handdator

Visa fullständig version : Yttre Biceps?


leinad
2003-11-22, 16:08
Jag vill lägga på mer massa på yttre biceps. Alltså så att det ser bredare ut om man tittar framifrån och då helst bygga den yttre delen. Tips? :smokin:

feldtarn
2003-11-22, 16:15
Nu vet jag iofs inte hur det ligger till men min femma lägger jag på att:

Mosa på armarna med basövningar tills du har ett par 45or! Sen kan man börja prickskjuta lite...

Mindek
2003-11-22, 16:21
Hammarcurls ska väl ge lite sånt, men som föregående talare sa - bygg rejält med massa först och börja forma sen...

kharon
2003-11-22, 16:50
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=15345&highlight=biceps

Jorgen
2003-11-22, 16:51
Testa omvända knäliggande hantelcurls med vikter bara på utsidan av hanteln.

Eller så är det så att man inte kan träna yttre delen av biceps brachii. ;)

//jörgen

miffo
2003-11-22, 17:41
ta lillfingret och bryt av det 2 ggr sen säljer du bilen då jävlar !:insane:

Arne Persson
2003-11-22, 18:26
Snälla ni! Varför inte köra riktiga bicepsövningar tungt som fan med hantlar och raka skivstänger som tar på hela biccan istället istället för löjlig sk "prickskytteträning"??? Har ni under 50 i armmått så är nog grundvolymen problemet.

kharon
2003-11-22, 22:11
Originally posted by Arne Persson
Snälla ni! Varför inte köra riktiga bicepsövningar tungt som fan med hantlar och raka skivstänger som tar på hela biccan istället istället för löjlig sk "prickskytteträning"??? Har ni under 50 i armmått så är nog grundvolymen problemet.

Amen! :bow:

Ska passa på att fråga,
Är curl med rak skivstång överlägsen curl med z-stång?

Arne Persson
2003-11-22, 23:24
Ja! eftersom du supinerar handen med en rak stång men håller den i ett mlm halvpronerat läge med EZ-stången

JAM
2003-11-23, 00:26
Originally posted by Arne Persson
Har ni under 50 i armmått så är nog grundvolymen problemet. Haha! Om jag någonsin passerar den magiska halvmetersgränsen med 20 millimeter (som Arne) ska även jag klassa allt där under som "grundvolym"... :D

Arne Persson
2003-11-23, 00:49
Jag har i alla fall aldrig kört någon "prickskytteträning" på mina stackars armar och lär väl knappast göra det heller.

Ankarby
2003-11-23, 10:12
Problemet med att armarna ser smala framifrån ut är väl snarare kassa triceps än biceps

MrT
2003-11-23, 12:13
Fråga:
Supinerat grepp vid stångcurl <=> handflatan vinklad utåt vid bottenläge och uppåt vid toppläge?

Jorgen
2003-11-23, 12:17
Fråga: Hur gör du när du vinklar handflatan om du kör stångcurl?

Supinerat grepp = handflatan uppåt. Hela tiden.

//jörgen

Ankarby
2003-11-23, 12:19
Originally posted by Jorgen
Fråga: Hur gör du när du vinklar handflatan om du kör stångcurl?

Supinerat grepp = handflatan uppåt. Hela tiden.

//jörgen

böjer på stången?

MrT
2003-11-23, 12:33
Ingen som har ngn bild? Jag är lite trög ibland.. :smash:

Karl_alfred
2003-11-23, 12:37
Så här ser ett supinerat grepp ut!
http://thearnoldfans.com/bodybuilding/barbellcurl.jpg

MrT
2003-11-23, 14:22
är det jag som ser fel eller pekar hans handflator rakt fram (mot oss) i bottenläget?

Sorry att jag spårar ur tråden lite. Till trådskaparen skulle jag vilja påpeka att biceps är en liten skitmuskel. Som ngn annan sa så tycker jag att du skall pressa lite mer på triccarna. Glöm inte bort basövningarna bara.

Jorgen
2003-11-23, 14:27
Originally posted by MrT
är det jag som ser fel eller pekar hans handflator rakt fram (mot oss) i bottenläget?
Nej, du ser rätt. Han (Arnold) håller supinerat grepp. Hade han hållt stången med ett pronerat grepp så hade handryggen varit framåt.

//jörgen

leinad
2003-11-23, 14:29
Okej, jag vet inte om jag vill ha några 50 cmetare till armar.. :D Tänkte också på en sak angående rak skivstång. Ska man hålla armbågarna låsta vid sidan av kroppen och trycka fram bröstet och köra strikta curls. Eller ska man trycka fram hela armbågen högt upp och curla? Lite svårt att förklara men nån kanske förstår? :D Sedan skulle jag gärna villja veta hur man kan få bra kontakt med triceps?

Arne Persson
2003-11-23, 15:17
Originally posted by leinad
Okej, jag vet inte om jag vill ha några 50 cmetare till armar.. :D Tänkte också på en sak angående rak skivstång. Ska man hålla armbågarna låsta vid sidan av kroppen och trycka fram bröstet och köra strikta curls. Eller ska man trycka fram hela armbågen högt upp och curla? Lite svårt att förklara men nån kanske förstår? :D Sedan skulle jag gärna villja veta hur man kan få bra kontakt med triceps?

Du skall inte klämma armbågarna mot kroppen dom skall kunna rörasig genom rörelsen. Dock skall du inte skjuta fram armbågarna mer än att underarmarna är lodräta.

MrT
2003-11-23, 16:26
Originally posted by Jorgen

Nej, du ser rätt. Han (Arnold) håller supinerat grepp. Hade han hållt stången med ett pronerat grepp så hade handryggen varit framåt.

//jörgen

ahh.. thnx.

Karl_alfred
2003-11-23, 18:39
Originally posted by Arne Persson


Du skall inte klämma armbågarna mot kroppen dom skall kunna rörasig genom rörelsen. Dock skall du inte skjuta fram armbågarna mer än att underarmarna är lodräta.

Jag brukar ha armbågarna inåtriktade mot kroppen. Kan ju röra armbågarna igenom rörelsen ändå. Men om man kollar på Arnold bilderna jag la upp strax ovanför har han inte detta. Hans armbågar pekar ju istället på ett mer naturligt sätt något utåt ungefär som när armen hänger ner normalt. Vad blir skillnaden om man har armbågarna mer inåtriktade resp något utåtriktade?Alltså vilket är bättre och varför?

Hnke
2003-11-23, 18:44
Har det ens någon betydelse??

Kan väl hålla som man vill, bara så att man kan få fram armbågarna lite i toppläget

Karl_alfred
2003-11-23, 19:06
klart det har en betydelse. Det ena sättet gör ju att man kan använda sig av mer vikt. Tänkte att det kanske inte heller var bra att hålla armbågarna som jag gör i skadesynvinkel eftersom det inte är naturligt.

Jense
2003-12-11, 21:39
bredfeattat skivstångscurl, hammercurl

sittande (tillbakalutad) hantelcurls

sen kan köra lite koncentrationscurl för pump-delux


De 2 översta övningarna är basövningar enligt mig, eftersom hammercurlen bygger upp en fet Brachioradialis, samt breddar armen med biceps och brachialis ( som de andra bicceövningrna också gör)

Jense
2003-12-11, 21:42
Originally posted by leinad
Sedan skulle jag gärna villja veta hur man kan få bra kontakt med triceps?


pushdowns med stopp i bottenläget. liggande tricepspress, sittande tricepspress över huvudet. fungerar här iaf

Fridolf
2003-12-12, 12:35
de viktigaste i skivstångscurl måste ju andå ja att man inte drar tillbaka armbågarna i startläget gjorde själv så ett tag hände absolut nada armarna blev till å med mindre. men när ja tog mindre vikt o försökte ha stilla armbågarna i rörelsen kände ja direkt att de tog mycket mer på biccarna före hade de bara känts i axlarna. då började dom också växa

Ankarby
2003-12-12, 13:25
Originally posted by Jense



pushdowns med stopp i bottenläget. liggande tricepspress, sittande tricepspress över huvudet. fungerar här iaf

yup, du är ju asgrov :thumbup:

Jense
2003-12-12, 14:14
tränat i en vecka ankarby, förut va jag 15 kilo mer än vad jag är nu, så ja, det fungerar här iaf.

Ankarby
2003-12-12, 20:21
Originally posted by Jense
tränat i en vecka ankarby, förut va jag 15 kilo mer än vad jag är nu, så ja, det fungerar här iaf.

ooouuufff :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Pontus
2003-12-12, 20:30
Originally posted by Jense
tränat i en vecka ankarby, förut va jag 15 kilo mer än vad jag är nu, så ja, det fungerar här iaf.
Är det 15 kilo muskler tycker jag synd om dig, är det fett är det ju inte mycket att skryta med.

Jense
2003-12-12, 20:42
blandat såklart. tärnade seriöst eller vad man ska säga för ett ganska bra tag sen. sen skadade jag mig, sen började jag träna, då la gymmet ner, sen har jag inte tränat på ett tag, 15 kilo va dock i överkant, snarare 10

Ankarby
2003-12-12, 23:32
Originally posted by Jense
blandat såklart. tärnade seriöst eller vad man ska säga för ett ganska bra tag sen. sen skadade jag mig, sen började jag träna, då la gymmet ner, sen har jag inte tränat på ett tag, 15 kilo va dock i överkant, snarare 10

Checka bara vic´s bilder före och efter 15kg muskler, din biff :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jense
2003-12-13, 04:08
okej... vad har vic med detta att göra?

Pez
2003-12-13, 04:47
Originally posted by Jense
okej... vad har vic med detta att göra?

Frågan är väl snarare vad erat smågnabb har med tråden att göra? Tjafsa får ni göra via PM boys... :rolleyes:

/pez

Jense
2003-12-13, 15:14
nej, vill jag inte. orkar inte.