handdator

Visa fullständig version : Mina bröst växer inte!


Shakemynuts
2011-03-01, 12:30
Finns det nå speciella tips?
Jag gör för närvarande ganska standardträning tror jag, tungt, 4 set och 6 reps.
Börja med bänkpress, sen sned hantelpress och efter det flyes.

SiSenior
2011-03-01, 12:31
Variation.

Shakemynuts
2011-03-01, 12:43
Variation.

Har ju ganska nyligen börjat med de 3 jag gör nu. :D

pellepedal
2011-03-01, 14:24
Variation, stretch, KONTAKT, tungt, lätt, mat, sömn, tänk rätt.

Reaper123
2011-03-01, 14:26
Har ju ganska nyligen börjat med de 3 jag gör nu. :DKomplettera med hantelpress (alltså plan) så tror jag nog du har en väldigt bra förutsättning att avancera om du lägger fokus på utförandet snarare än att ta tugnt satan!

Du bör nog lägga fokus på volym snarare än styrka om du nu vill få maximal effekt på storleken! Vad som är optimalt för dig är ju dock bara du själv som kan ta reda på, men variation är alltid bra för motivationen åtminstone! :)

Deceiver85
2011-03-01, 16:10
Finns det nå speciella tips?

Tung regelbunden, träning under en längre tidsperiod. Alternativt viktuppgång...

Shakemynuts
2011-03-01, 17:34
Tack för era svar.
Problemet jag har är att resten av kroppen växer på bra och så, med styrka också. Men inte brösten.
Tycker jag har väldigt bra kontakt, speciellt i bänkpressen.
Funderar på att lägga på sned bänk i smith.

Hur tränar man för volym istället för styrka? Antar att styrkan kommer tillsamans, men just nu vill jag nog fokusera mer på volymen.
Sömnen och maten fungerar väldigt bra, träningen är regelbunden också.

von huff
2011-03-01, 17:34
När det gäller bröst så TROR jag att tekniken och kontakten är extra viktig.Läs lite vad Robban skriver om det i sin tråd.Annars så, skulle jag säga att basövningar,progressiv ökning av vikter och viktuppgång hjälper

Scratch89
2011-03-01, 17:41
Hög volym icke till fail. Fast nu säger jag emot mig själv; tuttarna är det enda på mig som är okej, och jag har nästan aldrig kört mer än typ 6 reps i bröstövningar.

Spridis
2011-03-01, 17:41
..

Akerhage
2011-03-01, 17:42
styrka är generellt lägre reps (2-6) och volym ligger du på lite fler reps, runt 8-12. Sen kanske det är så att dina gener sätter stopp. Vissa har ju enkelt att bygga bröst, andra inte =)

kalaskonrad
2011-03-01, 18:56
Satsa på övningar som du får bra kontakt i, du behöver inte nödvändigtvis köra bänk bara därför att liksom. Mina tuttar har växt på riktigt bra av att köra nedåtlutande hantelpress/diverse flyesövningar med högreps! (12-15)

JimmyJoe
2011-03-01, 20:58
Hur länge har du tränat?

Grotesk
2011-03-01, 21:06
..stretch..

Baserar du det på din personliga åsikt eller har du några studier bakom dig?

Gasp
2011-03-01, 21:26
Finns det nå speciella tips?
Jag gör för närvarande ganska standardträning tror jag, tungt, 4 set och 6 reps.
Börja med bänkpress, sen sned hantelpress och efter det flyes.

Testa att byta ut sne hantelpress mot hantelpress i rak bänk. Skippa flyes helt och hållet och kör bröst i cable cross, för mig funkar den bättre och resulterar i bättre "stretch". Fortsätt med bänken, det är en ruggig basövning.

Kör inte fail på bänkpressen utan försök att lyfta tyngre hantelpressar, personligen får jag bättre kontakt i hantelpressar med full rom än i bänken, värt att testa.

eJohansson
2011-03-01, 22:02
Kontakt, kontakt, kontakt. Hade själv svårt att bygga bröstmuskler under en period men då sänkte jag vikterna lite och såg till att få rejäl kontakt i alla bröstövningar istället. Tog inte så lång tid innan jag började se förbättringar.
Det är mitt tips iallafall

sweetkarolina
2011-03-01, 22:06
Graviditet. Sjukt effektivt för brösttillväxt.

jovas
2011-03-01, 22:20
Är kontakt så himla viktigt? Om man vill satsa på volym?

KaptenKrok
2011-03-01, 22:47
Är kontakt så himla viktigt? Om man vill satsa på volym?

Ja.

krappen
2011-03-01, 23:28
Är kontakt så himla viktigt? Om man vill satsa på volym?

Om inte det viktigaste, antagligen ett av de viktigare momenten, men jag spekulerar bara.

Shakemynuts
2011-03-01, 23:39
Vad menas med att träna till fail, som ni har skrivit ett par gånger? Tills jag inte får upp vikterna längre och fastnar mitt i en rep?

Jag tränade mycket när jag var yngre, sen fram och tillbaka men har ej klarat speciellt mycket pga en axelskada, förräns nu. 3 månader. Resten av kroppen kommer tillbaks till mitt forna jag märker jag, går rätt fort, men inte brösten.

Det är just bänkpress jag verkligen känner att jag får fin kontakt i. Sned hantelpress är inte speciellt skön men har gjort den "bara för att", tror jag. Har väl trott att den är ett måste eller nått. Tror att sned bänk i smith kan vara skönare.

Tror den här kan vara bekväm, http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/CBStandingFly.html

Mr.Sarkastisk
2011-03-01, 23:51
Tränare tyngre! Träna lättare! Träna tyngre! There you go.

solari
2011-03-02, 00:12
Vad menas med att träna till fail, som ni har skrivit ett par gånger? Tills jag inte får upp vikterna längre och fastnar mitt i en rep?


Yupp

Shakemynuts
2011-03-02, 23:32
Tränare tyngre! Träna lättare! Träna tyngre! There you go.

Jag hajar inte? :Virro

Hursomhelst så tänkte jag prova fokusera mer på 8-10 reps istället för 5-6 som innan samt striktare utförande och inte till fail, som jag då faktiskt gjort tidigare.

Nån som kan förklara lite för och nackdelar av att träna till det sk fail'et? ^^

Krogbyggaren
2011-03-02, 23:46
Håller med herrarna ovan. Kontakt är viktigt, om inte det viktigaste för volym.

RobbanColeman
2011-03-03, 08:06
Försök inte få kontakt genom att stretcha muskeln i övningar. Spänn muskeln aktivt, mot vikten. Kan du inte spänna bröstet blir det svårt. Detta kan man träna på mellan seten eller hemma, när som helst.

Lycka till!:)