handdator

Visa fullständig version : Tejpa bristningar


Ih32
2011-03-01, 03:09
Jag planerar att gå ner i vikt (fettminskning främst)
och har hört att man kan tejpa över bristningarna (antar att man ska strama ut dom) under tiden man går ner i vikt för att öka chanserna att de
försvinner.

Är detta något att rekomendera eller är det bättre att låta dom vara (de krymper en aning ändå).

Benny01
2011-03-01, 03:30
bristningar är permanenta och du kan tejpa bäst du vill de blir inte mindre ändå.

Däremot kan huden runt omkring själva bristningarna bli fastare, huruvida detta dock påverkas av tejp de vettefasiken.

Pjotor
2011-03-01, 10:09
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=161876

Lellan
2011-03-01, 12:48
Helt ovetenskapligt: håll huden fuktig; jag använder olja + en controltop som fungerar lite stabiliserande (tänk sportbh, så att inte hudens elasticitet måste jobba). Torrborsta innan dusch, olja på direkt efter så sjunker den in.

Man kan säkert hävda att det gör varken till eller från, men iaf, i mitt tycke var det värt ett försök när det begav sig, hyfsat fast trots nedgång vilket kan vara enbart gener så ska inte slå mig för bröstet. Men oavsett är det skönt med tighta kläder så att man inte gungar runt iom att hullet blir lösare i början när man tappar det, känns trist att vobbla liksom. :D Och sportbh:ar brukar man ju hävda är så viktigt för att behålla elasticiteten, så jag kan inte förstå varför huden på resten av kroppen skulle vara beskaffad på annat sätt.