handdator

Visa fullständig version : Få bredare,starkare och uthålligare axlar


yeahyeah123
2011-03-02, 17:10
Har tänkt köra något sånt här, kör endast kampsport nu men har ett gymkort som bara skräpar.

Mån: Kampsport
Tis: Vila
Ons: Kampsport
Tors: Gym, bänk,militär,knäböj (smith),skivstångsrodd, latsdrag
Fre: Vila
Lör: Kampsport
Sön: Gym, bänk,militär,knäböj (smith),skivstångsrodd, latsdrag

Räcker det med bänk och militär för att nå dessa mål för axlarna?

Onigiri
2011-03-02, 17:14
Kanske, kanske inte. Träna rätt, ät rätt, vila rätt, repetera.

Det skadar nog inte med andra axelövningar som komplement, kolla övningsbanken-tråden.

Matte_
2011-03-02, 18:36
Som Onigiri skrev kan du lägga till någon extra övning Jag skulle rekomendera någon slags sidolyft, hantel eller i cable.

RobbanColeman
2011-03-02, 18:51
Allt beror ju på vad du personligen anser vara ett nått mål. Det får leda till svaret på vad som räcker.

yeahyeah123
2011-03-07, 23:13
Har jag täckt hela kroppen med mitt gymschema?

hejmarklyft
2011-03-08, 07:28
du glömde marklyft ;)

Silencer
2011-03-08, 09:17
Speciellt om man är kampsportare (men kanske för vissa bodybuilders) så bör man behandla kroppens delar som en helhet så långt det går. Att tänka att varje liten muskel ska tränas separat (t.ex. folk som kör baksida axlar eller lyft framåt osv.) är inte bra för dig.

Kör på marklyft, knäböj, bänkpress, militärpress, chins och rodd så blir det bra.

kettlebellGuden
2011-03-08, 09:19
Speciellt om man är kampsportare (men kanske för vissa bodybuilders) så bör man behandla kroppens delar som en helhet så långt det går. Att tänka att varje liten muskel ska tränas separat (t.ex. folk som kör baksida axlar eller lyft framåt osv.) är inte bra för dig.


Georges St. Pierre disagrees!

Birkharju
2011-03-09, 12:11
Jag hade kört på Militärpress/Hantelpress, någon sorts sidolyft, samt en övning för baksidan som du kan lägga in när du tränar rygg.

Jag har dock läst att axelbredden främst styrs av nyckelbenets längd, men du kan visuellt få de att se bredare ut genom att lägga på dig mer muskler.