handdator

Visa fullständig version : Börja träna och gå upp i vikt.


Lindahll
2011-02-27, 18:08
Hejsan är ny på denna sidan är rätt ny inom träning och gym.

Spelat fotboll sen jag var 7-8 år och är nu 19, Slutade dock att spela för en seriös klubb och kör bara med kompisar just nu i en lite mindre klubb.

Är runt 183 cm lång och väger drygt 65 kg och mitt mål är att gå upp mot närmare 75-80kg.

Jag började gymma 2009 men tog sedan ett break på 1 år fram tills nu.

Så ska ta upp träningen igen och börja och mitt mål är att gå upp i vikt och få ut lite synlig muskler. Har en kompis som ska hjälpa mig sätta ihop ett schema.

Men iaf nu till frågan om mat och så under dagen. Hur ska man lägga upp måltiden och vad ska man satsa på att äta (hur mycket alltså)

Går hotell och restaurang så har läst diet så jag kan vissa grunder.
Äta 3 måltider (Frukost, lunch, middag) sen klämma in 3 mellanmål där imellan.

Hade tänkt att ta kreatin också för att få ut mer av min träning och snabbare resultat.

Någon som kan ge lite tips och tricks för att få ut ännu bättre och snabbare vikt resultat.

Kommer gymma 4 dagar i veckan. Måndag Tisdag (delar upp kroppen på dom 2 dagarna) vilar onsdag för att sedan kör samma som på måndag och tisdag på torsdag och fredag.

Mån - Framsida
Tisd - Baksida
Ons - Vila
Tors - Framsida
Fred - Baksida

Inte riktigt så mitt schema kommer se ut men så ni förstår ungefär hur jag kommer träna.

limenka
2011-02-27, 18:15
Det viktiga är inte kvantitet utan kvalitet. Ha det i åtanke när du överäter.

mikaelj
2011-02-27, 18:20
Någon som kan ge lite tips och tricks för att få ut ännu bättre och snabbare vikt resultat.

Kolla in schemat på http://stronglifts.com. Ät tillräckligt med mat så att du hela tiden ökar i vikter på gymmet.

Fredron
2011-02-27, 19:08
Jag tycker att du ska köra hela kroppen och inte bara överdel.

martinmartin
2011-02-27, 19:21
Jag tycker att du ska köra hela kroppen och inte bara överdel.

Ska han inte göra det då? Baksida lår samtidigt som rygg, exempelvis.

Trisse
2011-02-27, 19:28
Går hotell och restaurang så har läst diet så jag kan vissa grunder.
Äta 3 måltider (Frukost, lunch, middag) sen klämma in 3 mellanmål där imellan.
.
Du behöver verkligen inte äta så många gånger..

Lindahll
2011-02-27, 19:39
Du behöver verkligen inte äta så många gånger..

Med mellanmål så menar jag inte en mindre paj eller så utan kanske 1 frukt eller 2 mackor.


Tex runt 9-10 1 frukt. Sedan vid 15.00 2 mackor. sen vid 20.00 en frukt eller ngt annat.

Trisse
2011-02-27, 19:50
Med mellanmål så menar jag inte en mindre paj eller så utan kanske 1 frukt eller 2 mackor.


Tex runt 9-10 1 frukt. Sedan vid 15.00 2 mackor. sen vid 20.00 en frukt eller ngt annat.

Spelar ingen roll. Du behöver inte äta så många gånger oavsett om du äter nyttig mat eller inte.

Men fortsätt med det om du mår bra av det. Men känn dig inte tvingad till och äta 6 gånger om dagen om du inte tycker om det. Det går utmärkt och bara äta 1 till 3 gånger per dag.

Samma sak med frukosten. Har du ingen matlust på morgonen - skit då i frukosten och ät mer på kvällen ist.

Lindahll
2011-02-27, 20:18
Spelar ingen roll. Du behöver inte äta så många gånger oavsett om du äter nyttig mat eller inte.

Men fortsätt med det om du mår bra av det. Men känn dig inte tvingad till och äta 6 gånger om dagen om du inte tycker om det. Det går utmärkt och bara äta 1 till 3 gånger per dag.

Samma sak med frukosten. Har du ingen matlust på morgonen - skit då i frukosten och ät mer på kvällen ist.

Okej, tackar så mkt =)