite shock när jag skulle dricka det *spy*