handdator

Visa fullständig version : Dennis - den introverta bodybuildern


1986
2011-03-03, 17:53
V1zFeHJzS5E

When Dennis, an introvert bodybuilder, invites a local girl out on a date his mother is hurt and disappointed. Despite the pressure she puts on him to cancel the date, Dennis ventures into a night that he will never forget.

Grym fysik! :cool:

Tabbe
2011-03-03, 17:56
V1zFeHJzS5E

When Dennis, an introvert bodybuilder, invites a local girl out on a date his mother is hurt and disappointed. Despite the pressure she puts on him to cancel the date, Dennis ventures into a night that he will never forget.

Grym fysik! :cool:

fixed

W.J
2011-03-03, 18:08
Är det här någon film? eller dokumentär? Han verkar väldigt mystisk :D

stevebc
2011-03-03, 18:11
Den var uppe här för ett tag sedan. Ganska skön kortfilm. Det var någon som sa då att det skulle bli en långfilm av det.

Potatiskillen
2011-03-03, 18:20
Undra vad oddsen är att han får ligga med någon av dem efter muskeluppvisningen? =)

L Johnsson
2011-03-03, 18:29
Den var ju bra gjord och helt okay att se. Men vad ville de få fram egentligen?
Slutet var inte riktigt så som jag hoppats på :cool:
Som tidigare sas så var han en ordentlig bit!

feyin
2011-03-03, 18:29
Oldie but goodie

L Johnsson
2011-03-03, 18:30
Undra vad oddsen är att han får ligga med någon av dem efter muskeluppvisningen? =)

Hade han haft lite större socialkompetens hade den nog oddsen varit rätt höga, töserna verkade ju gilla det

L Johnsson
2011-03-03, 18:43
Den var ju bra gjord och helt okay att se. Men vad ville de få fram egentligen?
Slutet var inte riktigt så som jag hoppats på :cool:
Som tidigare sas så var han en ordentlig bit!

Hittade denna fina tolkningen bland kommentarerna på youtube.
Låter rätt rimligt och smart. Någon här som har andra tankar kring baktanken runt filmen än de som nämns nedan?:)


1. A piece of real art motivates people to think, to contemplate, to interpret, in many ways, at different angles. This movie can do this. A work of art.

2. The mother said more than once: "you remind me of your father (an alcoholic)." She hates her husband but loves his son (selfishly) --- an antogonistic feeling of hate and love. The mother was torn apart by past memory. The son was torn apart by the mother. The son goes into bodybuilding trying to get rid of the father the mother hates.

stevebc
2011-03-03, 18:45
Undra vad oddsen är att han får ligga med någon av dem efter muskeluppvisningen? =)Tragiskt nog så sjönk den nog kraftigt, då det var väldigt awkward och ironiskt nog emaskulerande (svengelska).

Eller menar du som skådespelare, i verkligheten? :)

Potatiskillen
2011-03-03, 18:48
Hade han haft lite större socialkompetens hade den nog oddsen varit rätt höga, töserna verkade ju gilla det

Ja detta var ju en typiskt exempel på tjejer som först visade intresse på honom men då gäller det ju att han också är glad så att säga :D

Potatiskillen
2011-03-03, 18:50
Tragiskt nog så sjönk den nog kraftigt, då det var väldigt awkward och ironiskt nog emaskulerande (svengelska).

Eller menar du som skådespelare, i verkligheten? :)

Ja både och, men alltså jag tänkte mer på den fysiska attraktionen. För jag tror bara att det behövs att han sätter sig i soffan, prata lite strunt och ja det typiska som man gör på fester.

Det jag satt och funderade på är hur mycket en sådan knutte behöver anstränga sig för att få en tjej till skillnad från en lönnfet rackare.

stevebc
2011-03-03, 18:52
Ja både och, men alltså jag tänkte mer på den fysiska attraktionen. För jag tror bara att det behövs att han sätter sig i soffan, prata lite strunt och ja det typiska som man gör på fester.

Det jag satt och funderade på är hur mycket en sådan knutte behöver anstränga sig för att få en tjej till skillnad från en lönnfet rackare.Steg 1 är väl att jobba på sina modersproblem. En gnutta karisma och självförtroende på det skulle inte heller skada. Han framstår mer som ett freak i den där kortfilmen så som han spelar sin roll (vilket han gör riktigt bra).

Potatiskillen
2011-03-03, 18:56
Steg 1 är väl att jobba på sina modersproblem. En gnutta karisma och självförtroende på det skulle inte heller skada. Han framstår mer som ett freak i den där kortfilmen så som han spelar sin roll (vilket han gör riktigt bra).

Jojo det fattar jag , men om vi leker med tanken att han inte har problem med sin morsa och är en glad person eller ah, inte sådär stel iallafall, undra om han hade fått lega med alla fyra om han så ville. Alla verkar ju vara sugen på honom :D

Mass-Tech
2011-03-03, 19:29
Han och jag har samma Jay Cutler bild på väggen*flex*

Sniggel
2011-03-03, 19:51
Intressant kortfilm. Hade nog kunnat göras en längre film på det temat.

L Johnsson
2011-03-03, 19:53
Den var uppe här för ett tag sedan. Ganska skön kortfilm. Det var någon som sa då att det skulle bli en långfilm av det.

Låter spännande!
Hoppas på det*flex*

John M
2011-03-03, 19:55
Det är väl den danska kroppsbyggaren Kim Kold?

Sökte lite på google och det verkar stämma :D

Kwon
2011-03-03, 19:57
det är kim kold ja

de borde göra en 12 säsongers tvserie om detta

L-Sami
2011-03-03, 20:50
Tycker att den var bra. Är han introvert på grund av sina muskler? eller har han musklerna på grund av sin blyghet?

Introvert på grund av sina muskler, kan ju vara en bieffekt, då omgivningen stigmatiserar han som en muskelknutte, han blir osäker och inåtvänd. Han kanske började träna och ta cell-tech för att höja självtroendet. Jag tror att båda de sakerna kan vara förekommande i samhället hos en del människor som bygger muskler.

C.E.J.
2011-03-03, 20:51
Det var så där det började för Stallan också, Stallöööuune va, som grymtande, nedstämt muskelberg!

Sniggel
2011-03-03, 21:40
Det är nog meningen att hans personlighet är väldigt präglad av hans uppväxt och hans relation till sin mor och sin far. Och att detta kanske mynnat i att han börjat med byggningen, för att känna sig starkare/tryggare och kanske för att känna att han ska kunna skydda sin mor, men även för att gömma den osäkra pojken långt inne i en stor kropp.

CoKEmaN
2011-06-04, 16:32
Bump, nån som vet nåt, blir det en långfilm?

ceejay
2011-06-04, 16:44
fattar inte, vad är det där för ngn

Kwon
2011-06-04, 16:44
Intressant kortfilm. Hade nog kunnat göras en längre film på det temat.

Eller varför inte en Trilogi (a la Sagan om Brinkenstjärna) eller varför inte en 2 säsongers TV-serie?

dupper
2011-06-04, 17:08
RIKTIGT bra kortfilm. Berörde mig starkt. Riktigt starkt.

ceejay
2011-06-04, 17:48
den var rätt nice, vill se mer!

drakfelt
2011-06-04, 18:17
bra jävla fysik om inte annat

HulkH
2011-06-04, 20:06
det är kim kold ja

de borde göra en 12 säsongers tvserie om detta

Det är nog den bästa ideérn har har hört på länge. Riktigt bra film! :thumbup:

snelhest
2011-06-04, 21:59
tycker inte han betedde sig så märkligt?

Spartansk
2011-06-04, 22:08
tycker inte han betedde sig så märkligt?

Inte jag heller? Hur normalt är det att man är Utåriktade Allan på en första dejt? Eller på en förfest med några söta fnittriga okända tjejer när man är friggin nykter?

sandberg93
2011-06-04, 22:20
sant spartansk, men endå , kom igen va fan? lite märklig var han :)

Spartansk
2011-06-04, 22:23
sant spartansk, men endå , kom igen va fan? lite märklig var han :)

Ja, lite. Men inte superjätte. :)

L Johnsson
2012-03-25, 22:17
Någon som vet när uppföljaren "10 timer til paradis" eller "Teddy Bear" kommer ut här i sverige? :)

exor
2012-03-25, 22:25
Riktigt skön rulle.