handdator

Visa fullständig version : Superpump MAX


Tollesson
2011-02-25, 20:40
Jag såg idag att Superpump MAX mognat till för att komma upp på nätet i Sverige.
Är det någon som varit snabb och hunnit testa produkten som kan ge respons? :)

Glad för snabba svar!
Mvh

Lifeless
2011-02-26, 10:34
Har du testat gamla super pump ?
Superpump MAX ger samma goa drag på gymet men utan dom festliga effekterna som gav den öknamnet "super dump" :)

Tollesson
2011-02-26, 10:37
Nej jag har inte testat den vanliga 250 men med det du säger borde jag alltså gå på Superpump Max direkt och skita i 250?:)

Lifeless
2011-02-26, 10:42
Kör på MAX direkt, möjligen är smaken bättre på den äldre men jag antar att du inte ska blanda drinkar till festen, hehe

Tollesson
2011-02-26, 10:48
Haha nej.. det kan nog ge olyckliga effekter^^
Smakar det skit så smakar det skit och det är inget man kan göra åt det:)

Lifeless
2011-02-26, 11:35
Smakar det skit så smakar det skit och det är inget man kan göra åt det:)
+1


Kan ju tillägga att det inte ger några stickningar som tex. Rage och det är ju ett plus. Jag har aldrig fattat varför man ska bli taggad av att det kliar i fejset..

Anabolismus
2011-02-26, 20:41
Köpt en på Fitnessfestivalen, inget speciellt med den produkten, förutom väldigt god smak.

Telles
2011-02-26, 21:03
tjena boys.

Helt ärligt har jag aldrig fattat nyttan av pump, vad ger det för bestående effekt och inte bara det just för tillfälliga "lite större framför spegeln effekten"?

Kischen
2011-02-26, 21:46
tjena boys.

Helt ärligt har jag aldrig fattat nyttan av pump, vad ger det för bestående effekt och inte bara det just för tillfälliga "lite större framför spegeln effekten"?

Du svarade på din egen fråga. Alla andra effekter är sekundära.

monsterek
2011-02-26, 23:55
tjena boys.

Helt ärligt har jag aldrig fattat nyttan av pump, vad ger det för bestående effekt och inte bara det just för tillfälliga "lite större framför spegeln effekten"?

BARA lite större framför spegel-effekten?! Det är väl inte så bara?? Är ju helt fantastiskt med pump :)

Kotten
2012-04-15, 23:52
Någon mer som har något att säga om den här produkten så här efter 1 år.

ChrillyMcFrill
2012-05-11, 17:07
Vad är det för specifik skillnad mellan "SuperPump 250" och "SuperPump MAX"?
näringsinnehållet är olika, men är ändamålet för dessa kosttillskott detsamma?

"SuperPump MAX" är uppenbart syftat att fungera som en PWO då det är det som står på förpackningen och att doseringen ska ske 30 till 40 minuter före träning, endast under träningsdagar.

"SuperPump 250" tycker jag är lite oklar! Är detta också en PWO? "pump" verkar ju indikera på att det är det. Doseringen är till en början lik "SuperPump MAX", då man ska ta denna produkt 30 till 40 minuter före träning, men det som förvirrar mig lite, är att dom rekommenderar en att ta "SuperPump 250" på vilodagar. Näringsinnehållet tyder ju också på att den är bl.a. uppiggande då den innehåller bl.a. Taurin och Koffein, men vad är det för mening att ta Taurin- och Koffeintillskott på vilodagar?


Någon kunnig som kan berätta lite?

Blir väldigt tacksam för svar!

blondyz
2012-05-11, 17:57
Vad är det för specifik skillnad mellan "SuperPump 250" och "SuperPump MAX"?
näringsinnehållet är olika, men är ändamålet för dessa kosttillskott detsamma?

"SuperPump MAX" är uppenbart syftat att fungera som en PWO då det är det som står på förpackningen och att doseringen ska ske 30 till 40 minuter före träning, endast under träningsdagar.

"SuperPump 250" tycker jag är lite oklar! Är detta också en PWO? "pump" verkar ju indikera på att det är det. Doseringen är till en början lik "SuperPump MAX", då man ska ta denna produkt 30 till 40 minuter före träning, men det som förvirrar mig lite, är att dom rekommenderar en att ta "SuperPump 250" på vilodagar. Näringsinnehållet tyder ju också på att den är bl.a. uppiggande då den innehåller bl.a. Taurin och Koffein, men vad är det för mening att ta Taurin- och Koffeintillskott på vilodagar?


Någon kunnig som kan berätta lite?

Blir väldigt tacksam för svar!

Båda är PWO.

ChrillyMcFrill
2012-05-12, 01:04
Jaså! Okej. Tycker dock det är väldigt underligt att man ska ta PWO på vilodagar dock (när det gäller "SuperPump 250")

Vad ska det ha för funktion, varför rekommenderar dom det? Är det bara för att man ska konsumera produkten så mycket att man ska behöva köpa en ny så snart som möjligt, eller finns det någon tanke bakom det hela?

azrael109
2012-05-12, 07:25
Jaså! Okej. Tycker dock det är väldigt underligt att man ska ta PWO på vilodagar dock (när det gäller "SuperPump 250")

Vad ska det ha för funktion, varför rekommenderar dom det? Är det bara för att man ska konsumera produkten så mycket att man ska behöva köpa en ny så snart som möjligt, eller finns det någon tanke bakom det hela?

Antar det är för att det innehåller kreatin. Själv tar jag dock bara vanligt kreatin på vilodagarna.

ChrillyMcFrill
2012-05-12, 08:14
Antar det är för att det innehåller kreatin. Själv tar jag dock bara vanligt kreatin på vilodagarna.

Jo precis, det kan ju vara en anledning till att man ska ta PWOn på vilodagar, men jag tycker det låter lite för långsökt ändå, för då borde man göra samma sak med "SuperPump MAX" som också innehåller kreatin, men ändå ska man bara ta den under träningsdagar.

Mer rimligt tycker jag är att orsaken till att man ska ta "SuperPump 250" på vilodagar är för att "SuperPump 250" innehåller BCAA samt aminosyran L-Tyrosine och L-Arginin.

Varför skulle man ta "SuperPump 250" på vilodagar, som dom säger att man ska göra, istället för att ta en dos av EAA/BCAA och kreatin separat? I "SuperPump 250" skulle man då få med massa ämnen man inte riktigt skulle behöva eller vilja ha på en vilodag.

King Grub
2012-05-12, 09:21
JVarför skulle man ta "SuperPump 250" på vilodagar, som dom säger att man ska göra, istället för att ta en dos av EAA/BCAA och kreatin separat?

Därför att då tar den slut fortare så du måste köpa en till.

BaKora
2012-05-12, 09:30
därför att då tar den slut fortare så du måste köpa en till.

:devil:

ChrillyMcFrill
2012-05-12, 12:20
Därför att då tar den slut fortare så du måste köpa en till.

Tack så mycket, då var det precis som jag trodde!

Är det bara för att man ska konsumera produkten så mycket att man ska behöva köpa en ny så snart som möjligt