handdator

Visa fullständig version : 15 åring, kan jag börja med kreatin?


AdrianScotch
2011-03-06, 12:52
Hej!
Jag är en 15 årig kille som har gymmat ca 1-1,5 månader.
Tror ni det är OK om jag börjar med kreatin? Isf vilket? Rent kreatin eller något annat?
Jag "tar" redan svenskt kosttillskotts eget vassle protein..

Så, är detta en bra idé? Kreatin eller något annat? Hört om Anabolic Halo? Ska det vara bra?
Det jag är ute efter är en prestations höjare och en muskelbyggare, kan jag få detta? Är det okej i min ålder?

Jag är 1.80 M lång, vägar 66 kg

MVH
Elias

Gorilla
2011-03-06, 13:21
Ja, du kan absolut börja med kreatin om du känner för det. Köp vanligt Kreatin Monohydrat.

Ät, Träna och vila ordentligt så blir det nog fart på dig, oavsett om du köper kreatin eller inte.

Grotesk
2011-03-06, 14:21
Klart du kan, men det är en annan femma om du "behöver" det.

Jag väntade minst ett år, det tycker jag att du också ska göra. Du ökar bra i början och då behövs inte, enligt mig, något prestationshöjande.
När du sedan kommit förbi nybörjarfasen så kan det bli aktuellt.

Kör på enkelt Kreatin monohydrat - det är billigt och dugligt.

Angående Anabolic Halo så har jag aldrig testat den men läser man innehållsförteckningen så vill jag minnas att det är många ingredienser som rabblas upp men att flertalet är "värdelösa" och dessutom innehåller en skopa mestadels kolhydrater (med reservation för dåligt minne.)
Den är överhypad iaf av många yngre.

Så kort sagt: vänta med kreatinet och bara ät, träna och sov ordentligt!

King Grub
2011-03-06, 14:26
Vari ligger det negativa med att få bättre träningsresultat från början? Att använda kreatin har den effekten, och att börja med det direkt är inget som påverkar framtida träningsresultat negativt.

KaptenKrok
2011-03-06, 14:38
Vari ligger det negativa med att få bättre träningsresultat från början? Att använda kreatin har den effekten, och att börja med det direkt är inget som påverkar framtida träningsresultat negativt.

+1

Hade inte du sagt det så hade jag. :)