handdator

Visa fullständig version : Kreatin (CEEM) vila ?


Sayonara
2011-03-01, 19:56
Hej har nyligen börjat köra med Kreatin (CEEM) som intas i kapsel from 3st före och 3 efter träning, det jag undrar är om jag behöver ta en paus någon gång för att inte förstöra min egen tillvärkning utav kreatin?

för övrigt vill jag rekommendera detta kreatinet till alla, är sjukt förvånad vilket tryck det ger, ligger nu i deff och efter första användningen kunde jag köra 3-4 rep extra på dom flesta övningarna :thumbup:

Lillleif
2011-03-01, 20:07
Hej har nyligen börjat köra med Kreatin (CEEM) som intas i kapsel from 3st före och 3 efter träning, det jag undrar är om jag behöver ta en paus någon gång för att inte förstöra min egen tillvärkning utav kreatin?

för övrigt vill jag rekommendera detta kreatinet till alla, är sjukt förvånad vilket tryck det ger, ligger nu i deff och efter första användningen kunde jag köra 3-4 rep extra på dom flesta övningarna :thumbup:

Nej, du kommer inte att förstöra din egen "tillverkning".
En del tar pauser på någon/några veckor, andra inte.

Denniss
2011-03-01, 20:30
Hej har nyligen börjat köra med Kreatin (CEEM) som intas i kapsel from 3st före och 3 efter träning, det jag undrar är om jag behöver ta en paus någon gång för att inte förstöra min egen tillvärkning utav kreatin?

för övrigt vill jag rekommendera detta kreatinet till alla, är sjukt förvånad vilket tryck det ger, ligger nu i deff och efter första användningen kunde jag köra 3-4 rep extra på dom flesta övningarna :thumbup:

Ska jag vara en glädjedödare?

Placebo

Sayonara
2011-03-01, 20:52
Så det är inte samma som på monohydrat där man behöver ta en tids paus för att återgå till sina normala kreatin värden ?

Denniss
2011-03-01, 21:10
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Saxat från kreatin tråden:

Vilken typ av kreatin är bäst?Det finns väldigt lite forskning på de andra typerna av kreatin som kre-alkalyn, kreatincitrat, kreatinpuruvat osv. Den forskning som finns har inte visat på någon fördel och det finns inte heller någon anledning att tro att de skulle ge någon fördel.

Effekten från kreatin kommer av en ökad mängd kreatin i muskulaturen. Monohydrate mättar musklerna på kreatin och det finns inget som talar för att någon annan typ av kreatin skulle kunna höja den nivån.

Kan jag ta kreatin konstant eller är det bättre att använda sig av det i cykler?Det finns en hel del som tyder på att man förlorar lite av effekten från kreatin efter 2-3 månader [3]. Det verkar därför som att det bästa alternativet är att använda sig av kreatin i cykler där man var 3 månad tar ett uppehåll på 4-5 veckor för att låta kreatinnivåerna återgå till sitt normalvärde.