handdator

Visa fullständig version : Ojämn i bröst


Patriarch K
2003-11-22, 16:11
Jag har ett ganska stort problem, det är nämligen så att jag är ojämn i vid bröst. Vänstersidan är mycket bredare än högersidan, medans högersidan är smalare och något klenare.
När jag står vanligt och inte spänner brösten, så set det helt ok ut, men när jag sedan kör en övning, så blir det olika storlek på dom. Hur ska jag göra för att jämna ut som så att dom blir lika breda/stora/starka? :confused:

Mindek
2003-11-22, 16:24
Enarms bröstdrag i kryssmaskin kan du köra.

Bröstet borde jämna ut sig när det växer, eftersom den svagare sidan tränas hårdare. De flesta har dessutom inte exakt lika stora bröstmuskler...

miffo
2003-11-22, 17:12
kör med fria vikter vet jag, det jämnar ut sej med tiden

Vic_1981
2003-11-22, 17:19
jepp, kör med hantlar när du kör pattar..även axlar..och be nån kolla utförandet :bpump:

:thumbup:

Patriarch K
2003-11-22, 17:22
Av någon konstig anledning så gör jag inga fullständiga rörelser med högersidan när jag kör hantelpress tex, då åker vänsterarmen upp så att den blir helt rak, men höger brukar oftast hamna lite snett :em:

miffo
2003-11-22, 17:39
sänk vikten så att det blir för lätt sedan kör du tills du känner vart det tar, du kan ju köra lite bänkpress först för att komma igång.
En sak till gå inte ihop med hantlarna i översta läget för då kopplar du in axlarna.

Dr.Stein
2003-11-22, 22:21
Du ska undvika att träna med skivstång, eftersom den starkare muskeln då automatiskt tar mer vikt, därför blir den ännu större och starkare jämfört me den andra.

Hnke
2003-11-23, 00:39
Hade samma problem innan, började köra hantelpressar istället och det har blivit mkt bättre. Om du inte har kört hantelpressar förr så börja lätt så att du banar in rörelsen

Undvik att köra bänkpress som Dr.Stein skrev...








:kinky: