handdator

Visa fullständig version : Modern mat, mest ljug!


daks
2011-03-02, 17:14
Tröttsamt att allt bara är hårklyveri och ordvrängning.
Just nu tänker jag på Cloettas blåbärskexchoklad. Jag var visserligen tvåa på pucken men jag tycker om mitt lilla brev. Den andra länken av mer seriös natur.

Blåbärsmail (http://kungforpresident.se/2011/03/litet-mail-till-cloetta/)

Äkta vara (http://www.aktavara.org/news.aspx?r_id=35707)

(bärs på norska är vad jag vet bajs)

King Grub
2011-03-02, 17:17
Men göra en massa väsen av ingenting. Det säger sig självt att Kexchoklad Blåbär inte är fylld med blåbär, utan bara eller mest har smaken av dom. Förstår väl vem som helst.

Ego
2011-03-02, 17:23
Proteinpulver med Caffe Latte smak innehåller inte riktig Caffe Latte?:confused:

Extrem ordvrängning där.

Pelle2
2011-03-02, 17:35
LOL.. vem f*n tror att det är riktiga blåbär i? *mini

Scratch89
2011-03-02, 17:39
Men för helvete.

JacobHeitmann
2011-03-02, 17:49
LOL.. vem f*n tror att det är riktiga blåbär i? *mini

De som inte tänker själva. Tyvärr.

Beelz
2011-03-02, 18:41
Ingen som fick göra smakextrakt i skolan på kemin som smakade päron och äpple osv?! Det flesta smaker i safter och annat är väl mestadels konstgjort :/

cero
2011-03-02, 18:44
Ingen som fick göra smakextrakt i skolan på kemin som smakade päron och äpple osv?! Det flesta smaker i safter och annat är väl mestadels konstgjort :/

Spela roll. Det smakar gott! :)

stevebc
2011-03-02, 19:05
What is this I don't even

Eddie Vedder
2011-03-02, 19:24
Det flesta smaker i safter och annat är väl mestadels konstgjort :/

Japp, man standardiserar smaken av x så smakar den likvärdigt i de flesta produkterna. Att x sedan är totalt olik den naturliga smaken av x är en annan femma. Vem har någonsin ätit ett körsbär som haft "körsbärssmak" till exempel? :D

Zorban
2011-03-02, 20:11
Innehåller inte Amino Rush fantasifrukter? *gah!*

Sniggel
2011-03-02, 20:14
Japp, man standardiserar smaken av x så smakar den likvärdigt i de flesta produkterna. Att x sedan är totalt olik den naturliga smaken av x är en annan femma. Vem har någonsin ätit ett körsbär som haft "körsbärssmak" till exempel? :D

Bland de värsta aromerna jag smakat så måste den typiska "melon-smaken" vara i topp. Tänker på t ex melonglass. Jag undrar hur i h-vete man kan tycka att det smakar melon. Jag vet i f-n vad det smakar, men inte är det gott, snarare motbjudande.

eidt:
För att vara lite positiv också så smakade jag en typ av karamell i Indien som hade orange och banana. Båda smakerna var för en gångs skull lika originalen och jag blev faktiskt rätt imponerad.

panzerpig
2011-03-02, 20:47
Bland de värsta aromerna jag smakat så måste den typiska "melon-smaken" vara i topp. Tänker på t ex melonglass. Jag undrar hur i h-vete man kan tycka att det smakar melon. Jag vet i f-n vad det smakar, men inte är det gott, snarare motbjudande.

+1 Jag har också tänkt på det :)

daks
2011-03-02, 22:13
Japp, man standardiserar smaken av x så smakar den likvärdigt i de flesta produkterna. Att x sedan är totalt olik den naturliga smaken av x är en annan femma. Vem har någonsin ätit ett körsbär som haft "körsbärssmak" till exempel? :D

Körsbärssmak är av naturen oefterhärmligt, det är det absolut äckligaste människan någonsin framställt.

I övrigt konstaterar jag att med ironin bland styrketränande män är det sämre ställt.

daks
2011-03-02, 22:16
Men göra en massa väsen av ingenting. Det säger sig självt att Kexchoklad Blåbär inte är fylld med blåbär, utan bara eller mest har smaken av dom. Förstår väl vem som helst.

Njae, det är trots allt fullt av både kex och någon slags choklad så varför skulle inte ett ynka blåbär slinka med. Eller så är din ironi vassare än min och då bugar jag!

Sniggel
2011-03-02, 22:47
"Intense Blueberry är vår senaste tillskott i Excellence serien.

Intense Blueberry innehåller små fina bitar av blåbär och mandel vilket tillsammans med den mörka chokladen ger en balanserad och smakrik upplevelse."

http://www.lindt.com/se/swf/swe/produkter/chokladkakor/excellence/intense-blueberry/

Crocker
2011-03-02, 23:29
Innehåller inte Amino Rush fantasifrukter? *gah!*
I lol'd. :D

Multidebba
2011-03-03, 07:09
Innehåller inte Amino Rush fantasifrukter? *gah!*

Snarare Tjernobyl-frukter, fan va den smakar..

Nitrometan
2011-03-03, 08:11
Proteinpulver med Caffe Latte smak innehåller inte riktig Caffe Latte?:confused:

Betyder detta att det inte är bananer i skumbananer?

Hur ska jag nu få i mig 30 bananer om dagen? *gah!*

Grotesk
2011-03-03, 09:48
Betyder detta att det inte är bananer i skumbananer?

Hur ska jag nu få i mig 30 bananer om dagen? *gah!*

Lugn, jag håller på att stämma tillverkarna nu och ringa BLT. :D

Nitrometan
2011-03-03, 10:04
Lugn, jag håller på att stämma tillverkarna nu och ringa BLT. :D

Skönt att det finns nån man kan lita på. *cupid*

daks
2011-03-03, 22:03
"Intense Blueberry är vår senaste tillskott i Excellence serien.

Intense Blueberry innehåller små fina bitar av blåbär och mandel vilket tillsammans med den mörka chokladen ger en balanserad och smakrik upplevelse."

http://www.lindt.com/se/swf/swe/produkter/chokladkakor/excellence/intense-blueberry/

Då är det nog bara chokladarom, verkar helt osannolikt att man skulle ha råd med både Riktiga bär och choklad. Nu minns jag inte vad trädet heter men det sprids av flyghundar och nöten ersätter choklad. Billigare. Sånt är det säkert då!

Roligt att så många missat min ironi i och med brevet.

Fru_Flisa
2011-03-03, 22:39
Hellre 0% och att de skriver "smak" än alla hundra produkter som de petat in ett pytte extrakt av en dyrare ingrediens för att sedan skyltar med det desto mer.
Tyckte det var löjligt att "äkta vara" att göra en grej av det. Men de har ju sina produkter och ska väl försöka göra ner allt annat genom att försöka sprida konstgjordhetsskräcken.