handdator

Visa fullständig version : Desperat hjälp av viktnedgång.


Titan
2011-03-04, 19:01
Tjena jag gör lite trådar här och där för att få hjälp det kanske låter jobbigt men jag behöver hjälp fort då jag inte har någon aning om vad jag ska göra på gymmet.

Om någon har en diet för att snabbt minska i vikt så tveka inte med att skicka.

Väger 82 och är 1,70 lång 16 år.

Vill gå ner till 70 på ca 2-3 månader.

Kan någon också skicka ett schema om vad jag ska göra på gymmet?

Zorban
2011-03-04, 19:13
Varför just 2-3 månader?
Läs denna: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881
Kolla i träningsdelen för förslag på gymscheman.

nemb
2011-03-04, 19:20
Är du en kille eller en tjej? :)

Käka lite eller inga kolhydrater alls, kör på fisk,kyckling och kött med vitkåls sallad eller liknande. Lägg av med allt småätande utan undantag, det är fällan man lätt går tillbaks i.
Och ät SMÅ portioner

Löpsko
2011-03-04, 19:25
Är du en kille eller en tjej? :)

Käka lite eller inga kolhydrater alls, kör på fisk,kyckling och kött med vitkåls sallad eller liknande. Lägg av med allt småätande utan undantag, det är fällan man lätt går tillbaks i.
Och ät SMÅ portioner

Men ät inte så små portioner du inte blir mätt! Ät så du blir mätt men absolut inte mer och inte mindre :)

Titan
2011-03-04, 19:26
Är du en kille eller en tjej? :)

Käka lite eller inga kolhydrater alls, kör på fisk,kyckling och kött med vitkåls sallad eller liknande. Lägg av med allt småätande utan undantag, det är fällan man lätt går tillbaks i.
Och ät SMÅ portioner

Jo jag förstog att det är nyttig mat det men ungefär i vilka mängder?

Spridis
2011-03-04, 19:36
Den snabba dåliga vägen: Om du bryr dej nada om att bevara muskelmassa så är det bara att köra nån av dom berömda pulverdieterna så rasar vikten som genom ett trollslag.
(Men den kommer högst sannolikt tillbaka som en raket när du återgår till din normala vardag.)

Den tråkiga långsamma vägen: Räkna kalorier, träna, lägg om din livsstil så att du kan behålla den nerbantade kroppsvikten i framtiden också. Tänk långsiktigt.

nemb
2011-03-04, 19:54
Jo jag förstog att det är nyttig mat det men ungefär i vilka mängder?

Jag äter mig absolut inte mätt, vänj magsäcken med mindre mat.

Jag käkar ungefär en halv kycklingfile plus 2dl vitkåls sallad per måltid :)

Zorban
2011-03-04, 20:27
Jag äter mig absolut inte mätt, vänj magsäcken med mindre mat.

Jag käkar ungefär en halv kycklingfile plus 2dl vitkåls sallad per måltid :)
Whut? 100g kyckling per måltid? Hur många per dag? :-) Låter som svält. De flesta kan nog ligga på ett underskott på 500-1000 kcal och fortfarande bli relativt mätta om de lägger om sina kostvanor. Till TS, läs deff-guiden och räkna lite kalorier så du _får en känsla_ för ungefär hur mycket du bör äta.

Titan
2011-03-04, 20:32
Haha jag är helt slut i huvudet, kan någon tänka sig ge lite tips via MSN eller liknande?

Opher
2011-03-04, 20:32
Äta små eller stora mål, det spelar ingen roll :) Jag själv tryckte i mig ett kilo köttfärssås alldeles nyss, och jag vet att jag ändå kommer att tappa vikt.

Alltså jag hoppas att du förstått att det finns 1000 sätt att gå ner. Och det är bara en enda gemensam nämnare.. och den är "Ät färre kalorier än man gör av med".

daloatf
2011-03-04, 21:15
Detta träningschema kör jag iaf.

http://laddauppbilder.se/?di=16129777584913

En vilodag emellan bröst & armar, två vilodagar mellan ben & rygg.

Detta funkar bra för mig, kanske inte för dig.

Titan
2011-03-04, 21:21
Detta träningschema kör jag iaf.

http://laddauppbilder.se/?di=16129777584913

En vilodag emellan bröst & armar, två vilodagar mellan ben & rygg.

Detta funkar bra för mig, kanske inte för dig.

Jag vet inte vad ett set eller rep är..

Zorban
2011-03-04, 21:24
En rep är en repetition i övningen. Exempelvis en armhävning eller en hantelcurl. Ett set är en mängd repetitioner som du utför i rad.

Har du läst igenom deffguiden?

Titan
2011-03-04, 21:35
En rep är en repetition i övningen. Exempelvis en armhävning eller en hantelcurl. Ett set är en mängd repetitioner som du utför i rad.

Har du läst igenom deffguiden?

Ja jag har läst deffguiden..

Jag fattade nu vad en rep är men ett set kan du förklara lite djupare?

Zorban
2011-03-04, 21:44
Ett set är ett antal repetitioner. Exempelvis kan du göra 8 armhävningar i rad utan någon direkt pause. Det är ett set. Sedan vilar du lite och gör 8 till, osv. Nu är det väl inte just armhävningar du vill göra men ändå. Du delar upp ett gympass på flera övningar. I varje övning kör du ett antal set (exempelvis 3-4), med ett visst antal repetitioner.

Om du läst deffguiden så vet du allt som behövs :-)

Titan
2011-03-05, 10:58
Zorban så jag väger 6 gånger på en stång och kör sedan 3 set? Om jag har fått det rätt så är det 3 gånger så mycket jag orkar sen vila men alltid 6 repetitioner oavsett?

joasimo
2011-03-05, 14:19
Jag äter mig absolut inte mätt, vänj magsäcken med mindre mat.

Jag käkar ungefär en halv kycklingfile plus 2dl vitkåls sallad per måltid :)

Eller så kör man periodisk fasta och får äta sig mätt.

Mauriice
2011-03-05, 21:31
Eller så kör man periodisk fasta och får äta sig mätt.

Word! Älskar PF. Det är så jäkla gött att trycka i sig 90% av sina dagliga Kcal i ett rejält mål mat direkt efter träning. Ikväll käkade jag 600 gram kyckling, sex kokta ägg till det, samt vassle. Efter ett sånt mål känner man sig så himla nöjd!


Annars kan man väl sammanfatta det så här:

1. Räkna ut ditt Kcal-behov
2. Dra av 500-1000
3. Tryck in så mycket protein som det bara går på det du har fått fram.

Lycka till!

StraightEdge
2011-03-05, 21:35
Word! Älskar PF. Det är så jäkla gött att trycka i sig 90% av sina dagliga Kcal i ett rejält mål mat direkt efter träning. Ikväll käkade jag 600 gram kyckling, sex kokta ägg till det, samt vassle. Efter ett sånt mål känner man sig så himla nöjd!


Annars kan man väl sammanfatta det så här:

1. Räkna ut ditt Kcal-behov
2. Dra av 500-1000
3. Tryck in så mycket protein som det bara går på det du har fått fram.

Lycka till!


PF kan vara bra för den som kan äta mycket men det är väldigt inviduellt hur mycket man orkar. Jag klarar av det även om det skulle vara väldigt praktiskt så jag blir tvungen att sprida mina mål över dagen.