handdator

Visa fullständig version : hej lite tips ang muskelgrupper


träning1
2011-03-02, 21:44
hej, sitter och funderar lite på hur ja ska lägga upp mitt schema...just nu har jag väl tänkt såhär men har lite funderingar nu...

1 bröst tricep
2 rygg mage
vila
3 ben axlar traps
4 bicep underarm mage
vila

det jag undrar är hur stor påverkan det har om jag t.ex någon dag e trött och skiter i att träna, tex struntar i rygg passet och kör den nästa dag, och sedan hoppar över Ben och kör bicep-passet dagen efter rygg...

(har ju hört att man ska separera ben och rygg då det är stora muskelgrupper)

vad jag undrar är era åsikter angående att köra så, tex Bröst/tricep och dagen efter Axlar, eller rygg och dagen efter Bicep, någon som kan rent av säga att det är dåligt/skadligt i längden??

varför jag kör såhär är för jag vill satsa på max 1 timmes träning och få ut absolut max av muskelgruppen jag väljer att köra...

tack, uppskattar era åsikter

Pjotor
2011-03-03, 04:46
hej, sitter och funderar lite på hur ja ska lägga upp mitt schema...just nu har jag väl tänkt såhär men har lite funderingar nu...

1 bröst tricep
2 rygg mage
vila
3 ben axlar traps
4 bicep underarm mage
vila

det jag undrar är hur stor påverkan det har om jag t.ex någon dag e trött och skiter i att träna, tex struntar i rygg passet och kör den nästa dag, och sedan hoppar över Ben och kör bicep-passet dagen efter rygg...

(har ju hört att man ska separera ben och rygg då det är stora muskelgrupper)

vad jag undrar är era åsikter angående att köra så, tex Bröst/tricep och dagen efter Axlar, eller rygg och dagen efter Bicep, någon som kan rent av säga att det är dåligt/skadligt i längden??

varför jag kör såhär är för jag vill satsa på max 1 timmes träning och få ut absolut max av muskelgruppen jag väljer att köra...

tack, uppskattar era åsikter

Uppdelningen i muskelgrupper är helt okej.

Om du hoppar över någon träningsdag ibland så blir det inga större effekter på lång sikt. Ibland kan det till och med vara bättre med två vilodagar. Om du däremot gör det regelbundet och kanske också hoppar över samma träningsdag hela tiden så blir förstås resultaten lidande för de kroppsdelar som tränas den dag du hoppar över.