handdator

Visa fullständig version : "Under säsong" träningsschema, feedback sökes


blåvalen
2011-02-28, 11:14
Hej!

Skulle behöva lite feedback på mitt kommande träningsschema.

Har sedan sep-okt tränat på gymmet 4-5 gånger i veckan och ökat ganska mycket i styrka. Har delat upp kroppen i 5 delar, varje del har jag tränat en gång i veckan. Axlar & mage, bröst, rygg, armar och ben.

Dessvärre kommer jag inte kunna träna lika ofta framöver. Så för att jag inte ska gå från att träna på gymmet 5 gånger i veckan och trivas med det tilll att träna 5 gånger i veckan, och verkligen kämpa för att gå dit och riskera att "tappa sug"/ skita i att gå dit för jag prioriterar fotboll/jobb. Så hade jag tänkt börja att endast styrketräna 2 gånger i veckan, och sedan köra ett pass med TRX alt. Challenge på gymmet där jag tränar. Allt för att behålla så mycket som möjligt av nuvarande muskelstyrka och kanske öka lite.

Pass 1:
Bänkpress
Marklyft
Chins/latsdrag (latsdrag tills jag fixar 3*10 med min egen vikt)
Benpress?
ev. Bicepscurl

Pass 2:
Frivändningar
Knäböj
Rodd
Millitärpress
Ev: Pushdowns

Vad tycker ni om dessa pass? Hur många set? Ligger just nu på i snitt 3set/övning när jag tränar. Ska jag gå upp på 4-5 nu när det är färre övningar?

Har tänkt följa detta program i 3 månader nu, för att sedan gå tillbaka till gamla schemat under sommaruppehållet i fotbollen (1mån) för att sedan börja om med detta till säsongen är över, och sedan rulla på med det gamla schemat igen.

Tack på förhand

blåvalen
2011-03-02, 11:01
Får väll med alla delar av kroppen i princip när jag kör detta? är det bra uppdelat?

z_bumbi
2011-03-02, 11:49
Programmen ser ganska så heltäckande ut och om du tränar fotboll där jag gissar att det ingår en del magträning där.

Antal set och reps beror på hur väl du återhämtar dig men eftersom du i alla fall tänker gå till gymmet tre gånger så varför inte köra tre gånger med styrka?