handdator

Visa fullständig version : Muskulösa skäms för sin kropp innan pumpen?


Cavalli
2011-02-26, 13:05
Vi har 3-4 unga killar på vårt gym som är extra biffiga. De här killarna är alla runt 20-25. Utan undantag så börjar de alla med att ha en tjocktröja på sig den första halvtimmen. Sedan när de blivit uppumpade tar de av sig tröjan och har på sig linnet de hade under. Sedan går de runt och spänner sig framför spegeln. De är riktigt muskulösa och det skulle inte förvåna mig om de tagit anabola.

Kan det vara så att de med mycket muskler skäms att visa sig opumpade?

Krogbyggaren
2011-02-26, 13:08
Eller så kan det vara så att de värmer upp med tjocktröja? Det har jag gjort under hela min ''gymkarriär''

Mitosis
2011-02-26, 13:09
Det kan inte vara så att de vill få upp värmen?
För jag brukar ha på mig en tjocktröja ifall jag känner mig kall i kroppen och kör tills jag är varm.

Inge Enveten
2011-02-26, 13:09
Utan att svara på huruvida jag är muskulös eller inte vilket är en strikt subjektiv fråga så stämmer mitt beteende exakt i övrigt och det har absolut ingenting med att göra om huruvida jag skäms för att visa mig "opumpad" eller inte

Stoltz
2011-02-26, 13:09
Eller så handlar det om värmen. Till och med en speta som jag börjar ofta (Speciellt på vinterhalvåret) med en långarmad huvtröja, och tar sedan av mig den när jag är varm nog.

JJOHANSSON
2011-02-26, 13:14
eller så handlar det om värmen. Till och med en speta som jag börjar ofta (speciellt på vinterhalvåret) med en långarmad huvtröja, och tar sedan av mig den när jag är varm nog.

+1

krappen
2011-02-26, 13:16
Det var en intressant analys, så kan man ju också se på det.

PCX
2011-02-26, 13:17
En fråga till er som värmer upp med tjocktröja, blir det inte väldigt mycket tvätt? De flesta tränar ju trots allt flera gånger i veckan och jag gissar att den blir svettig, eller ni kanske kör med samma svettiga tröja gång på gång? :D

Stoltz
2011-02-26, 13:20
Nu kanske jag låter äcklig, men jag tvättar mina träningskläder en gång i veckan. Vädrar dem på nätterna.

Känns drygt att tvätta *varje* gång man har tränat, hade fan blivit många berg av tvätt.

Mitosis
2011-02-26, 13:28
En fråga till er som värmer upp med tjocktröja, blir det inte väldigt mycket tvätt? De flesta tränar ju trots allt flera gånger i veckan och jag gissar att den blir svettig, eller ni kanske kör med samma svettiga tröja gång på gång? :D

Man har ju en t-shirt under, kör ju inte tills jag är genomsvettig utan när jag känner mig varm nog så tar jag ju av mig tjocktröjan.
Går igenom 2-3 tränings t-shirtar per vecka.

StampChamp
2011-02-26, 14:04
Ha en tröja för att få upp värmen? Hur mycket vila och mesigt tränar ni? :D Jag brukar ibland träna i tröja då motivationen inte är på topp och jag känner mig liten haha!

agazza
2011-02-26, 14:09
sluter mig till skaran som föredrar värme.

Tränar ofta hela pass i långärmat då jag tycker om att ha pass där svetten flödar konstant under hela passet.

Sen finns det ju alltid en väldigtväldigt liten grupp som har fluffiga kläder under sin "bulkperiod" eller kickstart eller vad dom nu kallar det, där dom ökar väldigt fort i kroppsvolym och vill inte dra åt sig onödig uppmärksamhet.

Matsa
2011-02-26, 14:10
Ha en tröja för att få upp värmen? Hur mycket vila och mesigt tränar ni? :D Jag brukar ibland träna i tröja då motivationen inte är på topp och jag känner mig liten haha!

Benni har tröja på sig mellan seten, men han vilar ju mycket och tränar mesigt.

DchUE6Wy67s

Inge Enveten
2011-02-26, 14:10
En fråga till er som värmer upp med tjocktröja, blir det inte väldigt mycket tvätt? De flesta tränar ju trots allt flera gånger i veckan och jag gissar att den blir svettig, eller ni kanske kör med samma svettiga tröja gång på gång? :D

Brukar inte bli svettig under uppvärmningen

agazza
2011-02-26, 14:11
Nu kanske jag låter äcklig, men jag tvättar mina träningskläder en gång i veckan. Vädrar dem på nätterna.

Känns drygt att tvätta *varje* gång man har tränat, hade fan blivit många berg av tvätt.

Jag tvättar inte mina träningskläder, det är en förbrukningsvara, och jag får vara ifre när jag ska träna också :D

Beelz
2011-02-26, 15:01
En fråga till er som värmer upp med tjocktröja, blir det inte väldigt mycket tvätt? De flesta tränar ju trots allt flera gånger i veckan och jag gissar att den blir svettig, eller ni kanske kör med samma svettiga tröja gång på gång? :D

Släng ner tröjan i tvätthon eller något och låt ligga i varmt vatten ett tag sen vädra?! Jag kan göra så, men jag har ju väldigt svårt för att börja svettas. Om jag inte kör högintensiv konditionsträning mitt i sommaren dvs


Sen finns det ju alltid en väldigtväldigt liten grupp som har fluffiga kläder under sin "bulkperiod" eller kickstart eller vad dom nu kallar det, där dom ökar väldigt fort i kroppsvolym och vill inte dra åt sig onödig uppmärksamhet.

Exakt, så fort "okunniga" ser att andra på gymmet växer så det knakar så är det genast dags att anta att dom går på något... För det är ju omöjligt att bli stor ren!

jone1987
2011-02-26, 16:05
hehe jag är en spinkig 62kgs pojk, ser ut som en tandpetare mot för dom stora, men jag kör samma stil, alltid gjort. tröja på sig under första övningen då jag inte är varm i kroppen, så direkt då jag är varm så äre linne resten av passet. jag ser inte så mkt större ut när jag har "pump" men skönare att träna med linne en tröja då man ska pressa.

hejhopp79
2011-02-26, 16:28
Vi har 3-4 unga killar på vårt gym som är extra biffiga. De här killarna är alla runt 20-25. Utan undantag så börjar de alla med att ha en tjocktröja på sig den första halvtimmen. Sedan när de blivit uppumpade tar de av sig tröjan och har på sig linnet de hade under. Sedan går de runt och spänner sig framför spegeln. De är riktigt muskulösa och det skulle inte förvåna mig om de tagit anabola.

Kan det vara så att de med mycket muskler skäms att visa sig opumpade?

Fy fan. Vad löjligt. Beteende.

Sniggel
2011-02-26, 16:51
Ha en tröja för att få upp värmen? Hur mycket vila och mesigt tränar ni? :D Jag brukar ibland träna i tröja då motivationen inte är på topp och jag känner mig liten haha!

Nu har jag inte heller behövt tröja men nu i februari då jag cyklat till gymmet i 15 minuter varje gång är det skönt att först o främst ha långkalsonger under färden, men även när man tränar för att få upp värmen i leder och senor. Själv blir jag varm väldigt snabbt i överkroppen (om jag skulle vara kall, vilket jag nästan aldrig är) så jag har aldrig använt tröja på gymmet men jag kan förstå om andra gör det.

Matsa
2011-02-26, 16:59
Fy fan. Vad löjligt. Beteende.

Vilken del av beteendet är löjligt? Att de har en tjocktröja, att de senare tar av den eller flexandet framför spegeln? Varför?

Cerberus
2011-02-26, 18:37
skönt o ha tröja på sig, särskilt under kallare tider och de snålar med värmen på mitt gym. Ja gillar att börja med tröja och svettas lite o sen se en gnutta mer awesome ut på gymmet när ja tränar.

RassK
2011-02-26, 18:53
Jag tycker ni bashar Cavalli lite mycket. Det ligger mycket i vad han säger.

Jag har på mig tröja för att jag skäms för hur jag ser ut utan pump.
När jag pumpat upp i ett par set kan jag tänka mig att ta av tröjan och spänna mig i linne.

Men sen är jag ju en mesig fitnessbög också.

Pudzianovski
2011-02-26, 19:02
Pudde goes training som tunga heavy madda fakka curls.

1. Tränar lite uppvärmning (skäms jättemycket)
2. Tar av mig GASP-jackan
3. Kör lite working sets (skäms en hel del)
4. Tar av mig Better Bodies tjocktröjan
5. Kör lite tyngre (nu skäms jag nästan inget)
6. Tar av mig T-shirt
7. Kör supertungt (Skäms inget)
8. Tar av mig linne
9. Kör en singel och posar i 30 min framför spegeln (skäms minst av alla på gymmet).
10. Tar av mig naken och avslutar med flygande ninjaspark (alla andra skäms).

vicarious
2011-02-26, 19:08
Tjocktröja är skönt tills dess att man fått upp värmen. Jag tror inte du ser detta fenomen lika ofta under sommarhalvåret.

hejhopp79
2011-02-26, 19:44
Vilken del av beteendet är löjligt? Att de har en tjocktröja, att de senare tar av den eller flexandet framför spegeln? Varför?

Självklart om det nu är så att de tar av sig tröjan först när de har pump ;)

Damien Thorne
2011-02-26, 19:47
Eller så handlar det om värmen. Till och med en speta som jag börjar ofta (Speciellt på vinterhalvåret) med en långarmad huvtröja, och tar sedan av mig den när jag är varm nog.

Jag också

eJohansson
2011-02-26, 20:36
Börjar nästan alltid mina pass i tjocktröja bara för att få upp värmen och svettas lite ;)

Inge Enveten
2011-02-26, 20:42
Bara jag som trivs ännu mer med denna rutin eftersom att jag vet att andra stör sig på det? Känns på något sätt som att jag "äger". Jag gör vad jag vill utan att skada eller störa någon och ändå så stör sig människor. Är det jag eller personerna som stör sig om är "speciella"?

Säger en hel del enligt mig om hur man tränar när man har tid att störa sig på vad andra gör. Hur ofta pratar olika proffs om hur jobbigt det är med Kalle som har en jätteliten eller jättestor vattenflaska?

Finns det något exempel på någon med bra träningsresultat som stör sig på sån här trams?

b00m
2011-02-26, 20:48
Vi har 3-4 unga killar på vårt gym som är extra biffiga. De här killarna är alla runt 20-25. Utan undantag så börjar de alla med att ha en tjocktröja på sig den första halvtimmen. Sedan när de blivit uppumpade tar de av sig tröjan och har på sig linnet de hade under. Sedan går de runt och spänner sig framför spegeln. De är riktigt muskulösa och det skulle inte förvåna mig om de tagit anabola.

Kan det vara så att de med mycket muskler skäms att visa sig opumpade?

Tror det är det som det handlar om. Iof, dom kanske inte har fått i sig +50 till alla måltider. Något av dom två.

Matsa
2011-02-26, 21:06
Vilken del av beteendet är löjligt? Att de har en tjocktröja, att de senare tar av den eller flexandet framför spegeln? Varför?

Ok, tack. Var mest bara nyfiken. Jag tillhör inte själv den skara som tråden handlar om då jag svettas som en gris så fort jag rör mig och således inte behöver tjocktröja. Däremot stör jag mig inte på beteendet heller så jag undrade mest vad som störde.

Inge Enveten
2011-02-26, 21:21
Ok, tack. Var mest bara nyfiken. Jag tillhör inte själv den skara som tråden handlar om då jag svettas som en gris så fort jag rör mig och således inte behöver tjocktröja. Däremot stör jag mig inte på beteendet heller så jag undrade mest vad som störde.

Hur kan du inte förstå? Det är ju riktigt jobbigt! Någon snubbe tror att han får ha på sig tjocktröja och helt plötsligt ta av den? Nej! :smash:

Platen fitness låter som något för ts :) youtuba!

PCX
2011-02-26, 21:23
Hur kan du inte förstå? Det är ju riktigt jobbigt! Någon snubbe tror att han får ha på sig tjocktröja och helt plötsligt ta av den? Nej! :smash:

Platen fitness låter som något för ts :) youtuba!

Haha mardrömsgymmet

ha:cl
2011-02-26, 21:26
Nu kanske jag låter äcklig, men jag tvättar mina träningskläder en gång i veckan. Vädrar dem på nätterna.

Känns drygt att tvätta *varje* gång man har tränat, hade fan blivit många berg av tvätt.

Haha. Tischarna...

rooz
2011-02-26, 21:40
Tänk om alla lade lika mycket energi på att träna som att att titta och uppmärksamma hur andra beter sig*popcorn*

Cerberus
2011-02-26, 22:06
Tänk om alla lade lika mycket energi på att träna som att att titta och uppmärksamma hur andra beter sig*popcorn*

internet inklusive detta forum hade gått under.

daloatf
2011-02-26, 22:22
Tvätta träningskläder, ska man göra sånt?

Crocker
2011-02-26, 23:05
Jag tvättar inte mina träningskläder, det är en förbrukningsvara, och jag får vara ifre när jag ska träna också :D
Tror inte jag tvättat sedan Januari. *cupid*

cero
2011-02-27, 01:16
Sedan januari? Tänk på andra i gymmet!

Doctor Snuggles
2011-02-27, 01:56
Vi har 3-4 unga killar på vårt gym som är extra biffiga. De här killarna är alla runt 20-25. Utan undantag så börjar de alla med att ha en tjocktröja på sig den första halvtimmen. Sedan när de blivit uppumpade tar de av sig tröjan och har på sig linnet de hade under. Sedan går de runt och spänner sig framför spegeln. De är riktigt muskulösa och det skulle inte förvåna mig om de tagit anabola.

Kan det vara så att de med mycket muskler skäms att visa sig opumpade?

Försöker du säga att du tar på dig tröjan när du får pump?

StampChamp
2011-02-27, 02:13
Benni har tröja på sig mellan seten, men han vilar ju mycket och tränar mesigt.

DchUE6Wy67s

Han vilar mycket, men tränar inte mesigt. Jag är dyngsur efter varje träningspass, men då kör jag ofta knäböj, frivändningar, stöt, kettlebells, intervallträning med mera.

Hur kan ni tvätta er kläder så sällan? Jag måste tvätta träningskläder varje dag, oftast är de alldeles blöta och sedan börjar det ju lukta om man låter svettet sitta kvar i kläderna.. dessutom bildas väl en massa bakterier också?

rooz
2011-02-27, 08:57
internet inklusive detta forum hade gått under.
Hahaha, det tänkte jag ju inte på:D

Tvätta? Does not compute:confused:

Jockefoten
2011-02-27, 09:22
Jag har på senare tid börjat använda tjocktröja så mycket som möjligt.

Jockefotens egenmyntade teori om energibesparing:
Isolerar man kroppen med en tjocktröja så kommer mindre energi går åt att skapa värme och mer energi finns då kvar till själva träningsmomentet.

Det känns som om det fungerar i alla fall.

Ganymedes
2011-02-27, 09:39
Jag ska börja med tjocktröja så att alla tror att jag är grövre och bara skäms för att visa mig opumpad.

x4riz
2011-02-27, 09:43
Jag har på senare tid börjat använda tjocktröja så mycket som möjligt.

Jockefotens egenmyntade teori om energibesparing:
Isolerar man kroppen med en tjocktröja så kommer mindre energi går åt att skapa värme och mer energi finns då kvar till själva träningsmomentet.

Det känns som om det fungerar i alla fall.

Värmeenergi är väl en biprodukt som bildas när dina muskler arbetar, så om du stänger inne värmen så arbetar ju kroppen hårdare för att sänka värmen (genom att svettas).
Det borde leda till att kroppen slösar energi till att sänka värmen, inte att den sparar energi.

BIGHAL
2011-02-27, 11:23
Vi har 3-4 unga killar på vårt gym som är extra biffiga. De här killarna är alla runt 20-25. Utan undantag så börjar de alla med att ha en tjocktröja på sig den första halvtimmen. Sedan när de blivit uppumpade tar de av sig tröjan och har på sig linnet de hade under. Sedan går de runt och spänner sig framför spegeln. De är riktigt muskulösa och det skulle inte förvåna mig om de tagit anabola.

Kan det vara så att de med mycket muskler skäms att visa sig opumpade?

Låter som ett visst mått utav avundsjuka.... Om dessa killar tränar under första halvtimmen i "Stortröjor" o om de sedan flexar i speglarna så e det väl knappast ditt problem!!
Vad e det som förvånar dig, att dom tagit steroider.... ja det gör väl många i branchen är det en överaskning för dig?? Jävla Miffo!!*flex*

L-Sami
2011-02-27, 11:33
Jävla Miffo!!*flex*

Först mupp och nu miffo, vad blir nästa?

svennebanan
2011-02-27, 11:50
Ni som tar av er tröjan. Börjar ni låta som en kvinna under förlossning efter att tröjan åkt av?

Inge Enveten
2011-02-27, 12:00
Ni som tar av er tröjan. Börjar ni låta som en kvinna under förlossning efter att tröjan åkt av?

Jag gör allt som krävs för att nå mina mål. Måste jag skrika så skriker jag. Hade det hjälpt mer att inte andas och även vara helt tyst så hade jag gjort det istället.

RobbanColeman
2011-02-27, 12:03
Jag ska börja med tjocktröja så att alla tror att jag är grövre och bara skäms för att visa mig opumpad.

Det är därför jag kör långärmat, komplexfylld e vad jag är... :D

Så skön tråd! Hade man haft linne hela passet hade det varit fel också, hahahahh. Klart det har med värmen att göra!

He-man
2011-02-27, 12:18
Jag tycker inte ts frågeställing är så långsökt. Har själv funderat på om de som gör så vill vänta tills de har mer pump. Vad jag inte förstår är den hårda tonen och sarkastiska svaren som givits av många, kanske känner ni er träffade? :D

svennebanan
2011-02-27, 12:20
Jag tycker inte ts frågeställing är så långsökt. Har själv funderat på om de som gör så vill vänta tills de har mer pump. Vad jag inte förstår är den hårda tonen och sarkastiska svaren som givits av många, kanske känner ni er träffade? :D

Tror det är ganska vanligt.

rickardptrsn
2011-02-27, 12:28
jag tror d är vanligare bland oss halvdana nybörjare isf.. som tränat runt 1-1,5 år

RobbanColeman
2011-02-27, 12:41
När tröjan är av är det lättare att se var man träffar, pumpen sätter sig. Det är mycket viktigt i strävan efter träff av avsedd muskel, koppla på fler sinnen.

Jag spänner mig hej vilt mellan seten för att se om jag träffat bra, dessutom för att få till en ännu bättre träff i nästa set. Det kanske kan tolkas som att jag har pumpat upp mig, drar av mig tröjan och sen försöker dwarfa alla på gymmet och därmed spela Allan och bli herre på täppan. :D

Mushan
2011-02-27, 13:09
Har börjat köra med tjocktröja, tycker det är skitskönt och bra att få upp värmen/cirkulationen i hela kroppen. Tar alltid av den när jag börjar bli för varm. Joggar/går alltid 15min innan ett pass, blivit en vana. Har märkt hur viktig uppvärmningen egentligen är.

eiri
2011-02-27, 13:28
till TS, palla bry sig?

JimmyJoe
2011-02-27, 13:33
Jag tvättar inte mina träningskläder, det är en förbrukningsvara, och jag får vara ifre när jag ska träna också :D

hahaha

Henchman
2011-02-27, 15:15
Vi har 3-4 unga killar på vårt gym som är extra biffiga. De här killarna är alla runt 20-25. Utan undantag så börjar de alla med att ha en tjocktröja på sig den första halvtimmen. Sedan när de blivit uppumpade tar de av sig tröjan och har på sig linnet de hade under. Sedan går de runt och spänner sig framför spegeln. De är riktigt muskulösa och det skulle inte förvåna mig om de tagit anabola.

Kan det vara så att de med mycket muskler skäms att visa sig opumpade?

Bra slutledningsförmåga.

Stefan J
2011-02-27, 15:26
Pudde goes training som tunga heavy madda fakka curls.

1. Tränar lite uppvärmning (skäms jättemycket)
2. Tar av mig GASP-jackan
3. Kör lite working sets (skäms en hel del)
4. Tar av mig Better Bodies tjocktröjan
5. Kör lite tyngre (nu skäms jag nästan inget)
6. Tar av mig T-shirt
7. Kör supertungt (Skäms inget)
8. Tar av mig linne
9. Kör en singel och posar i 30 min framför spegeln (skäms minst av alla på gymmet).
10. Tar av mig naken och avslutar med flygande ninjaspark (alla andra skäms).

Detta borde bli de tio budorden i ett riktigt styrketräningspass. Mycket bra skrivet!

Långsmal
2011-02-27, 17:56
Benni har tröja på sig mellan seten, men han vilar ju mycket och tränar mesigt.

DchUE6Wy67s

Ganska lång vila faktiskt ;)
Men bland det köttigaste jag sett :hbang:
Satan vad hårt*drool*