handdator

Visa fullständig version : White Flood


BarbieErik
2011-02-26, 16:06
Hallåhallå! Någon som har testat eller kan något om PWOn White Flood? Är produkten nått att ha?
Verkar som om den är väldigt omtyckt i USA. Dessutom innehåller den inte kreatin vilket är perfekt då jag just nu har kreatinuppehåll.

Tack på förhand :)

BarbieErik
2011-03-08, 09:41
Bumpelibump... Ingen som har några erfarenheter av den?
Här är innehållet, några kommentarer på det?

Innehåll/skopa % DV*

Kalorier 0
Kalcium (Kalcium Silicat) 113mg 11%
Kalium (Gluconat) 18mg 1%
Folat (Folsyra) 125mcg 31%
Selen (Selen aminosyrachelat) 50mcg 71%

ENO Flood Complex™ 1,500 mg †
Arginin AKG (1100 Mg), Ornitin AKG (400mg)

FlooDurance Complex™ 1,200 mg †
Beta Alanin (850 Mg), L-Tyrosin (350 Mg)

Energy & Antioxidant Flood Complex 1,913 mg †
Inosin, Gamma-Aminobutyric Acid (GABA), Glucuronolacton, Naturligt koffein, Kalium Gluconat, Kakaoböna ( 99% Methylxanthines), Evodia Rutaecarpa (95% Evodiamine Extract), L-Norvalin, Sugar Cane (Extracted For 60% Octacosanol), Coenzym Q10, Vinpocetin, Alpha-Karoten, Zeaxanthin, Cryptoxanthin, Lutein, Folsyra, Selen, Huperzia Serrata (Extracted For 99% Huperzine A)

Andra ingredienser

Citric Acid, Natural And Artificial Lemonade Flavor, Calcium Silicate, Acesulfame Potassium And Sucralose

King Grub
2011-03-08, 09:44
Inget speciellt på något sätt.

Det faktum att det innehåller inosin gör dessutom att man bör undvika det. Flera studier har visat att idrottsmän inte har kunnat prestera lika bra med inosinsupplementering som med placebo. Placebogrupperna orkade mer. Dessutom nära fördubblades atleternas nivåer av urinsyra efter 5 dagars inosinbruk, en högst oeftersträvansvärd bieffekt, som kan innebära gikt.

Langster
2011-03-08, 11:22
GABA är väl inte tillåtet att sälja som kosttillskott i Sverige?
Vad jag vet så finns det en EU version utan GABA.

GABA ska tydligen kunna förstärka vissa stimulanters verkan, vilket kan vara anledningen till att den är poppis i USA. I övrigt innehåller ju White Flood inte så värst intressanta ingredienser.

Själv har jag inte testat någon version av White Flood.

AronP
2011-03-08, 15:01
Jag upplevde den som en av de bättre jag testat iaf, sämre än rage x2 (som jag köpte efter) men bättre än nano vapor (som jag köpte innan).