handdator

Visa fullständig version : tidschema för mat.


skumpah
2011-03-05, 20:36
Hej undrar om det här är ett bra upplägg för tidernas mål på dagen
Det kommer bli ungefär vid dessa tider. Kommer inte ta upp mängden. Vill endast veta om de är bra mat som jag skriver ut. Men maten är vanlig husmanskost och jag kommer själv hålla koll på att jag ligger
+300 varje dag. Kommer nu i början ligga på kaloribalans då jag precis slutat min diet efter att ha deffat ner 30kg.

kvart i 8: kommer då alltid vara 1dl havre med proteinpulver i och en grov macka vid sidan av med några skivor kalkon på.

halv 10: en frukt

12: skolans Lunch

klockan 4: om det är träningsdag blir det något litet som kvarg och någon frukt + kreatin. annars äter jag vanlig middag vid 5 tiden ungefär.

8: sallad med något protein kanske ägg eller något annat kött.

10 i 10: proteinshake

10: sova


på helger blir det väl frukost när jag vaknar sen någon lunch sen middag sen något på kvällen och en proteinshake innan jag lägger mig.

låter detta vettigt :) ?

JimmyFlessa
2011-03-06, 07:55
Tiden är väldigt svårt att uttrycka sig om då det handlar om att hitta ett mat"scema" som du trivs med. Ligg högt på protein, träna tung, smart styrketräning och ät på de tider som passar dig.

skumpah
2011-03-06, 09:14
Tiden är väldigt svårt att uttrycka sig om då det handlar om att hitta ett mat"scema" som du trivs med. Ligg högt på protein, träna tung, smart styrketräning och ät på de tider som passar dig.

efter träning ska man ju äta mycket. Men typ pasta och kyckling eller köttfärsås hade kunnat vara ett bra alternativ ?

JimmyFlessa
2011-03-06, 09:39
efter träning ska man ju äta mycket. Men typ pasta och kyckling eller köttfärsås hade kunnat vara ett bra alternativ ?

Om du tycker det är gott så, ja. Självklart är pasta med köttfärssås något du kan äta då.