handdator

Visa fullständig version : Hjälp med Kosttilskott. /nybörjare i djungeln


Edvardsson
2011-03-03, 19:41
Tja.
jag är en flitigt tränande 20 åringing och hade tänkt invenstera lite i kosttilskott för pallar verkligen inte att trycka i mig mat varenda dag. :(

Min Träning består av 4 konditionspass (3 intervall & 1 långdistans) och 3 gympass (max styrka) i veckan.

funderar på att köpa

Body Science Gainer (Efter träning)
Iss Supervitamin (För vitamin & mineraler)
Jacked XX (Mestadels för skärpan men ochså pumpen på gymmet)

Undrar nu om detta kommer bli fint eller är det något som saknas.
Känner att man kan likte gärna kära på när man ska börja....

Tack för snabbt svar...

Erkserks
2011-03-03, 19:58
pallar verkligen inte att trycka i mig mat varenda dag. :(


Vissa dagar ska du alltså leva på endast tillskott? Seriös?

Crocker
2011-03-03, 20:03
Vissa dagar ska du alltså leva på endast tillskott? Seriös?
När skrev han det?

Erkserks
2011-03-03, 20:49
När skrev han det?

Idag, klockan 19:41

Kallsone
2011-03-03, 20:49
Tja.
jag är en flitigt tränande 20 åringing och hade tänkt invenstera lite i kosttilskott för pallar verkligen inte att trycka i mig mat varenda dag. :(

Min Träning består av 4 konditionspass (3 intervall & 1 långdistans) och 3 gympass (max styrka) i veckan.

funderar på att köpa

Body Science Gainer (Efter träning)
Iss Supervitamin (För vitamin & mineraler)
Jacked XX (Mestadels för skärpan men ochså pumpen på gymmet)

Undrar nu om detta kommer bli fint eller är det något som saknas.
Känner att man kan likte gärna kära på när man ska börja....

Tack för snabbt svar...

Blir säkert fint, det är något du avgör själv. Märker du att du har svårt att få i dig tillräckligt med protein, så är kanske ett proteintillskott något bra att köpa. Märker du att Jacked XX inte funkar så bra, så skippa det eller testa någon annan PWO. etc etc.

Men ersätt inte mat med kosttillskott.

Pepz
2011-03-03, 20:55
Tja.
jag är en flitigt tränande 20 åringing och hade tänkt invenstera lite i kosttilskott för pallar verkligen inte att trycka i mig mat varenda dag. :(
...

du inser att detta kommer att ge dig sämre resultat än om du äter ordentligt varje dag?

Burni
2011-03-03, 21:04
Tja.
jag är en flitigt tränande 20 åringing och hade tänkt invenstera lite i kosttilskott för pallar verkligen inte att trycka i mig mat varenda dag. :(

Min Träning består av 4 konditionspass (3 intervall & 1 långdistans) och 3 gympass (max styrka) i veckan.

funderar på att köpa

Body Science Gainer (Efter träning)
Iss Supervitamin (För vitamin & mineraler)
Jacked XX (Mestadels för skärpan men ochså pumpen på gymmet)

Undrar nu om detta kommer bli fint eller är det något som saknas.
Känner att man kan likte gärna kära på när man ska börja....

Tack för snabbt svar...
Jag hade kört på Bodylabs gainer, billigare och högre proteinhalt. Kör på vanliga vitamintabletter istället, det är både billigare och enklare att få i sig.

Ponitus
2011-03-03, 21:51
Kreatin kan du även testa på med, om du känner för det. Billigt och bra.

Crocker
2011-03-03, 22:11
Idag, klockan 19:41
Du tror inte han menar för att komma upp i höga proteinmängder, och inte att han ska leva på endast kosttillskott?

Edvardsson
2011-03-03, 22:21
Vissa dagar ska du alltså leva på endast tillskott? Seriös?

hahaha vet inte vart du fått det ifrån men menade mer att jag skulle dra ner lite på ätandet. kan inte leva med spykänslor för man är så mätt....

Tack för alla svar. Kanske som du sa ett Proteintillskott kan passa in bra med. något specielt man ska ha vassle eller kassein eller vilken av dom är det?

Crocker
2011-03-03, 22:25
hahaha vet inte vart du fått det ifrån men menade mer att jag skulle dra ner lite på ätandet. kan inte leva med spykänslor för man är så mätt....

Tack för alla svar. Kanske som du sa ett Proteintillskott kan passa in bra med. något specielt man ska ha vassle eller kassein eller vilken av dom är det?
Vassle skulle jag säga på rak arm.

Edvardsson
2011-03-03, 22:36
Vassle skulle jag säga på rak arm.

ok perfekt. satte beställning på allt detta och 2 kilo vassle ^^ kommer bli nice. tack för all hjäp :P

hertzman
2011-03-03, 23:03
Vassle, kreatin och EAA. En gainer kan vara bekvämt om du vill få i dig mer energi.

JimmyFlessa
2011-03-04, 08:07
Vassle, kreatin och EAA. En gainer kan vara bekvämt om du vill få i dig mer energi.

+1. Jag skulle dock vilja flika in med att ett Omega-3 tillskott vore att rekommendera med ifall TS inte äter fet/omega-3rik fisk på regelbunden basis.

RobbanColeman
2011-03-04, 09:12
Högt proteinintag är det allra viktigaste. I min bok.

VASSLE
KREATIN
PWO
VITAMIN/MINERAL
OMEGA3

krappen
2011-03-04, 17:37
Det här med att få i sig omega 3 är jag väldigt dåligt påläst inom, är det viktigt på någon annan basis än att undvika hjärt och kärl-sjukdomar? Har det exempelvis något syfte för proteinsyntesen eller dylikt?

Crocker
2011-03-04, 18:12
Det här med att få i sig omega 3 är jag väldigt dåligt påläst inom, är det viktigt på någon annan basis än att undvika hjärt och kärl-sjukdomar? Har det exempelvis något syfte för proteinsyntesen eller dylikt?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Omega_3-fettsyra

JimmyFlessa
2011-03-04, 19:22
Det här med att få i sig omega 3 är jag väldigt dåligt påläst inom, är det viktigt på någon annan basis än att undvika hjärt och kärl-sjukdomar? Har det exempelvis något syfte för proteinsyntesen eller dylikt?

Kort & koncist: Omega-3 fettsyror är essentiella och om du inte får de i tillräcklig mängd (vilket du antagligen inte får om du inte konsumerar fet fisk då & då, vilket kanske innebär åtminstone 1-3 gånger/vecka) så är ett tillskott på mellan 1-4 gram/dag befogat tycker jag. Jag personligen tar 1-2 Gram omega-3 i kapselform de dagar jag inte äter fet fisk. När makrillburken eller laxfilén är framme på dagen så blir det dock inget i tillskottsform.

Eddie Vedder
2011-03-04, 19:35
Kort & koncist: Omega-3 fettsyror är essentiella och om du inte får de i tillräcklig mängd (vilket du antagligen inte får om du inte konsumerar fet fisk då & då, vilket kanske innebär åtminstone 1-3 gånger/vecka) så är ett tillskott på mellan 1-4 gram/dag befogat tycker jag. Jag personligen tar 1-2 Gram omega-3 i kapselform de dagar jag inte äter fet fisk. När makrillburken eller laxfilén är framme på dagen så blir det dock inget i tillskottsform.

Vad baserar du det på? Dör alla veganer och fiskproteinallergiker av brist på omega-3?

DaGoose
2011-03-04, 21:13
PWO 30 min innan
EAA/BCAA precis innan
Vassle/Gainer direkt efter

är väl fortfarande en svårslagen kombination, vitaminer ska du få i dig tillräckligt från maten.

JimmyFlessa
2011-03-04, 21:14
Fet fisk 1-3 ggr/vecka skulle motsvara 2-4 gram/dag ungefär och jag baserar det på att den dosen omega-3 har en bavisad positiv effekt på till exempel leder, förebyggande mot hjärt/kärlsjukdomar och är skonsam för kroppen över lag.

Eddie Vedder
2011-03-04, 21:18
Fet fisk 1-3 ggr/vecka skulle motsvara 2-4 gram/dag ungefär och jag baserar det på att den dosen omega-3 har en bavisad positiv effekt på till exempel leder, förebyggande mot hjärt/kärlsjukdomar och är skonsam för kroppen över lag.

Du pratade ju först om tillräckliga mängder, inte farmakologiska för olika sjukdomar. "Skonsamt överlag" var ju dessutom lagom luddigt.

JimmyFlessa
2011-03-04, 21:28
PWO 30 min innan
EAA/BCAA precis innan
Vassle/Gainer direkt efter

är väl fortfarande en svårslagen kombination, vitaminer ska du få i dig tillräckligt från maten.

Några ägg och en paprika så har du alla vitaminer i hamn kan jag lova, inte så krångligt, ;)

Du pratade ju först om tillräckliga mängder, inte farmakologiska för olika sjukdomar. "Skonsamt överlag" var ju dessutom lagom luddigt.

Lite luddigt kanske. Men jag tycker att det räcker som ett fullgott svar.

Eddie Vedder
2011-03-04, 21:29
Lite luddigt kanske. Men jag tycker att det räcker som ett fullgott svar.

Det gör det inte, men vi ska inte förstöra tråden med tjat om din oförmåga att någonsin påstå något med fakta.

isakt
2011-03-04, 22:30
Jag skulle nog undvika omega 3, i vissa inuitbyar på grönland har invånarna utvecklat ett späckliknande underhudsfett och deras kost består uteslutande av fisk och säl.
Funkar inte om man satsar på beachen! haha

krappen
2011-03-04, 23:10
Jag skulle nog undvika omega 3, i vissa inuitbyar på grönland har invånarna utvecklat ett späckliknande underhudsfett och deras kost består uteslutande av fisk och säl.
Funkar inte om man satsar på beachen! haha

Så därför drar du slutsatsen att det är omega 3 som är boven i dramat?

isakt
2011-03-04, 23:50
Så därför drar du slutsatsen att det är omega 3 som är boven i dramat?

Med logiken och slutsatserna andra drar ihop med tyckte jag det var ett fullgott svar.

Eddie Vedder
2011-03-05, 09:09
Jag skulle nog undvika omega 3, i vissa inuitbyar på grönland har invånarna utvecklat ett späckliknande underhudsfett och deras kost består uteslutande av fisk och säl.
Funkar inte om man satsar på beachen! haha

Om de utvecklat mycket bukfetma på senare år är det nog knappast en effekt av deras traditionella kost, snarare det faktum att de frångått den kosten. ;)

1992_08
2011-03-05, 09:54
Vad baserar du det på? Dör alla veganer och fiskproteinallergiker av brist på omega-3?

Näringsaspekter vid behandling av depression och ångest, Bo H Jonsson, med dr, överläkare, Stockholm)

påstår att depression kan botas med omega 3 då det innehåller DHA ,

felaktigt påstående eller ?

Och Varför ?

Eddie Vedder
2011-03-05, 10:26
felaktigt påstående eller ?

Nej det är korrekt. Men vad har det med saken att göra?

krappen
2011-03-05, 11:21
Med logiken och slutsatserna andra drar ihop med tyckte jag det var ett fullgott svar.

Det tycker inte jag, det har inte pratats så mycket om inuiter och deras matvanor i över huvud taget i tråden.

isakt
2011-03-05, 17:38
Då ska jag vara väldigt tydlig. Jag ville vara lite skämtsam.

Sent from my Desire HD using Tapatalk