handdator

Visa fullständig version : Smärta i bakre delta


Gasp
2011-02-28, 20:38
Hej

Ser gärna att någon insatt kan försöka förklara vad som skett med min bakre delta, jag har stora och runda fina axlar, värmer upp med stretch, kör 3 set rotatorcuff innan axel och bröstpass, alltid uppvärmd innan tunga set.

Nu till mitt problem, i helgen vaknade jag upp med en ganska konstig känsla i bakre delta, det känns exakt som träningsvärk men jag misstänker att jag sovit som ett missfoster, vaknade drygt halv 5 på morgonen med en jävla värk i bakre delta (jag hade INTE tränat axel/bröst dagen innan) och märker till min förvåning att jag ligger som ett cp, ja, som ett cp.

Jag brukar aldrig ligga som ett cp utan antingen på sidan eller ryggen med armarna nere, har ganska mycket testo i kroppen vilket gör att jag konstant går runt med konstiga tankar och våld i mitt huvud, kanske en dålig dröm vad vet jag, nog om det.

Vad kan ha skett? När jag stretchar bakre delta känns det som träningsvärk och när jag värmt upp går skiten bort för att ibland komma tillbaka, körde första axelpasset idag och det gick felfritt förutom när det kom till axelpress, då kände det som världens träningsvärk (träning av bakre delta gick utan problem, fick bara enorm jävla pump)

Jag har även ganska bredrygg vilket gör att triceps krockar med latsen när jag har pump, detta i sig gör att jag åter igen kan känna träningsvärken i bakre delta, speciellt när jag spänner triceps.

Hjälp ifrån någon skulle uppskattas som fan, värken gör inte ont utan det känns som en träningsvärk helt enkelt.

Tack

Fred

Gasp
2011-03-01, 20:49
tråd kan tas bort, kommit på vad det är, lyckades dra ett nålstick i en nerv som slutade med lite värk = )

Zorban
2011-03-01, 21:23
och märker till min förvåning att jag ligger som ett cp, ja, som ett cp.

Jag brukar aldrig ligga som ett cp utan antingen på sidan eller ryggen med armarna nere
:laugh::laugh::laugh::laugh: