handdator

Visa fullständig version : 22 år, 176cm, 69kg - Bulk diet


fr0GGer
2011-03-03, 12:06
Hej,
mitt första inlägg :D

Jag började träna i början på Maj 2010, och har tränat 5 dagar i veckan ända sen dess. När jag började vägde jag runt 64 kg, har alltid varit liten och tanig. Men jag tänkte att jag skulle göra en ändring på det och så körde jag igång med träning och inte långt efter, diet. Som ni ser i rubriken så ligger jag nu på 69kg, så det tycks funka, men tänkte kolla efter eventuella råd för att maximera min diet
För tillfället äter jag följande varje dag:

Frukost - 07:00
en skål Fiber havregryn med mellanmjölk, samt en Whey 100 Protein shake

Mellanmål - 09:30-10:00
4 mackor, Limpa med smör och rökt Kalkon (2 skivor/macka) samt 1 frukt

Lunch - 12:00
1 Kyckling filé med runt 200g Fiber bulgur. Kyckling marinerad i Sötsur sås och Teriyaki.

Mellanmål - 14:45
1 Kyckling filé med runt 200g Fiber bulgur. Kyckling marinerad i Sötsur sås och Teriyaki.

Träning - 16:00-17:15
Whey 100 Protein shake direkt efter träning, samt 1 banan

Middag - 19:30
Varierande mat, allt från fläskfile till fisk, men täcker alltid Proteinbehovet

Läggdags 22:00
Star Nutrition Night Pro, 2 skopor blandat med vatten.

Detta är mitt matprogram som jag kör varje dag, och till det dricks gott om vatten. Tips om förbättringar uppskattas

C.E.J.
2011-03-03, 12:22
När du säger "maximera din diet", vad menar du då?

Verkar vara en ganska mättande (fiberhavregryn) och kalorisnål (kycklingfilé) bulkkost. Om "maximera" betyder gå upp mer/snabbare, introducera mer fett (ex. rödmjölk, nötter, köttfärs).

Sniggel
2011-03-03, 13:02
Hur länge har du vägt 69 kg?
Du kanske fortfarande går upp i vikt och det kanske inte är nödvändigt att försöka laborera med kosten ännu, speciellt inte om du trivs med att äta som du gör nu.
Om du tycker det går långsamt eller att det är jobbigt att äta som du gör kan jag förstå om du vill ha några tips.
C.E.J gav bra tips för att öka viktökningen, fetare livsmedel.
Om jag gissar på mängderna utifrån det du skrivit ser proteinintaget ut att vara högt och där behöver du nog inte göra några ändringar.

fr0GGer
2011-03-03, 13:36
Hur länge har du vägt 69 kg?
Du kanske fortfarande går upp i vikt och det kanske inte är nödvändigt att försöka laborera med kosten ännu, speciellt inte om du trivs med att äta som du gör nu.
Om du tycker det går långsamt eller att det är jobbigt att äta som du gör kan jag förstå om du vill ha några tips.
C.E.J gav bra tips för att öka viktökningen, fetare livsmedel.
Om jag gissar på mängderna utifrån det du skrivit ser proteinintaget ut att vara högt och där behöver du nog inte göra några ändringar.

Hm svårt att säga, jag har ökat sporadiskt hela tiden sen jag började, så hur länge jag legat på 69 vet jag faktiskt inte.
Trivs väldigt bra med min diet som den är just nu, passar perfekt med min vardag, och samtidigt så smakar det gott också :D Fast lite mer fett kan nog behövas, så får börja tugga nötter mellan måltiderna :)
Tack för input!