handdator

Visa fullständig version : Muskeluppdelning, lats biceps


Victuhh
2011-02-28, 21:54
Kör nu 4 dagar i veckan men tycker att det inte funkar då jag inte hittar en fri dag att träna lats på utan att dom krockar med biceps. Och att jag inte kan köra Lats och Biceps på samma dag utan att jag blir sjukt trött och därmed inte presterar så bra.

Om jag kör Vardagarna, 5 dagar i veckan med Biceps på fredagen och Lats, som också aktiverar biceps någerlunda blir det bra, eller borde jag sikta på att få in deras 48 timmars vila?

Fernicus
2011-02-28, 22:04
Om du kör lats tillsammans med övriga ryggövningar så får biceps rätt mycket stryk, behövs i min mening inte så jättemycket kompletterande bicepsträning. Avslutar med 3 set curl efter mina ryggpass, that's it

solari
2011-02-28, 22:51
Jag brukar ibland börja med biceps för att få mer effekt i ryggen på mina latsdrag.
Vet inte om det funkar, men det känns så...

mikeni
2011-03-01, 07:48
Jag brukar ibland börja med biceps för att få mer effekt i ryggen på mina latsdrag.
Vet inte om det funkar, men det känns så...

Borde inte det ha motsatt effekt då biceps då tryter fortare än lats?

RobbanColeman
2011-03-01, 07:51
Jag känner absolut ingenting i biceps då jag kör rygg, jag menar jag tränar ju rygg. Kör alltid biceps direkt efter, måste värma upp dem med uppvärmningsset och flytta dit blod innan då de är kalla.

pellepedal
2011-03-01, 14:33
Att dela upp kroppen så här brukar alltid fungera:
- pressdominant överkropp
- dragdominant överkropp
- lårdominant underkropp
- höftdominant underkropp

Självklart bör man köra dom i annan ordning.