handdator

Visa fullständig version : Gotland grand nationals 2012


thatice
2011-03-04, 00:02
Jag har tidigare satsat på klassisk styrkelyft men på grund av en skada som inte vill ge sig så har jag nu gett upp det för att satsa för att klara 5 varv på Gotland grand national.
Just nu tror jag att jag hade fixat ett varv "22km" på 3 timmar för jag har aldrig tränat något konditionskrävande i hela mitt liv så det kommer att bli en helomvändning i träningsupplägg för min del.
Angående Enduro/Cross erfarenhet så körde jag cross på låg motionsnivå för några år sedan så jag vet vad som är fram och bak på en hoj men inte mycket mer än så.
Sommarens maskin är en Kawasaki kx 250 -07 som jag är väldigt nöjd med än så länge men det blir nog ett byte till en riktig endurohoj till nästa säsong.
Så träningsupplägget blir kondition,styrke,balans och mycket hojåkning eventuellt testa någon lokal endurotävling och åka på något träningsläger om pengar finns.
Som synes är det inte förren 2012 jag siktar mot men det har mest med ekonomi att göra då jag bor ungefär en miljard mil från gotland och att jag hoppas få kondition och skills nog att klara 6 varv om det är lättkört men 5 varv är skamgränsen.

DzO-M7j9osE

Har även lite styrke/kroppsliga mål med min träning och det är att komma till Kroppsvikten 74kg och ett total på 450kg eller Kroppsvikten 83kg och ett total på 520kg med synliga magmuskler.
I dagsläget skulle jag kunna skriva upp lite stats.

Uppskattade stats tills jag hunnit testa dom egen vikt 83.3kg
Får editera startstatsen om dom är helt galna

Benböj 140kg Mål 180
Bänkpress 80kg Mål 102,5
Marklyft 170kg Mål 190

Rickard
2011-03-04, 00:08
GGN är ett riktigt grymt mål!
Lycka till! :D

thatice
2011-03-16, 22:46
Har bara haft två körpass och två gympass sedan jag startade detta, men idag var jag ut och skulle göra coopertest, det vart 1380m på 12 minuter så konditionen är ju riktigt kass och det finns mycket att göra på den.
Kommer försöka filma körpassen hädanefter.