handdator

Visa fullständig version : Förvirrad, nybliven nybörjare behöver hjälp med kosttilskott


exenom
2011-03-03, 17:08
Inser att det är liten risk att man blir överröst med "Sök i forumet" kommentarer men kör på ändå med den här tråden. Jag har dock kikat runt i forumet men är bara helt förvirrad för tillfället så skulle uppskatta lite hjälp:)

Anywho, Äntligen tillbaka till träningen efter 4(!) års uppehåll. Försökt nu sen 6 månader att bygga så mycket massa som möjligt och nu är det äntligen dags för en deff då jag väger väl in på en 105 kg +.

Enligt en del sökande och läsande på forumet har jag väl tänkt mig att inhandla lite EAA eftersom det verkar vara bra skit.

Som jag har uppfattat det skall detta tas före samt efter träning? Skall detta tas i samband med kolhydrater dock?

Att använda Vassle under dagen som "mellanmål" för att se till att man får i sig bra med protein, kan det funka?

Är det något mer i kosttilskottsväg man skall tänka på? Inser själv att det är just kostTILSKOTT och att kosten annars ska vara bra men det tar vi i en annan tråd:)

944RS
2011-03-03, 17:31
Om du ändå tänkt köpa Vassle så kan du ta det i samband med träningen & som mellanmål.

exenom
2011-03-04, 11:05
Blev typ helt såld på EAA av Stickyn som ligger uppe:) Hjärntvättad!

944RS
2011-03-04, 19:48
Säger inte att det är fel med EAA men det är ju fortfarande ganska tidigt att veta dess eventuella negativa effekter på sikt.
Att proteinsyntesen stimuleras ett visst antal % mer behöver inte betyda att du kommer få några märkbara resultat för det.

Läs gärna fler sidor i tråden än bara stickyn. Gärna några av de senaste där det framkommer nya rön om när man "ska" ta det.

En av fördelarna under en deff är ju att det blir mindre kcal/portion än vad vanligt vassle ger. Och det tackar man sällan nej till under en diet så man kan äta mer vanlig mat istället som oftast mättar bättre.

hejhopp79
2011-03-04, 20:22
Det enda som är riktigt praktiskt och behövligt om man talar kosttillskott är väl egentligen vassle. Som en smidig och billig proteinkälla, alltså.