handdator

Visa fullständig version : Hjälp med diet under deff


JCrash
2011-03-03, 09:51
Tjenare,

Har tänkt fråga en fråga som antagligen varit uppe på tapeten hundratals gånger, men jag behöver hjälp att skräddarsy en diet åt mig.
Dra lite snabbt om mig:
Jag är 20år gammal började träna i september förra året, har alltid tränat från och till men aldrig seriöst utan kanske tränat en eller två månader sedan lagt av. Ni vet mönstret.

Jag vägde i mitten av september 91kg, hade som mål att droppa dessa extra kilon som alltid stört mig inför en resa efter nyår. Körde på blandade dieter, körde PSMF fyra veckor, resten lyssnade jag mest på brorsan som sa; skippa lunchen och ät efter jobbet och gymmet istället.

Mina dagar bestod (utöver proteinshakes, omega 3 och vitaminer) av ett mål mat per dag. Oftast såg det ut som följande: 200g kycklingfilé, 150-200g wokade grönsaker, tre-fyra äggvitor tillsammans med ca 300g kvark.
Under denna tid körde jag fram till mitten av november ingen som helst cardioträning, utan bara styrka. I november började jag att gå 6-8km 5ggr i veckan.

Dagen innan avfärd vägde jag 77kg. Alltså gått ned 14kg på drygt tre månader. Kom hem från min resa i början av februari, vägde jag 81kg. Och under hela februari har jag legat på ett litet överskott och tränat, under denna tiden har jag ökat från 82,5kg till 90kg i bänk och från 210kg till 235 i kronlyft. Då min rygg inte pallar marklyft i dagsläget och mina knän inte pallar knäböj så skippar jag det tills jag har kommit i bättre form.
Men i alla fall väger idag 84,5kg med mycket späck. Bilder kommer att komma efter jobbet.
Nu lagom i månadsskiftet tänkte jag att jag skulle fortsätta i samma mönster som innan resan utan att tappa för mycket i muskelmassa, vill ju inte se ut som en pinne till sommaren.

Jag tänkte nu be om hjälp för att bli av med dessa extra kilon, vill i början av juni ha en helt okej strandform. Alltså ingen super rippad kropp, men gärna lite ådror på biceps och synliga magmuskler tror att det blir lagom att landa på 72-74kg. Det jag undrar är om det är möjligt att gå ned detta men ändå äta tre mål mat om dagen, frukost, lunch och middag. Men ändå landa på ca 1500-1800 kcal/dag. Kommer nu att köra löpning 4-5 ggr i veckan och styrketräning 3-4ggr i veckan. Har även möjlighet att gå på alla sorters motionspass på gymmet, spinning osv.

Är det någon av er som har tips på hur man skall göra detta. Allt är välkommet!

Måltider, olika träningspass man bör göra och om det är några man bör undvika. Hemsidor med bra tips på mat etc. Allt som kan tänkas vara bra, kom gärna med scheman med måltider ni själva följt med framgång. Hur ska man få motivation och sedan hur ska man lyckas behålla den?

Bildtråd kommer att komma, tror att motivationen kommer öka då.


Ha det gott!:thumbup:

JCrash
2011-03-04, 16:31
Glömde längden i det hela, jag är 181cm.

forslund
2011-03-04, 16:37
Det jag undrar är om det är möjligt att gå ned detta men ändå äta tre mål mat om dagen, frukost, lunch och middag. Men ändå landa på ca 1500-1800 kcal/dag. Kommer nu att köra löpning 4-5 ggr i veckan och styrketräning 3-4ggr i veckan.

Den här kombinationen är dömd att misslyckas. Jättelågt energiintag för dig tillsammans med en hög träningsvolym. Höj intaget och/eller sänk antalet konditionsdagar.