handdator

Visa fullständig version : Hejhopp79 tränar


hejhopp79
2011-02-25, 15:01
GTL all the way baby!


Orkar inte skriva så mycket just nu, men lägger ut lite stats.

Ålder: 31
Vikt: 79
Längd: 187,5 cm

Jag har tränat en mängd olika sporter när jag var yngre (tennis, fotboll etc), de senaste åren mest löpning och senaste året framförallt styrketräning. Kör också intervallpass för kondition och allmänt välmående. Jag har gjort väldigt stora ökningar i styrka senaste året och gått från att vara rätt klen några år sedan, till att vara hyffsat stark nu (inte enligt kolo-mått men jämfört med random Joe).

Jag kör med leangains-PF som utgångspunkt för tillfället. Slår på någon timme hit eller dit ibland p g a praktiska hinder men det struntar jag i. Jag gillar att äta mycket på ett bräde. Jag kör inte styrkelyfts-övningar, men ibland bänkpress och aldrig marklyft och knäböj. Marklyft för att min ländrygg inte funkar så bra sedan något år tillbaka med den övningen och knäböj för att jag hatar knäböj =) Lite ryggen där med dock.

Jag kör för övrigt på 3 styrkepass och 1-2 intervallpass i veckan just nu. Styrkan är halvkropp med bröst/triceps/axlar/vader och biceps/rygg/ben som grund. Mage de flesta passen. Mån-Ons-Fre styrka, intervaller tis och ibland både tis/tor. Helgen vila, men jag rör mig rätt mycket i vardagen med cykel och till fots.

Kaffe och snus är mina laster. Snus bara på kvällen och aldrig dagtid eftersom jag blir seg av det.

hejhopp79
2011-02-25, 15:05
Träning idag:

Chins 9,8,6
Dips 8,8
Någon ryggmaskin
Hantellyft åt sidan 12,5 kg 12,12
Hantelcurl 18,5 4,2
Vajercurl 64 kg 5,3
z-stång bikepps

Lite benövningar. Underarmscurl 40 kg 8,6,6

hejhopp79
2011-02-26, 16:55
Lördag:

Ingen träning idag. Kört 5 dagar den här veckan, 3 dagar styrka, 2 dagar intervallsträning. Är duktigt trött och seg i kropp och hjärna och misstänker att vilan var behövlig. Var en runda på stan istället med en tjejkompis och kom precis hem. Hon åt på MAX och jag krängde en stor buffé på ett ställe med blandat käk. Blev c:a 600 g kycklingfilé, 500 g pangasius-firre, lite köttbullar och blandade grönsaker och kokt potatis. Blev ordentligt mätt i varje fall.

Sedan lite fika med smoothie, cola (light) och muffins. Nu kom jag hem och funderar på om det blir utgång ikväll. Min kompis skulle få en liter martini av sin pappa idag, så det kanske blir att dricka av den och sticka ut och ragga på söta flickor ;)

I övrigt kör jag låg-kolis, högproteindiet, leangains-style på veckodagarna och fyller på kolisarna mer på helgen. Känns som en bra kompromiss, då jag inte orkar ligga på lågt kolhydratsintag jämt och ständigt.

Funderar även på att lägga av med kaffe helt kommande veckan. Får se hur det går.

Crocker
2011-02-26, 17:03
Kul med dagbok. :)

Vajercurl?

Becky
2011-02-26, 17:23
Lördag:

Ingen träning idag. Kört 5 dagar den här veckan, 3 dagar styrka, 2 dagar intervallsträning. Är duktigt trött och seg i kropp och hjärna och misstänker att vilan var behövlig. Var en runda på stan istället med en tjejkompis och kom precis hem. Hon åt på MAX och jag krängde en stor buffé på ett ställe med blandat käk. Blev c:a 600 g kycklingfilé, 500 g pangasius-firre, lite köttbullar och blandade grönsaker och kokt potatis. Blev ordentligt mätt i varje fall.

Sedan lite fika med smoothie, cola (light) och muffins. Nu kom jag hem och funderar på om det blir utgång ikväll. Min kompis skulle få en liter martini av sin pappa idag, så det kanske blir att dricka av den och sticka ut och ragga på söta flickor ;)

I övrigt kör jag låg-kolis, högproteindiet, leangains-style på veckodagarna och fyller på kolisarna mer på helgen. Känns som en bra kompromiss, då jag inte orkar ligga på lågt kolhydratsintag jämt och ständigt.

Funderar även på att lägga av med kaffe helt kommande veckan. Får se hur det går.

Lycka till - både med träningen/journalen och raggandet på söta flickor. :thumbup:

hejhopp79
2011-03-05, 11:14
Lycka till - både med träningen/journalen och raggandet på söta flickor. :thumbup:

Hehe, tack. Försöker minnas kvällen ;) Nej då skämt åsido. Eller nej, jag minns faktiskt inte kvällen.

Glömde bort att jag startat träningsjournalen här, så kan de gå. Nu ska den uppdateras igen. Blivit två gympass i veckan, tungt som vanligt. Ett intervallpass på träningscykel också. Funderar på att köra ett längre konditionspass idag på cross-trainer eller liknande. Rätt skönt att göra det en gång i veckan.

Hmm, min ekonomi är inte den bästa för tillfället så kosten blir lite bristfällig den här månaden men så är det ibland! Jag tar igen det nästa månad, då jag tänkte börja deffa på allvar leangains-style.

hejhopp79
2011-03-05, 11:14
Kul med dagbok. :)

Vajercurl?

Bicepscurla med vajer!

SiSenior
2011-03-05, 11:15
Kul att du tagit dig till denna delen av forumet. Välkommen! Ska bli kul att se dig växa.

hejhopp79
2011-03-05, 11:21
Thanks d00d, jag ska växa som ogräs!

Eller nja, jag är hellre "lagom muskulös", fast definierad. Men lite växa vill jag allt.

hejhopp79
2011-03-05, 14:17
Nä shit, vad trött jag är idag. Orkar banne mig inte masa mig till gymmet och det händer inte ofta kan jag säga. Har iofs kört tre dagar i sträck nu också, så det blir vila idag och konditionspass imorgon.

hejhopp79
2011-03-06, 17:08
Jahapp, nu är jag snart inne på 23 timmar utan någon som helst näring. Skulle testa och se hur det gick idag och det går faktiskt galant förutom att man ska ha saker att göra och att jag är lite väck i skallen.

Har också kört 45 min cross-trainer idag, medelmotstånd. Samt gått ett par mil med en kompis

Ska bli gött att käka strax, men hungern är faktiskt helt borta nu.

Becky
2011-03-06, 18:47
Jahapp, nu är jag snart inne på 23 timmar utan någon som helst näring. Skulle testa och se hur det gick idag och det går faktiskt galant förutom att man ska ha saker att göra och att jag är lite väck i skallen.

Har också kört 45 min cross-trainer idag, medelmotstånd. Samt gått ett par mil med en kompis

Ska bli gött att käka strax, men hungern är faktiskt helt borta nu.

Gått ett par mil? Du skriver det som om det är något man river av varje dag, haha. :) Hur långt gick du?

hejhopp79
2011-03-06, 19:31
Ja det blev sammanlagt någon timme promenix med härlig Söndagssol :)

Jag brukade iofs gå till jobbet i höstas, typ 1,5 h sammanlagt fram och tillbaks. Det är skönt att gå!

Går du inte?

Becky
2011-03-06, 19:36
Ja det blev sammanlagt någon timme promenix med härlig Söndagssol :)

Jag brukade iofs gå till jobbet i höstas, typ 1,5 h sammanlagt fram och tillbaks. Det är skönt att gå!

Går du inte?


Haha, jo, men några mil river man inte av på 1,5 timme om man inte går åt helskotta fort! :) Promenerade i solen idag också, typ 1 timme. Riktigt skönt!

hejhopp79
2011-03-06, 20:57
Haha, jo, men några mil river man inte av på 1,5 timme om man inte går åt helskotta fort! :) Promenerade i solen idag också, typ 1 timme. Riktigt skönt!

Ja solen kommer inte en minut för tidigt.

Go vårkänslor, yay!

hejhopp79
2011-03-07, 21:32
7/3-11 Styrketräning bröst, axlar, triceps, vader + (mage)

Hantelpress 36 kg 5, 4 (Fick lite passhjälp på sista reppen på andra set). Tappat några reps här på andra setet, men å andra sidan har jag gått ner 1,5 kg. Så länge jag tar 5 reps första setet på 36 kg och tappar vikt, är jag nöjd.

Hantellyft åt sidan 16 kg 8,8,8

Axelpress (maskin) nån vikt, 12, 12, 12

Lite bröst-maskin

Mag-maskin, maxvikt 8,8,8,8

Triceps hantel över huvud (2-handsfattning) 36 kg 6,3

Triceps pushdown 50 kg 12, 12

Vader, maxvikt maskin 15, 15

Underarmscurl 40 kg 6,6 + lite underarmsmaskin-lattjo

hejhopp79
2011-03-08, 17:08
Idag blev det rygg, biceps och ben. Ett bra pass på det hela taget, men rätt slitigt att träna tungt två dagar i rad.

Vikt: c:a 79 kg, fortfarande 187,5 cm lång

Chins (pronerade): 10,8,8
Hantelrodd 36 kg 8,8
Bred rodd(vajer) 40 kg 10,10,10
Vadpress max 20,20,20

Lårcurl, baksida lår, benpress

Bicepscurl med hantlar, vajer etc.

Philosophic
2011-05-12, 12:26
Jaha, här var det dött ser jag!:whipped: