handdator

Visa fullständig version : Reps på underarmar?


Gasp
2011-02-27, 20:57
Har genetiskt ganska stora underarmar men undrar hur de som tränar dessa var för sig, repsar? Är det 9-12 som gäller här för volym eller är det precis som vilken muskel som helst, individuellt? Någon med erfarenhet som fått bra resultat av ett underarmsschema och isåfall antalet reps? Jag är medveten om vilka övningar som gäller men har fått bra träning av andra övningar där underarmen kopplas in.

Hur som helst, hur många reps rekommenderas?

Finns det redan en liknande repstråd för underarmar kan ni låsa denna och vidarebefordra mig till en redan existerande.

Tack!

ceejay
2011-02-27, 21:00
ehrlings underarmsprogram är typ 10-20 reps

Gasp
2011-02-27, 21:01
kan man få tag i detta någonstans? Jag vill få sveriges största underarmar.

luderlasse
2011-02-27, 21:16
kan man få tag i detta någonstans? Jag vill få sveriges största underarmar.

synthol?:smash:

hugok
2011-02-27, 21:31
kan man få tag i detta någonstans? Jag vill få sveriges största underarmar.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=151775
På någon sida i denna tråden finns det.

Starboard
2011-02-27, 21:52
Hej, jag har tränat mycket underarmar dom senaste åren för min Windsurfing (windsurfing vintertid med neoprenvantar är rätt krävande). Har haft betydligt bättre resultat på "mediumfå" reps än många. Testade som mest 3 set x 50reps - var värdelöst för det jag ville få ut. Provat med 3 set och c:a 20 reps samt 3 set med 8-12 reps. Det senaste var klart bäst.

Gasp
2011-03-01, 15:34
okej, är det möjligt att träna underarmarna varje dag, har de större återhämtningsförmåga än någon annan primär muskelgrupp?

jontet
2011-03-01, 17:41
okej, är det möjligt att träna underarmarna varje dag, har de större återhämtningsförmåga än någon annan primär muskelgrupp?

jag kan känna mig klen i flera dagar efter ett pass som piskat underarmarna. har säkert mest att göra med att man använder händerna till precis allt iofs