handdator

Visa fullständig version : Arnold Classic 2011


Proxy
2011-03-05, 21:28
Chockerad över att det inte ligger uppe en tråd om årets Arnold Classic! *gah!* Borde väll finnas några på brädan som inte är anti-BB? :D

Hur tror ni att årets placeringar kommer bli?

Jag tror personligen på Branch som etta, och antingen Victor Martinez eller Dennis Wolf som tvåa.
Vic' tycker jag fortfarande har lite dåliga ben och armar, men hade som vanligt ett fruktansvärt snyggt mittparti och rygg.
Dennis såg förbannat bra ut framifrån som vanligt, men jag saknade en del tjocklek i ryggen, även om bredden såg fantastisk ut.

Varför är det så mycket snack om Evan Centopani? :confused: Jag tyckte att han såg fruktansvärt dålig ut!
Fruktansvärt dålig biceps framifrån, alldeles för platta bröst för att slåss med dom stora grabbarna, och på tok för dålig bakifrån. Benen behöver han inte skämmas för, men dom är knappast något att glänsa med bredvid världstoppen.

För er som inte såg förbedömningen live så finns repris att se här: http://www.bodybuilding.com/fun/2011-arnold-classic-webcast-replays.html?CJAID=10409943&CJPID=1265429

Joe Hardgainer
2011-03-05, 21:35
1. Branch
2.Evan
3. Wolf
4. Victor
5. Rockel

Proxy
2011-03-05, 21:39
1. Branch
2.Evan
3. Wolf
4. Victor
5. Rockel

Utveckla! :) Vilken kroppsdel har Evan som är bättre än Dennis eller Vic's? Symmetrimässigt så är Vic' oklanderlig, och likaså Dennis, där har Evan inget att hämta.

victor_n
2011-03-05, 21:39
Branch/wolf
Wolf/evan
Evan/victor

sådär kommer det slåss om top 4 av det man såg på förbedömningen och man har hört från folk som varit på plats.

Annine
2011-03-05, 21:41
1. Warren
2. Wolf
3. Jackson

victor_n
2011-03-05, 21:43
1. Warren
2. Wolf
3. Jackson

intressant med Jackson så högt. Dock saknar han massan och när folk som är större än han är i lika bra form blir han tyvärr utan pallplats :/ top 6 om han har tur.

victor_n
2011-03-05, 22:08
Detta forum blir mer och mer som ett random forum mer än ett träningsforum för varje kvartal som går.. :smash:

mtlca
2011-03-05, 22:11
Såg förbedömningen förut och måste säga att Victor Martinez såg sjukt bra ut. Väldigt bra symmetri med mycket massa. Han är etta i mina ögon.

Tror dock att Branch tar hem det pga sin sjuka vaskuläritet och hårdhet.

Tror att slutresultatet blir (dock inte vad jag hoppas på)
1.Branch
2.Evan
3.Wolf
4.Victor

eJohansson
2011-03-05, 22:16
1. Branch
2. Victor
3. Wolf
4. Evan
5. Ronny Rockel
6. Dexter

Så tror jag allt slutar!

Branch tycker jag är ganska överlägsen hittills. Dock blev han sämre och sämre under förbedömningen, men förhoppningsvis kan han hålla ihop allt även under finalen. Hans färg var riktigt bra iallafall.

Andra platsen är nog den placering som är svårast att gissa. Victor såg helt okej ut och tvärt emot Branch blev han bara bättre och bättre under förbedömningen. Därmed tror jag att Victor kan komma ut starkt senare. Wolf såg väl ganska bra ut han med men han har inte det där lilla sista som verkligen kan ta honom till den absoluta toppen. Denna gången verkade det vara ryggen som inte riktigt satt där den skulle. Dessutom var hans hamstrings inte 100%iga och vaderna är som vanligt små. Många verkar tycka att han ser sämre än han såg ut på Flex, men jag tycker att det ser lite bättre ut.. Han kan säkert förbättra formen lite tills finalen går igång.

Evan då... Sämst färg?! Vad håller dom på med? Den var dålig på Flex, men nu är den ännu sämre. Jag tror han kunde ha varit på 2a plats efter förbedömningen om det inte vore för färgen. Han kanske inte är lika bra som på Flex men han är fortfarande bra tycker jag. Ryggen är riktigt fin iallafall, framför allt back double biceps... Evan kommer fixa till färgen till finalen, men jag tror inte han kan ro på Wolf eller Victor... Tyvärr förstörde helt enkelt färgen det för honom :S.

Satte Ronny som 5a. Tycker han kommer in med ett bra paket. Färgen kanske kan vara lite bättre men men. Sedan satte jag Dexter som 6a. Han är bättre än han var på Flex, men han MÅSTE komma in med perfekt form för att ha någon som helst chans, och idag sitter inte formen där. Jag tycker att han ser för liten ut helt enkelt. Dock tror jag att han kan ta sig upp till femte plats om Ronny missar formen lite samtidigt som Dexter blir lite bättre.

Toney Freeman tycker jag ser bra ut med. Tyvärr verkade inte domarna gilla hans paket och därmed försvann hans chanser till en bra placering.

Joe Hardgainer
2011-03-05, 22:40
Wolf var lite vassare än Flex. Evan var likadan, om inte lite sämre. Jag tycker att Evans fysik var mer komplett. Wolf är massiv, men karln saknar fortfarande ett par vader och hans fästen för latsen sitter för långt upp.

Stämmer in med Johansson. Branch är Branch. Men han blev sämre längre in . Victor var var helt klart bättre än senast, men lyckades ännu en gång inte pricka formen till 100 %.

5 :e o 6:e plats väger mellan Ronny och Dexter. Besviken på Winklaar dock :/. Hoppades att han skulle vara i bättre form. Nog för att han e rejält freakig, men på tok för slät på sina ställen i förhållande till dom andra

victor_n
2011-03-05, 22:49
Besviken på Winklaar dock :/. Hoppades att han skulle vara i bättre form. Nog för att han e rejält freakig, men på tok för slät på sina ställen i förhållande till dom andra

Stort +1 på detta. Han är alldeles platt från sidan, jag som verkligen vart taggad när jag såg han 2 weeks out*gah!*

eJohansson
2011-03-05, 23:13
Ja, lite synd är det med Winklaar. Han såg bra ut i vissa vinklar. Hans "Most Muscular" var riktigt bra, lika så hans Side Triceps. Grejen är ju den att om Winklaar ska ha något med toppen att göra, så måste han vara i perfekt form. Han ser oootroligt bra ut när han är i bra form, men är han däremot bara i lite halvbra form så ser det plötsligt mycket sämre ut. Precis samma sak med Kai Greene.
Förresten, är det bara jag som har tyckt att han har legat lite efter i dieten hela tiden, om man ska döma efter bilder och videos som postats av honom?

Mass-Tech
2011-03-05, 23:14
Evan Centopani:
DJ – peaked at the FLEX Pro….hard to hold for two weeks…still good but less impressive
AD – crowd likes him!...tan needs to be darker…sharper at the FLEX Pro…sharper and more impressive at the flex

Branch Warren:
DJ – midsection not as sharp as we expect…not as hard as the last two Olympias….maybe a little bigger…sacrificed some condition
AD – for Branch, he’s off….Victor and Dexter can beat him if they are on

Dexter Jackson:
DJ – legs need deeper cuts…glutes are not in…not the old Dex
AD – better than 2 weeks ago…still not the old Dexter

Dennis Wolf:
DJ – finally got his color right….much improved from FLEX Pro…
AD – color is improved….big from the front…side poses are imbalanced…weaker from the back…comparable to his form at FLEX Pro

Fouad Abiad:
DJ – peaked two weeks ago….tried to be harder than at FLEX and flattened out
AD – was better at FLEX Pro….flat

Victor Martinez:
DJ – better than pre-judging at the O…expected him to be better…if he improves tonight like he did at the O he could be in the mix
AD – not as sharp as expected…looks like he has a film of water…needs to be sharper…his shape and size still put him in the mix for the top 3

Toney Freeman:
DJ – legs need separation like they used to be….not hard enough from the back
AD – good from the front and can match the top guys, but smooth from the back

Saturday March 5, 2011 10:34
10:30 Ronny Rockell:
DJ – he’s in shape!...full and bigger….lower back not as dry as it was at the Olympia….needs to control his midsection in the side shots…put on too much weight
AD – sharper at the O….just as hard from the back as he is from the front.

Roelly Winklar:
DJ – would like to see him in the same condition he had at NY pro last year…looks good but not 100%....needs to improve posing.

Ben Pakulski:
AD – better condition that FLEX Pro….front relaxed is great….still sharper in NY last year….
DJ – back pose is weak…lost 5lbs from FLEX to his advantage
--------------------------------------------------------------------

Verkar inte handla om vem som är bäst i år utan vem som minst sämst.

Proxy
2011-03-05, 23:16
Dennis var lite småslät under compulsary, men blev hårdare frampå call-outsen.
Ronny Rockel var tvärtom, han såg fantastiskt bra ut när han gick ut på scenen men blev lite slät under call-outsen.

The Blade var inte 100%:ig och det fick han massa skit för av domarna. Hans största problem är att han inte utvecklas, han har kommit med mer eller mindre samma paket i 3-4 år nu, det enda som egentligen har skiljt sig lite är dagsformen.

JusupWillkosz
2011-03-06, 00:20
Det var bättre förr tycker Jusup!

eJohansson
2011-03-06, 00:34
Då var det dags! :D

mtlca
2011-03-06, 00:41
får damp på reklamen snart

ByggarBertil
2011-03-06, 00:51
När börjar själva tävlingen?

ByggarBertil
2011-03-06, 01:02
*gah!* samma jävla reklam tusen gånger irad *grr*

eJohansson
2011-03-06, 01:03
Haha inte en människa som kommer köpa hans produkter efter detta ;)

ByggarBertil
2011-03-06, 01:04
Nåja, nu börjar det :)

Inge Enveten
2011-03-06, 01:12
Fasen är det för sångtramseri? Haha Amerikanarpatrioter ftw

eJohansson
2011-03-06, 01:13
Hahahaha kan inte sluta garva

ByggarBertil
2011-03-06, 01:14
Hahahaha kan inte sluta garva

Verkar bli ett sångmaraton, de har ju snart sjungit en kvart :D

victor_n
2011-03-06, 01:19
Nu Börjar det hoppas jag !! inga jävla brudar på scen!

Inge Enveten
2011-03-06, 01:30
Rockel ser bra ut! Hans bästa någonsin! Så här hård har han aldrig varit!

eJohansson
2011-03-06, 01:31
Synd bara att hans mage är out of control. Winklaar nu!

bug
2011-03-06, 01:31
Winklaar är ju grym!

Inge Enveten
2011-03-06, 01:34
Roelly inte helt 100%.. Tror tyvärr hans rygg är genetiskt sämre skapad vilket är tråkigt, men den har blivit bättre

eJohansson
2011-03-06, 01:37
Winklaar: Riktigt skön posering. Tyckte det såg bättre ut nu än på förbedömningen!

Johnnie: Man kan ju inte säga nått annat än att överkroppen är grym. Synd bara att benen är såpass efter som dom är just nu. Bra färg tycker jag.

Inge Enveten
2011-03-06, 01:37
JoJ som vanlig grym överkropp men benen ser fortfarande ut som tandpetare i jämförelse. Fortfarande inte så "skarp" som man "kan" vara (inga gluteus)

Inge Enveten
2011-03-06, 01:39
Shelstov nu eller? Ser riktigt hård ut! Saknar lite overall storlek bara

eJohansson
2011-03-06, 01:44
Ben: Tycker det ser bra ut. Han behöver ju lite mer massa på bröst. Benen *cupid*

Inge Enveten
2011-03-06, 01:51
Ben: Tycker det ser bra ut. Han behöver ju lite mer massa på bröst. Benen *cupid*

Armarna också


Piotrkowicz; mer axel och benbredd för att matcha midjan. Fin fysik annars tycker jag. Bra ryggbred

qwe
2011-03-06, 01:53
Branch ser sjukt bra ut!

Grazzafukkinrazzi
2011-03-06, 01:55
Branch ser bra ut!

Nej...SINNESSJUKT BRA!

Hahahah, bra att du edita ;)

eJohansson
2011-03-06, 01:59
Imponerad av Evan... Lite bättre form och bättre färg. Det enda jag kan säga att jag vill ha mer av är bröstmuskler.

Branch: Grymt... Riktigt grymt. Vad ska man säga? Detta bör han vinna. Har svårt att tro att någon kan gå om honom nu.

Inge Enveten
2011-03-06, 02:00
Branch var grym ja!!

Dexter... karriären går mot sitt slut, tyvärr... Bara nerförsbacke nu.. Fortfarande en av de snyggaste fysikerna dock

Vargen nu, fett bra att han inte har samma äckliga frisyr som på flex pro LOL

Grazzafukkinrazzi
2011-03-06, 02:05
Vargen är helt klart grym! Går 17 av slarti's axelbredder på 1 av hans :naughty: tycker dock att hans färg är helt värdelös!

eJohansson
2011-03-06, 02:06
Dexter: Detta ser inte bra ut... Inte någon såndär superform som man brukar se han i. Han ser bara liten ut?

Wolf: Formen har blivit bättre, han har tajtat till sig! Ser ju grymt bra ut framifrån. Stör mig som vanligt på hans vader dock ;P Han kan nog inte hota Branch dock.

internethjälten
2011-03-06, 02:11
Branch såg fantastisk ut!

qwe
2011-03-06, 02:16
Toney Freeman kommer väl antagligen inte ha ngt med absoluta toppen att göra detta år.. men ändå, faaaan vad jag älskar hans fysik.

internethjälten
2011-03-06, 02:17
äntligen särbedömning!

eJohansson
2011-03-06, 02:17
Tycker nästan Victor ser sämre ut nu än på förbedömningen. Magen är ju som en ballong.

Grazzafukkinrazzi
2011-03-06, 02:38
blir det:
1. Branch
2. Wolf
3. Vic
4. Cento
5. Jackson

eller?

eJohansson
2011-03-06, 04:15
Där satt den!!!
Rättvis vinst för Branch. Skoj att Wolf kom 2a med.

Albin Eriksson
2011-03-06, 04:20
Jepp! Och Vic är tillbaka lite, bara sista formslipningen som saknas.

Inge Enveten
2011-03-06, 09:09
Riktigt tight konkurrens om alla platser detta året, grymt kul

victor_n
2011-03-06, 11:52
Fan somnade när bikini idioterna tog upp min dyrbara tid!!!!!!!!! Kul iallafall att Branch äntligen fick sin seger, och glad för Wolf. Förstå vilket hot han kunde vara om hans vader inte va non-existing och hans lats sluta lite längre ner! fan va han va bra under finalposeringen.

Kul att vic får lite lön för sitt slit. Lite mer ben och fila formen så han garranterat en contender för top 4 på olympia.

eJohansson
2011-03-06, 12:15
Fan somnade när bikini idioterna tog upp min dyrbara tid!!!!!!!!! Kul iallafall att Branch äntligen fick sin seger, och glad för Wolf. Förstå vilket hot han kunde vara om hans vader inte va non-existing och hans lats sluta lite längre ner! fan va han va bra under finalposeringen.

Kul att vic får lite lön för sitt slit. Lite mer ben och fila formen så han garranterat en contender för top 4 på olympia.


Aa, lite mer ben på Vic så blir han farlig. Blev dock lite rädd att hans mage är påväg out of control. Den såg väldigt stor ut stundtals under finalen.

victor_n
2011-03-06, 12:33
Aa, lite mer ben på Vic så blir han farlig. Blev dock lite rädd att hans mage är påväg out of control. Den såg väldigt stor ut stundtals under finalen.

Jag skyller på Oscars prep! skyller kais mage på Oscar också!

Grazzafukkinrazzi
2011-03-06, 12:47
blir det:
1. Branch
2. Wolf
3. Vic
4. Cento
5. Jackson

eller?

http://img.photobucket.com/albums/v418/bawanaal/fuck-yea-man_design.png

dupper
2011-03-06, 13:52
Right on-gissning

High five!

Dr Jones
2011-03-06, 14:01
blir det:
1. Branch
2. Wolf
3. Vic
4. Cento
5. Jackson

eller?

http://images.memegenerator.net/MLIA-fuck-yeah-guy/File/14241/MLIA-fuck-yeah-guy.jpg

Mass-Tech
2011-03-08, 17:55
http://mdtv.musculardevelopment.com/images/stories/video-thumbs/victor-shoot-ac11-thumb.jpg

http://mdtv.musculardevelopment.com/contests/11-arnold-classic/3767-victor-martinez-explains-what-happened-at-the-2011-arnold-classic.html

Defqon
2011-03-08, 18:25
Vad heter låten som liras i klippet?

ahl-
2011-03-08, 22:10
vad heter låten som liras i klippet?

+3.4

Grazzafukkinrazzi
2011-03-08, 22:18
Vad heter låten som liras i klippet?

+3.4

Sevendust - Waffle

No need to thank me guys! pay it forward! loooool :)

ahl-
2011-03-10, 00:59
Sevendust - Waffle

No need to thank me guys! pay it forward! loooool :)

I bow to you sire!

edit: follow är vassare :)

Mass-Tech
2011-03-10, 15:50
http://www.musculardevelopment.com/components/com_fpss/images/branch_morning_ac11_rot.jpg

http://mdtv.musculardevelopment.com/contests/11-arnold-classic/3785-spend-the-morning-with-arnold-champion-branch-warren-hours-after-victory.html